מסעדת קולוני הירושלמית נותנת במה לשפים צעירים ומבטיחים

היוזמה היא של מיכאל כץ, השף הראשי של קבוצת אדום (מסעדות לבן, קולוני, אדום וחאנל'ה), והיא תבוא לביטוי בסדרה מיוחדת של שש ארוחות תחת הכותרת "במה לשף הצעיר"

מסעדת קולוני הירושלמית חוגגת שש שנים, ומארחת במטבחה שישה סו-שפים ושפים מוכשרים ולא מוכרים.
היוזמה היא של מיכאל כץ, השף הראשי של קבוצת אדום (מסעדות לבן, קולוני, אדום וחאנל'ה), והיא תבוא לביטוי בסדרה מיוחדת של שש ארוחות תחת הכותרת "במה לשף הצעיר". במסגרת הפרויקט, שיתפרש על פני שישה חודשים, יתארחו במטבח המסעדה שישה סו שפים ושפים צעירים ומוכשרים שעדיין לא נחשפו לקהלים רבים. זאת במטרה להאיר את כישרונם של השפים המבטיחים, שלרוב משמשים כ"מספר שניים" ולא נהנים מאור הזרקורים.

הארוחות ייערכו במרפסת המרווחת של המסעדה סביב שולחן אבירים באורך 12 מטרים, וילוו אותן יינות של יקבי רמת הגולן, אשר יותאמו במיוחד למנות המוגשות. כל שף יכין ארוחה חד-פעמית המביאה לידי ביטוי את יכולותיו, והתוצאה היא מגוון רחב של סגנונות וטעמים, החל מארוחות מסורתיות (גלילית בדואית וערבית ירושלמית), דרך השפעות צרפתיות קלאסיות עם קריצות עכשוויות, ועד לשימוש בטכניקות מהמטבח המולקולרי.
כך ייתן פרויקט זה תמונת מצב עכשווית לקולינריה הישראלית בדמות השפים שיובילו בעתיד הקרוב את הסצינה המקומית.

הארוחות והשפים המשתתפים בפרויקט:
ארוחה ראשונה: 14.11 – שף אוראל קמחי
(לשעבר שף במסעדת קבלייר, זוכה בפרס השף הצעיר של ישראל בתחרות סאן פלגרינו ונציה) יפתח בארוחה בהשראה בינלאומית המשלבת חומרי גלם עונתיים מקומיים עם הקפדה צרפתית.
ארוחה שנייה: 12.12 – שף יום טוב לוי (סו שף במסעדת מסה, שאותה מוביל השף אביב משה) יכין ארוחה מודרנית הנשענת על המטבח הקלאסי עם נגיעות מפתיעות.
ארוחה שלישית: 9.1, שף אריאלה ברופמן (סו שף במסעדת ברטי בתל אביב) תשלב את שלל סגנונות הבישול שבהם התמחתה לכדי ארוחה מוקפדת עם דגש על פרזנטציה.
ארוחה רביעית, 13.2, שף רמזי אבו אלהווא (סו שף מסעדת קולוני המארחת את הפרויקט) יבשל ארוחה ערבית מסורתית, כולל קינוחים קלאסיים.
ארוחה חמישית: 12.3, שף אחמד עוקלה (סו שף של השף חי שוורץ) בארוחה גלילית חורפית המושפעת משורשיו הבדואים.
ארוחה שישית: 30.4, שף מורן רוטמן (קייטרינג ROTMAN אומנות קולינרית) תחגוג את סיום הפרויקט בארוחה מלכותית עם קריצות מהמטבח ההולנדי לכבוד יום המלכה הנערך ביום זה.

שף מיכאל כץ אומר: "יש לנו דור נהדר של טבחים שמחכים לפרוץ החוצה, ולא תמיד קיימת במה ראויה שהיא רק שלהם. הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט הוא לתת במה ולפרגן לשפים צעירים לא מוכרים בעלי כישרון והרבה אמביציה, ולחשוף את הקהל הרחב ליכולותיהם".

המחיר לארוחה: 240 ₪, כולל יינות של יקבי רמת הגולן. מומלץ להזמין מקום מראש

מסעדת קולוני
דרך בית לחם 7, שכונת בקעה, מתחם הרכבת, ירושלים
טל. 02-6729955

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר