ברטלבי: חנות ספרים נסגרת, בר חדש נפתח

ברטלבי הוא מיזם של שלושה חברים: עורך דין, רופא ואיש היי-טק. המוטו, שהוא גם הכתובת על הקיר: I WOULD PREFER NOT TO. הקונספט מגיע היישר מהוויליג' בניו יורק עם נגיעות של ימי הביט העליזים. אינטימי, אינטליגנטי ומלווה במשיכה פנימית לאלכוהול איכותי – והרבה

ברטלבי – בר חדש נפתח על חורבותיה של חנות לספרים יד שנייה באנגלית ברח' דיזנגוף 190.
ברטלבי הוא מיזם של שלושה חברים: עורך דין, רופא ואיש היי-טק.
המוטו, שהוא גם הכתובת על הקיר: I WOULD PREFER NOT TO.
הקונספט מגיע היישר מהוויליג' בניו יורק עם נגיעות של ימי הביט העליזים. אינטימי, אינטליגנטי ומלווה במשיכה פנימית לאלכוהול איכותי – והרבה, ולצדו מטבח איכותי.
המוסיקה היא אינדי, פולק, אלטרנטיב עם נטייה לאמריקנה.

שאול ציוני, אחד הבעלים, אומר: "במבט לאחור, ככל שאדי האלכוהול מאפשרים, נראה לי שכל החיים התכוננו לפתוח בר. מה שהיה נראה כערבי שתייה הזויים שרודפים זה את זה, היו למעשה הכנות דקדקניות מדי יום ובמשך שנים לקראת פתיחתו של בר. שתינו בכל מקום בתל אביב, עברנו לאמסטרדם, פריז וניו יורק. אספנו פרט לפרט, התרשמות להתרשמות וחוויה לחוויה, הכל על מנת להרכיב את המקום בו היינו רוצים לשתות. ואם אנחנו, אז גם אחרים. הספקנו גם לאכול טוב וגם גרוע, אז החלטנו שאוכל טוב פשוט עדיף. אין ספק שאכילת בורקס כשאתה שיכור היא חוויה מפוקפקת".

יש גם סיפור מאחורי שם המקום: ברטלבי הוא סיפור מקסים של הרמן מלוויל המתרחש בניו יורק של המאה ה- 19. לבלר משפטי מחונן מחליט לומר ביום בהיר אחד שהוא "מעדיף שלא". יזמי המקום התאהבו בתשובה, כמו גם בדמות ובצליל המיוחד של שמה. כשמצאו את החלל שהיה חנות לספרים יד שנייה באנגלית, הכל התחבר להם: גם השם של המקום, גם החלל, וגם הכניסה הנסתרת משהו. ואכן, תשובתו האלמותית של ברטלבי נמצאת על הקיר – I would prefer not to. לגבי הפרשנות, הלקוחות הפוטנציאליים מוזמנים לקחת את זה לכל כיוון שתרצו.

בין משקה למשקה יוכלו באי ברטלבי לסעוד את ליבם במיני מאכלים כמו קסדיה עם סלסה, קרוקטים של גבינה כחולה, נקניקיות צ'וריסו בקארי כתום, ו"פלמבה" – מאפה צרפתי עם מוצרלה, בייקון ופטריות.

את המקום תנהל יעל הדני שעבדה בעבר במינרווה, שיילוק ובברים במתחם לבונטין, ולעיצוב אחראי האדריכל דן טרוים.


ברטלבי
רח' דיזינגוף 190, ת"א
טל. 077-5616480

א-ש 19:00 עד לקוח אחרון, בין 19:00 ל-21:00 happy hour

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר