חדש באלכוהול: ליקר שזיפים "איירספיד" מ"כספי משקאות חריפים"

בשנת 1992 חזר שמו המקורי של המשקה לאיירספיד, והמזקקה הפכה לתעשייתית ומודרנית. המתכון השוויצרי אותו רקח זנדר לפני 55 שנה נשאר כשהיה, והשזיפים להכנתו עדיין נאספים ידנית מעצי הבר שצומחים על מדרונות הגבעות של תורינגיה. הכוהל במשקה מגיע מזיקוק עצמי של דגנים, גם הם מתוצרת הסביבה

"כספי משקאות חריפים" מביאה ארצה את ליקר השזיפים "איירספיד", שלדבריה מיוצר באותו מתכון סודי מאז 1946, כאשר השזיפים עדיין נאספים ידנית מעצי הבר שצומחים על מדרונות הגבעות של תורינגיה.

גלגולו הראשון של ה"איירספיד" בשנת 1946, כאשר גרמניה מנסה לאסוף את ההריסות של המלחמה, והר זנדר הזקן מתחיל לחשוב על מתכון למשקה חדש אשר ישמח מעט את הלב למשפחתו ולשכניו.

המצב הכלכלי הקשה והמחסור בחומרי גלם ממשיים, גורם לבני משפחתו של זנדר הזקן ללכת ולקטוף בעצמם שזיפי בר מעצים שצמחו בסביבות הבית. את הסוכר הם משיגים מהקצבת המזון של בנות הברית, וכך יצא זנדר עם הפרויקט החדש לדרך.

לאחר שנתיים של ניסיונות ואין ספור טעימות, יצא המשקה החדש לדרך ללא שם. בהשראת התרוממות הרוח הכלכלית של אותה תקופה והזדהות הציבור עם האמריקנים, הודבק למשקה השם "איירספיד" ועליו צוירה התווית בה נראה מטוס dc-6 משייט מעל פסגות האלפים. כך יצא המותג לדרך.

שנים לאחר מכן, בלחץ השלטון הקומוניסטי, נאלץ זנדר הזקן לשנות את שם המותג למשהו גרמני יותר alpenhabicht ("נץ האלפים"), וכך נמכר המשקה בשמו זה במשך קרוב ל- 40 שנה, עד לאחר נפילת חומת ברלין ואיחודן של שתי הגרמניות.

בשנת 1992 חזר שמו המקורי של המשקה לאיירספיד, והמזקקה הפכה לתעשייתית ומודרנית. המתכון השוויצרי אותו רקח זנדר לפני 55 שנה נשאר כשהיה, והשזיפים להכנתו עדיין נאספים ידנית מעצי הבר שצומחים על מדרונות הגבעות של תורינגיה. הכוהל במשקה מגיע מזיקוק עצמי של דגנים, גם הם מתוצרת הסביבה.

41% אלכוהול
מחיר מומלץ לצרכן: 159 ₪


כספי משקאות חריפים, בבעלותו של אילן כספי ומנוהלת בפועל על ידי אורן דנה; מייבאת ומשווקת בלעדית מותגי אלכוהול מובילים, כגון: ייגרמייסטר, טקילה "קוארבו" , וודקה "סוודקה" , ליקר "בד אפפל" , פידג' (ליקר תאנים), ברנייגר (ייגר דבש) ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר