fbpx

ProWein 2011 – הדובדבן שבקצפת

ללמוד, לחוות, להתרגש, ולהיות שם בשנה הבאה – או כמציג או כמבקר מקצועי. בתערוכת היין המובילה ProWein המתקיימת בדיסלדורף, גרמניה, מתכנסים כ- 3,000 אנשי מקצוע בענף היין לטעימה ובחינת יינות מרחבי העולם, ומגיעים אליה למעלה מ- 36,000 מבקרים מ-51 ארצות
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

בתערוכת היין המובילה ProWein המתקיימת מדי שנה בדיסלדורף, גרמניה, מתכנסים כ- 3,000 אנשי מקצוע בענף היין לטעימה ובחינת יינות מרחבי העולם, ומגיעים אליה למעלה מ- 36,000 מבקרים מ-51 ארצות.

מאות מאותם אנשים פקדו את ביתן היין הישראלי, שעוצב השנה ברמה גבוהה מאוד ובלט בשטח. בביתן הישראלי התקבצו להם 10 יקבים המייצגים את תעשיית היין הישראלית על כל גווניה, החל מיקבי בוטיק וכלה ביקבים גדולים ומוכרים.

במהלך התערוכה, השנה בין התאריכים 27 עד 29 במרץ 2011,  התקיימו מפגשים עסקיים שאורגנו על ידי הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בגרמניה, בין היקבים הישראלים לבין קניינים ומפיצים גרמנים, וכן היו אירועי טעימות יין בהשתתפות קהל מקצועי של עיתונאי יין, קניינים, טועמי ומבקרי יין מקצועיים. הפעילויות בוצעו ביוזמת מכון היצוא והנספחות המסחרית בברלין. 

היקבים בביתן הישראלי היו יקבי רמת הגולן, הרי גליל, תשבי, טפרברג, אבידן, ויתקין, טוליפ, מרגלית, רקנטי ובנימינה. בביתן התקיים אירוע טעימות יין, במסגרתו הרצה ריינהרד לוונשטיין מיקב היימן-לוונשטיין הגרמני, על ההיסטוריה של היין הישראלי והקשר עם גרמניה.
רנה זלצמן מחברת "יינות זג" ויוזמת פרויקט "יקבים תאומים" של יקבים ישראלים וגרמנים, הציגה זוג יקבים תאומים חדש: יקב טפרברג הישראלי ויקב הופקלר-וורצבורג הגרמני, ולאחר מכן התקיים אירוע טעימות יין ייחודי, בו הציעו יקבים ישראלים ויקבים גרמנים "תאומים" טעימות לאורחי התערוכה.

פרוייקט "יקבים תאומים" מקדם שיתוף פעולה בין יקבים ישראלים וגרמנים בתחומים של גידול היין, ידע, ביקורים הדדים והתלמדות ייננים. הפרויקט החל בשנת 2007 ביוזמת רנה זלצמן מחברת "יינות זג", ונכון להיום שותפים בו 16 יקבים.

את אירוע טעימות יין של היקבים מישראל ו"התאומים" שלהם מגרמניה, הנחה מדריך היין הבכיר של יקבי רמת הגולן ויקב הרי גליל ראובן רובין, ולצדו ריינהרד לוונשטיין כנציג היקבים בגרמניה. רובין, הדובר גרמנית שוטפת, ייצג היטב את תעשיית היין הישראלית.

דפנה שטרנפלד, מנהלת חטיבת מוצרי צריכה במכון היצוא, אומרת כי השנה מתמקד המכון בקידום יצוא תעשיית היין הישראלית, בדגש על השווקים באירופה וארצות הברית. הביתן בתערוכת ProWein שימש כפלטפורמה לחשיפת היינות הישראלים, ואפשר ליקבים הישראלים להציג את מוצריהם לקהל מקצועי. במכון היצוא מאמינים כי כיום היין הישראלי האיכותי נכנס לתודעה העולמית, ולכן יש לנצל את המומנטום כדי לקדם את המכירות והיצוא של היקבים הישראלים בחו"ל.

ינון אלרועי, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בגרמניה, אומר כי בגרמניה יש עניין צינה אבידן, יקב אבידןביינות איכותיים. יחד עם זאת התחרות על מקום במדף המכירות מאתגרת, מאחר והרוכש הגרמני הטיפוסי רוכש יין במחיר נמוך של כ- 2.5 יורו, והצריכה השנתית לנפש נמוכה בהשוואה למדינות כמו איטליה, צרפת ובלגיה. על כן מאמצינו מתרכזים ברשתות וחנויות יוקרתיות יותר. לדבריו, גרמניה מהווה יעד אטרקטיבי ליצואנים הישראליים.

על פי נתוני מכון היצוא, היקף יצוא היין מישראל בשנת 2010 הסתכם בכ- 21.7 מיליון דולר, עליה של כ- 26% לעומת 2009. חמשת יעדי היצוא המובילים ליצוא יין מישראל הם ארה"ב, אליה הסתכם יצוא היין בכ- 12 מיליון דולר – למעלה ממחצית יצוא היין מישראל ועליה של כ- 38% לעומת 2009, צרפת, אליה הסתכם היצוא בכ- 2.6 מיליון דולר – עליה של כ- 14% לעומת 2010, בריטניה, עם יצוא בכ- 1.1 מיליון דולר – עליה של כ- 26% לעומת 2009, קנדה – יצוא בכ- 910,000 דולר, ועליה של כ- 78% לעומת 2009, וגרמניה אליה הסתכם היצוא בכ- 742,000 דולר – עליה של כ- 11% לעומת 2009.

לסיכום:
תערוכת היין ProWein היא תערוכה בינלאומית מושקעת ומסודרת להפליא. השתתפות שם כמציג יין נותנת כבוד גדול מאוד ליקב שנחשף למאות טועמים מקצועיים. ביקור בתערוכה כחלק מטועמי היין, מעניק לך את התחושה שהשמיים הם הגבול.

ההמלצה שלי ליקבים שמעוניינים להציג בתערוכה, היא לנסוע בשנה הבאה לתערוכה כתיירים, ולהתרשם מהגודל והעוצמה של המקום, לקחת קורס קצר במכון היצוא תחת פיקודה של מיכל נאמן, בו תקבלו הסברים ואת היכולת להבין איך מייצאים יין, איך מתקשרים עם חברות בחו"ל ואיך להתארגן לקראת התערוכה ולאחריה; ורק אז לקפוץ אל המים העמוקים של תעשיית היין הבינלאומית.

מכון היצוא עושה את המקסימום במגבלות התקציב הקיים, אולם הוא מעניק מסגרת תומכת לרצון בעלי היקבים לייצא את היין הישראלי לחו"ל.


אורי טירולר, מנכ"ל יקב הרי גליל
, מברך את מכון הייצוא על הויזמה לבניית פלטפורמה מקצועית ומנוף לשיגור יינות ישראל לעולם: "החשיפה ליינות בתערוכה בהיקף כזה, מהווה נדבך נוסף להיכרות עם ענף היין בישראל והכרה בו, ומביאה את היין הישראלי למדפי היין המובחרים בחו"ל, ולא רק למדפים הכשרים כמו בשנים עברו. התערוכה בגרמניה הוכיחה כי יינות ישראלים יכולים להימזג בגאווה לצד יינות מובחרים מאירופה", אומר טירולר.

וקצת בנימה אישית:משמאל ראבן רובין מרתק את הקהל
הייננים ונציגי היקבים הישראלים שייצגו את יינות ישראל בביתן הישראלי, הם ללא ספק שגרירים של מדינת ישראל היפה. כולם עמלו יחד על הצלחת פרויקט ProWein, תמכו ופרגנו אחד לשני; ולו על מנת להראות לעולם שישראל היא מעצמת יין אזורית, ויודעים לעשות בה גם דברים אחרים חוץ מנשק, מחשבים ורכיבים אלקטרוניים.

אני מקווה שמכון היצוא יבין כי חייבים להגדיל את תקציב תערוכות היין, כי סוף סוף יש פנים יפות בתעשיית היין הישראלית: הייננית צינה ושירה מנהלת השיווק מיקב אבידן, היינן תמיר ארצי ומנכ"ל היקב רועי יצחקי מיקב טוליפ, היינן יאיר מרגלית מיקב מרגלית, שרונה ודורון בלוגולובסקי מיקב ויתקין, האחד והיחיד ראובן רובין ויעל גיא מיקב רמת הגולן, אורי טירולר מנכ"ל יקב הרי גליל. שרון מיכאלי וטל גולדנברג מיקב טפרברג, אנה שקלופר מיקב תישבי, יניב עינבר סמנכ"ל יקב רקאנטי, והיינן אסף פז מיקב בנימינה.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה