חשבתם שאתם מכירים וודקה? תנסו ורודקה

אולי זו תרבות הברים ושתיית האלכוהול המתחבבת לאחרונה על בני הנוער, ואולי זו תרבות של בני החמישים פלוס שנוהגים בערבו של יום לשתות איזו כוסית קטנה של אלכוהול טוב ולאחריה קפה קצר ומר, אבל מתקפת יבוא וודקות האיכות לאחרונה בישראל פותחת נישות חדשות המחפשות לעצמן את קהל היעד

אולי זו תרבות הברים ושתיית האלכוהול המתחבבת לאחרונה על בני הנוער, ואולי זו תרבות של בני החמישים פלוס שנוהגים בערבו של יום לשתות איזו כוסית קטנה של אלכוהול טוב ולאחריה קפה קצר ומר, אבל מתקפת יבוא וודקות האיכות לאחרונה בישראל פותחת נישות חדשות המחפשות לעצמן את קהל היעד.

השחקנית החדשה האחרונה היא וודקה P.I.N.K – ואל תחפשו משמעות לראשי התיבות בלע"ז, שכן מסתבר שזהו סוד ששמור במרתפי הייצור בהולנד כנראה יותר טוב מאשר מרכיבי המשקאות שמייצרת החברה.
אבל בשבילנו PINK זה ורוד, ומעכשיו אמרו ורודקה.

מדובר בוודקה אופנתית-יוקרתית-אולטרה פרימיום, ללא תמציות טעם, שמיוצרת בהולנד במזקקת DEHOORN. הוודקה החדשה מכילה נוסחה המשלבת קפאין ותמצית מצמח הגווארנה.
הגווארנה הנפוץ בברזיל, הנו צמח שבמקורו מגיע מגדות האמזונס. הפרי שלו קטן – בגודל פול של קפה, והוא מכיל, שימו לב, לפחות פי 3 מכמות הקפאין המצויה בפול הקפה. צבעם של פולי הגווארנה נוטה מחום לשחור.
במקור משמש פול הגווארנה להמתיק או להתסיס משקאות מתוקים ומשקאות אנרגיה. הוא מכיל ממריץ צמחי טבעי לחלוטין זהה לקפאין, אך בניגוד לקפאין המספק פרץ אנרגטי קצר מועד, הגווארנה – או יותר נכון לומר החומר הנקרא גווארנין – נספג לאט יותר בגוף, ושחרורו ארוך יותר.

ב- P.I.N.K, כול 45 מ"ל של משקה מכילים קפאין בשיעור השווה לחצי ספל קפה. הוודקה החדשה מיוצרת מחיטה הולנדית שנקטפת ידנית, המים לוודקה מגיעים ממעיינות טבעיים בכפרי הולנד, והזיקוק אותו עוברת הוודקה 5 פעמים הוא זיקוק קרבוני בפחם. 40% אלכוהול בווליום יעניקו לטועם וודקה טעימה, אולי קצת עוקצנית בתחילה, אבל נקייה, עדינה וחלקה, עם טעם מסיים מריר במידה, אבל מאוזן.

בשנה הראשונה של הוודקה בארה"ב – 2006, נמכרו לא פחות מ- 360,000 בקבוקים, וב- 2007 המספר כמעט ושולש, ועמד על 900,000 בקבוקים, כאשר יש להביא בחשבון שמחירו של בקבוק בארה"ב נע בין 30-45 $ דולר, עם מחיר מומלץ לצרכן של 40 $.
זה אמנם משקה אלכוהולי לא זול, אבל בניית המותג והעצמתו במדיה עשתה את שלה, והתנופה תופסת תאוצה וביקוש.

הרעיון הטמון בוודקה P.I.N.K הוא שמדובר בוודקה בקטגוריה חדשה, משהו בין שוט נקי לשוט מבוסס חיזוק של משקה אנרגיה. הוודקה מכוונת מטרה כנראה, ובמיוחד לקהל הצעיר המחפש התחדשויות והרפתקאות בחך ובראש, במיוחד לנוכח אחוזי האלכוהול עם האפקטים המטבוליים שמחוללים הקוקטיילים עם המתיקות, וטוויסט הערך נוסף של בוסט האנרגיה.

הוודקה מיוצרת בהולנד, ומכאן היא מגיעה לפלורידה בארה"ב, שם מתווספים אליה החיזוקים של הקפאין והגווארנה, ומתבצע תהליך הביקבוק.
הלקוח שיטעם את ה– P.I.N.K יזכה לקבל מוצר אותו שותים היום ברחבי העולם במועדונים וברים, לצד חנויות יין מובחרות, מסעדות ובתי מלון.

אל תצפו למצוא בוודקה טעם כזה או אחר של פרי הגווארנה, שלי הזכיר בילדותי את פחיות השתייה הרזות שהגיעו במשורה מחו"ל עם חמצמצות מסוימת. הוודקה אינה וודקה עם טעמים, אלא וודקה עם תכונות אותן לקחה מהקפאין והגווארנה ע"י הסרת צבעם וטעמם החמוץ. מה שנותר זה מיצוי מרוכז של מרכיבי תמצית העוררות, התרוממות הרוח, האנרגיה והמרץ.

הוודקה מוצגת בארץ במקביל להצגתה באירופה, והיא נמצאת למכירה בחנויות היין המובחרות מחודש פברואר השנה.
בקבוק ה P.I.N.K מצודד מראה, יפהפה, דומה לבקבוק בושם גבוה או בקבוק קרם גוף של אישה, ולא לחינם זכה לפרס הבקבוק היפה בתחום האלכוהול.
P.I.N.K גם זכה להימנות בין רשימת 50 הספיריטס הטובים בעולם.

קחו לכם את הוורודקה החדשה כמו שהיא, או הוסיפו קוביית קרח, או בתוספת קוקטייל, ואתם בעננים וורודים.
הוודקה מיובאת לארץ בלעדית ע"י ל. ספיריטס, ומחירה המומלץ לצרכן 295 ₪.


(צילום: דני רובין)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר