פאשה בירושלים – לאכול טורקי ולנוח

על שולחנם של חמישה סועדים רעבים הונחו צלוחיות קטנות – והדגש על קטנות, דמויות פנכה, שהכילו דוגמיות – והדגש על דוגמיות, של סלטים כטבולה, חציל בטחינה, עגבניות ובצל, זיתים סוריים טובים ושמנים, משהו כמו רסק עגבניות, סלט טורקי. אלה היו סלטים לפתיחה, אבל לא משהו שיחזיק את אילנית הרבה זמן על הרגליים

אילנית הייתה רעבה כל הדרך. נדמה היה כי את אילנית ניתן להרגיע רק עם איזו ארוחה דשנה וטובה. גם קובי לא ויתר, ועודד את אילנית שהדבר הנכון לעשותו עתה זה לאכול צהרים, וכי נמאס לו מכל הנשנושים לאורך כל הבוקר. טל ישבה לצידם, חייכה, לעסה מסטיק "בזוקה", ואמרה שאם כולם אוכלים אין לה בעיה להצטרף.

אל המנכ"ל שלנו חברנו בירושלים, ואמרנו לו שאת הדרך חזרה לתל-אביב, אנחנו לא עושים ביחד אם לא אוכלים כאן ועכשיו.
היינו בענייני עבודה באזור התעשייה בתלפיות בירושלים, די סמוך לקניון הדר. ממול על הקיר התנוסס שלט "פאשה טעם טורקי אמיתי". המנכ"ל אמר שהמסעדה לא רעה, ואפשר לנסות ולהשתיק את הרעב במקום.

היינו חמישה. זה לא עניין של כשרות, זה לא עניין של איכות, זה לא עניין של כמות. אצל אילנית זה היה "לאכול טורקי עכשיו או למות"…

בעוד אנו מייצבים את הכיסאות לתנוחת ישיבה נכונה, כבר הונחו על השולחן צלוחיות קטנות – והדגש על קטנות, דמויות פנכה, שהכילו דוגמיות – והדגש על דוגמיות, של סלטים כטבולה, חציל בטחינה, עגבניות ובצל, זיתים סוריים טובים ושמנים, צלוחית עם משהו שנראה כמו רסק עגבניות, סלט טורקי. אלה היו סלטים לפתיחה, אבל לא משהו שיחזיק את אילנית הרבה זמן על הרגליים.

על השולחן הונחו פיתות, או רוצה לומר מיני מאפה דמויי פיתה המאפיינים את הקו של המסעדה: מאפים ובצקים הבאים מתוך טאבון לוהט חמים וטריים.

הסלטים מתומחרים במחירים הנעים בין 18- 22 ₪. הזמנו עיקריות. מדובר בהצעת ארוחה המוגדרת "עסקית", והיא כוללת בתוכה כמתאבן את דוגמיות סלטי הפתיחה.

קובי בחר למנה הראשונה מנה הנקראת "לחמה ג'ון", והיא גרסה טורקית "ללחמה בעג'ין" – מאפה בצק דמוי פיתה עבה וארוכה כמו לחמנייה ובתוכה בשר טחון במחיר 18 ₪. המנכ"ל, טל ואנוכי, הזמנו "קובה חמוסטה" – קובה חמצמצה מרוטב לימון, שמנמנה, עגולה ועסיסית, ובתוכה בשר טחון – אף היא ב- 18 ₪.

לעיקרית הזמנו קובי ואני סטייק פרגית המקפל בתוכו פיסטוק חלבי. מנה מעניינת ולא רעה. הפרגית רכה ונימוחה, והפיסטוק מעשיר טעמיה. המחיר 52 ₪. אילנית הזמינה קציצות קבב מהטאבון, שהגיעו בתוך מחבת ברזל לוהטת, מעוטרת באמצע בפלפל חריף גדול לקישוט או לשרוף את הבטן – אף היא ב- 52 ₪.
העיקרית מגיעה כך, ללא תוספות, ועבור כל תוספת שתבקשו – אורז, בורגול או צ'יפס, ידרשו מכם תוספת של 15 ₪.

המנכ"ל אמר שהזיתים היו טובים, והפיתות מאפה הטאבון עם גרגרי השומשום מלמעלה היו חמות ומזמינות. אילנית אמרה, תוך שהיא מעבירה ניגוב אחרון במחבת, שהקבב היה טעים ועסיסי.
קובי סיכם ואמר שבשביל עסקית האוכל היה סביר.
אילנית אמרה שבשביל ארוחה שהמנכ"ל הזמין אותנו אליה, היה שווה להרוג טורקי ולנוח.

לימונדה טובה סמיכה מרעננת וקרה עם עלי נענע, ציננה את הארוחה.
חמישה אנשים אמרתי. חמש עסקיות ללא מנות אחרונות, כי אילנית רצתה כבר לנוח, הסתכמו ב- 280 ₪. ב-56 ₪ לאדם בממוצע, התמחור שפוי והוגן.

פאשה טעם טורקי אמיתי
סגנון מזרחי, תורכי/יווני, שווארמה
רח' גנרל פייר קניג 28, בסמוך לקניון הדר, תלפיות ירושלים
טל. 02-6482220, 1700-700422

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר