מה בין בזלת ובלגיה? בירה

ב- Temple Bar – Irish Pub מציעים החודש שתי בירות אייל משני קצוות עולם, והמשותף להן הוא תסיסה שנייה בבקבוק, צבע חום אטום וטעם עשיר ומעניין. דני בר הלך ללגום ולנסות את מה שיש ל- Temple Bar להציע

כשבאים לשתות בירה ב"טמפל-בר", נהנים מאווירה ומוסיקה אירית בעיקרה, אולם האוכל והבירות הן לא רק איריות.
ב- Temple Bar – Irish Pub מציעים החודש שתי בירות אייל משני קצוות עולם, והמשותף להן הוא תסיסה שנייה בבקבוק, צבע חום אטום וטעם עשיר ומעניין. הלכתי ללגום ולנסות את מה שיש ל- Temple Bar להציע.

התחלתי את הטעימה עם הנציגה מרמת הגולן: בזלת אייל ענברי (% 6.4 אלכוהול) של מבשלת הגולן  – מבשלת בוטיק המתמחה בבירות לאגר ואייל טריות ייחודיות.
כל הבירות מיוצרות בעבודת יד בכמויות קטנות, חומרי הגלם נבחרים בקפידה, ותהליך הכנת הבירה מבוקר באופן אישי על ידי הברומסטר של המבשלה – ניקולאוס סטארקמט.
הבירה מוגשת בכוס ממותגת של מבשלת הגולן, בעלת תכולה של 400 סמ"ק ( לא שליש ולא חצי). הצבע הענברי והארומה הפירותית עושים מיד חשק ללגום וליהנות משלל הטעמים שממלאים בעושר את חלל הפה.
זו בירה מעוננת ולא מסוננת, העוברת תסיסה שנייה בבקבוק. ניחנת במורכבות, גוף בינוני קל וצבע ענברי עמוק. לבירת בזלת אייל ענברי איזון מושלם בין מרירות ופירותיות וקשת רחבה של טעמים.
מחיר: 32 ₪.

הבירה השנייה שטעמתי היא קו דה שארו אמברה – Queue de Charrue  Ambree (עם % 5.6 אלכוהול).
צבע הבירה חום אדמדם או כתום, והארומה המתפרצת מהכוס מזכירה במתיקות שלה סגנון קריק .
למרות שאני לא מאוהב בסגנון המתוק הזה (מזכיר יותר מדי מיץ פטל), התמהיל של הפירותיות והמתיקות נעים ומפתה, והטעם לא מאכזב – עשיר ופירותי, ומרגיש כמו בירה עשירה.
הבירה מוגשת במנה של שליש, והנה בירה אייל בלגית העוברת תסיסה משנית בבקבוק. בירה זו יוצרה לראשונה ב-1986 לאחר שנכדים של גאסטון ואנוקסים (Gaston Vanuxeem) חיטטו בארכיון המבשלה והעלו מתכון ישן מתחילת המאה ה-20 לייצור בירה פלמית עם גוון חום אמבר.
מחיר : 32 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר