ISRAWINEXPO 2008 – אל תחמיצו!

התערוכה מתקיימת במשך שלושה ימים – שהראשון בהם (אתמול) נועד לקהל מקצועי, והיום ומחר – רביעי חמישי 27-28 בפברואר – מיועדים לקהל הרחב של שוחרי היין

במרכז הירידים שבגני התערוכה בתל-אביב נפתחה אתמול תערוכת היין המקצועית ISRAWINEXPO 2008 בסימן היין הישראלי עם הפנים לעולם.
התערוכה מתקיימת במשך שלושה ימים – שהראשון בהם (אתמול) נועד לקהל מקצועי המורכב מקניינים, מסעדנים, עיתונאים ומומחי יין מהארץ ומחו"ל, והיום ומחר – רביעי חמישי 27-28 בפברואר – מיועדים לקהל הרחב של שוחרי היין.

בישראל פועלים כיום 25 יקבים מסחריים, ומאחוריהם הרבה (למעלה מ- 200) יקבי בוטיק, חלקם מפורסמים וידועי שם. שלושת היקבים הגדולים בישראל הם יקבי רמת הגולן, יקבי כרמל, ויקבי ברקן. אלו תופסים כ-75% מנתח השוק המקומי. 95% מייצוא היין הישראלי לחו"ל מקורו ב- 10 יקבים. רובו של היין הישראלי המיוצא לחו"ל מיועד כיום לצפון אמריקה ולמערב אירופה.

התערוכה השנה הוקמה בהשקעה נכבדה, ומהווה כלי ראשון במעלה כמו בכל מדינה מייצרת יין בעולם המבקשת לחשוף ולקדם את תעשיית היין שלה בפני כולם. ואכן, מטרת תערוכה מקצועית זו להביא לחשיפה ולשים את תעשיית היין הישראלית על מפת היין העולמית.

המארגנים אומרים כי בתערוכה השנה משתתפים יקבים המייצגים למעלה מ- 90% מתעשיית היין בישראל. השנה הצליחה הנהלת התערוכה לגייס ולהביא לישראל עשרות אורחים נחשבים מחו"ל, שכל אחד מהם יכול לתרום לשינוי וערף מוסף נוסף בייצוא היין הישראלי לחו"ל. החל מקניינים בכירים המייצגים שווקי ענק ומיליוני צרכנים, וכלה בבכירי עיתונאי היין הנחשבים בעולם.

אם מרכז הירידים קיים את תערוכת הביטחון "סקיוריטי ישראל" משהו כמו 19-20 פעמים, ובהשוואה לתערוכות ולשוק היי-טק מתפתח, שוק היהלומים, הפלסטיקה והתעשיות הביטחוניות, ובהשוואה להיקפי ולעוצמות מעצמת היין הישראלית שבדרך, הרי יש למארגני תערוכת היין בהחלט במה להתגאות, הן בהיקף ההשקעה של המציגים בביתנים המפוארים והמושקעים המשדרים מחשבה, יוקרה, פרקטיות, וגודל, אך וגם בטיפול המקצועי של כל שותפי התערוכה.

אנחנו בהחלט יכולים להעיד על עצמנו, כולנו, שאנחנו עם של ציניקנים, לעתים חסרי תקנה ושופעי ביקורתיות, אבל בשביל פעם שנייה להרים תערוכה בסדר גודל שכזה עם ארגון מופתי שכזה, מסודר ומתוקתק ומתוזמן לעילא, החוויה למבקר ולקניין מחו"ל היא מושלמת.

העניין בתערוכה הוא בינלאומי, וכאן כולם מכוונים גבוה לשווקים הבינלאומיים בחשיפת היין בפני האורחים והתקשורת הזרה. מאידך, גם הקניינים, נותנים לתערוכה הסתכלות בינלאומית. שותפי ההצלחה והיופי הם חיבור מוצלח בין משרד התעשייה והמסחר נותן חסות לבין משרד החקלאות ופיתוח הכפר, לבין מכון הייצוא, המועצה לגפן, מרכז הירידים ומרכז איש הענבים וירחון יין גורמה ואלכוהול.

תחום היין אינו אולי עתיר ממון, אבל הוא סקסי, הוא אופנתי, הוא נושא בשיחות סלון ובאירועי חברה, הוא הדבר הנכון מבחינת טרנד שהולך ומתפשט, והסקס אפיל שלו שובה בקסמיו גברים, נשים וגם תיירים. מושך ומעניין, וגורם במודע להתאהב בתחום.

2008 היא שנה מיוחדת, הן בחשיפת יינות ישראלים למבקרים נחשבים בעולם ופריצה של יינות ישראלים אל שווקים בינלאומיים. השנה צפוי גידול של כ- 40 אחוז ביצוא היין הישראלי שיסתכם בכ-30 מיליון דולר, והתקווה הנה שהתערוכה תפתח מסורת של תערוכות רחבות יותר לעתיד.

גם לציבור היין שאינו בקטגוריה של קהל יעד מקצועי כמסעדנים או קניינים, יש מה לחפש ולמצוא בתערוכה עם לא פחות מכ- 350 יינות מהארץ ומחו"ל.
כאן תוכלו להיחשף, להתרשם, לטעום ולהכיר להשוות ארומות ומחירים, טעמים וחוויות מול מטעימים מקצועיים, שיותר מאשר ישמחו לתרום לכם מהידע שלהם על היין שיוגש לכם. התערוכה גם מציעה טעימות אורך מיוחדות וטעימות השוואתיות עם כוסות מיוחדות, או בקבוקי מגנום ענקיים לטעימה ייחודית וחד פעמית. היום ומחר תוכלו ליהנות במרכז הירידים בתל אביב מגבינות, משוקולדים, ומאחלה של יין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר