שיכר רימונים וציורים אירוטיים בגלריית חוות הבריאות מצפה הימים

שיכר הרימונים של יקב רימון ישתלב בפתיחת התערוכה "האדום, האדום הזה" – פרי הרימון ארוטי ורוחני בסדרת ציורים של לאנה לאור, עם הצגת ארבעה זני שיכר רימונים, החדשים של היקב מכרם בן זימרה: פורט, רוזה ושני זני קינוח מ-2004 ו- 2005. הפתיחה בשבת 24 ביוני

שיכר הרימונים של יקב רימון ישתלב בפתיחת התערוכה "האדום, האדום הזה" – פרי הרימון ארוטי ורוחני בסדרת ציורים של לאנה לאור, עם הצגת ארבעה זני שיכר רימונים, החדשים של היקב מכרם בן זימרה: פורט, רוזה ושני זני קינוח מ-2004 ו- 2005.

שיכר הרימון
משפחת נחמיאס ממושב כרם בן זמרה ב"מרום הגליל", פיתחה זן מיוחד של רימון, שמומחים גילו בו כמויות גבוהות במיוחד של נוגדי חמצון. את השיכר מייצרים מגרעיני הרימונים המרוסקים והמותססים בעזרת שמרי יין. יקב רימון מציג שני סוגי שיכר: שיכר רימונים יבש (שטעמו המיוחד והחמצמץ מקביל לטעמו של יין יבש) ושיכר רימונים מתוק המועשר בכוהל רימונים המזוקק ביקב ממיץ הרימונים.

ובאשר לתערוכה שתיפתח בשבת 24 ביוני בשעה 11:00:
פרי הרימון פתוח, נוטף, עסיסי ו"דמי" על אבני סמטאות צפת, פרי הרימון וגרגריו הארוטיים, הרימון כסמל הרוחניות, כל אלו בסדרת ציורים של שמן על בד של האמנית לאנה לאור המוצגים במצפה הימים.
לאנה החלה לעסוק בפרי המסתורי הזה, וככל שהעמיקה בתוך "האדום, האדום הזה" התחברה לרימוני הכהן הגדול בבית המקדש, לשארית קליפת הרימון שנמצאה במצדה מתקופת בית-שני, לשיר השירים, לאנרגיה מינית, להיותו של הרימון לפי מקובלי צפת, שייך לדרגת "עולם העשייה". בפולקלור היהודי, מסמל פרי הרימון יופי, שפע ופוריות.
"העולם נוצר בארוס, העולם נוצר במין, בתערוכה זו מוצג עירוב ארוטי של יצר ויצירה עם קשר למקורות תרבות ומסורת יהודית: התורה,הקבלה,ארכיאולוגיה וטבע ארץ-ישראלים.
הארוטיקה המובעת בציורים הינה תכלית ופסגת הרומנטיקה, יופי הבריאה, תחושה שבה תמצית הנפש מתעלה לשיא יכולתה. יש בה היחשפות וכניסה נוקבת לקרביים של החיים, של הנשיות, של האימהות של הפוריות" אומרת לאנה לאור.
לאנה לאור, למדה באקדמיה "בוזאר", לאומניות יפות בפריס. כיום גרה, יוצרת ומציגה באופן קבוע בקריית האמנים, בעיר העתיקה בצפת.

התערוכה תינעל ב- 5 ביולי, הכניסה ללא תשלום.

הגלריה ב"מצפה הימים"
טל. 04- 6994555
www.mizpe-hayamim.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר