הזרע ג'נטיקס הישראלית תסייע לחקלאי מקסיקו בשיקום ענף העגבניות

וירוס שפגע באלפי דונמים של גידולי עגבניות, גרם עד כה להפסדים של כ-20 מיליון דולר לחקלאות המקסיקנית

חברת הזרע ג'נטיקס, המטפחת, מייצרת ומשווקת זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה, תסייע לחקלאי מקסיקו בשיקום שדות העגבניות, שנפגעו מוירוס 'צהובון האמיר' (TYLCV) אשר פגע בכ- 80 אלף דונמים של גידולי עגבניות.

מדובר בפגיעה קשה בחקלאות המקסיקנית, שכן פרנסתם של מאות אלפי חקלאים נפגעה והותירה אותם מחוסרי כל, תוך הפסדים הנאמדים בכ- 20 מיליון דולר.
ממשלת מקסיקו אף הכריזה לפני מספר חודשים על הפסקת גידול חקלאי בעונת הקיץ, כדי לבצע סניטציה של אזורי הגידול.

בניסיון להעמיד את ענף גידולי העגבניות המקסיקני על הרגליים, מצאו המקסיקנים את התשובה והסיוע מחברת הזרע ג'נטיקס מישראל, המפתחת ומייצרת זנים שונים של זרעי עגבניות העמידים לוירוס צהובון האמיר. שמות הזנים העמידים טרייסי, קורסון, שאנטי ופליסיטי, והם נבדלים אלו מאלו בטעם, צבע, וצורה.

כחלק מפעילות השיקום וההסברה לחקלאי מקסיקו, קיימה הזרע ג'נטיקס במקסיקו כנס בו הוסבר למגדלי העגבניות הצד המדעי של הוירוס שפגע בגידוליהם, לצד הצגת זני הזרעים של 'הזרע' העמידים בפני הוירוס.
שיקום ענף העגבניות במקסיקו מצריך זריעה מחודשת של זנים העמידים בפני וירוס צהובון האמיר, מה שיוצר הזדמנות עסקית להזרע ג'נטיקס, הצפויה למכור למקסיקנים זרעי עגבניות בהיקף כספי הנאמד בכ- 2.5 מיליון דולר.

הזרע ג'נטיקס נמנית עם החברות המובילות בעולם לטיפוח שיווק ויצור זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה, וייחודה במחקר ובפיתוח המתקדמים, בשיווק ברחבי העולם ובתמיכה אגרוטכנית. החברה, שמשרדה הראשי שוכן בישראל, מפתחת ומקיימת מגוון רחב של פעילויות בינלאומיות, כולל שיווק, מחקר ופיתוח וייצור, ביותר מ- 50 מדינות בכל רחבי העולם.
החברה, הפועלת כבר למעלה מ- 65 שנה, נמצאת בתהליך מתמיד של פיתוח מוצרים חדשים הנותנים מענה לדרישות השוק, כולל בריאות משופרת ויתרונות תזונתיים, איכות ותנובה גבוהות במיוחד, אספקה בכל ימות השנה, עמידות למחלות, וחיי מדף ארוכים.

אתר החברה: www.hazera.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר