פרויקטים של בוגרי החוג למדעי המחשב, המסלול האקדמי המכללה למינהל: מלצר מהדור השלישי, אתר למידע על כשרות, בקבוק שתייה העולה למטוס

בימים אלה מסיים מחזור 7 את לימודיו בחוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל. הבוגרים מציגים את פרויקטי הסיום שלהם, הנמצאים בשלבי מימוש שונים – חלקם כרגע קונספטואליים בלבד, וחלקם כבר הוזמנו ע"י חברות מהמגזר העסקי. מסתבר שהתחום הקולינרי מעסיק את הסטודנטים למחשבים לא מעט, וכמה מהפרויקטים הבולטים עסקו בצורות שונות בתחום המזון

בימים אלה מסיים מחזור 7 את לימודיו בחוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל. הבוגרים מציגים את פרויקטי הסיום שלהם, הנמצאים בשלבי מימוש שונים – חלקם כרגע קונספטואליים בלבד, וחלקם כבר הוזמנו ע"י חברות מהמגזר העסקי.
מסתבר שהתחום הקולינרי מעסיק את הסטודנטים למחשבים לא מעט, וכמה מהפרויקטים הבולטים עסקו בצורות שונות בתחום המזון.

מלצר מהדור השלישי
יעקב שאשא ודורון מובשוביץ דואגים לאיכות השירות במסעדות. הם מציגים מערכת אוטומטית לביצוע הזמנות בענף המסעדות והפאבים. כיום, תהליכי הניהול במקומות אלו הינם ידניים, החל מבדיקת השולחנות הפנויים, דרך קליטת ההזמנה והנפקת בון מתאים, וכלה במסירת החשבונית ללקוח.
מטרת הפרויקט הינה למנוע טעויות אנוש ולחסוך בזמן הטיפול השוטף בתהליך כולו, כל זאת תוך ייעול השירות המוצע כיום ללקוח.
המערכת שהגו הסטודנטים תצייד את המלצר במחשב כף יד עליו יקליד את ההזמנה, ובכך יימנעו טעויות הנובעות מאי הבנת כתב יד וכו'. המערכת תקלוט את ההזמנה ותעביר אותה אוטומטית, בתקשורת אינטרנט אלחוטית, משולחן הסועד – היישר למטבח. ההזמנה תעבור לביצוע, בעוד המלצר הנאמן כבר בדרכו לשולחן הבא. כאשר המנה מוכנה מקבל המלצר הודעה על כך ישירות למחשב כף היד. המערכת גם תנפיק חשבונית.
רק בעיה אחת עוד לא נפתרה: את מי ניתן יהיה להאשים עתה באיחור בהגשת המנה?

כשרוגל
מיזם של רן אליהו, נמרוד שוורץ ורפי סרור, שנתקלו בבעיה שבהעדר מקור מידע זמין בענייני כשרות. כיום הדרך היחידה לוודא את פרטי הכשרות של מוצר מסוים או מסעדה כלשהי, הינה להתקשר טלפונית לרבנות הראשית. זאת בהעדר מאגר מידע או בסיס נתונים מסודר באינטרנט.
מטרת הפרויקט להקים אתר אינטרנט שיאפשר גישה פשוטה ונוחה למידע זה, עבור כל אדם בעל ידע מינימלי ברשת האינטרנט. האתר מיועד להיות מעודכן ע"י מידע של הרבנות הראשית, ולא להתבסס על פרסומי היצרן.
כיום, שומרי כשרות צריכים להתמודד עם העובדה שקשה לקבל מידע אמין לגבי מידת הכשרות של מסעדה או יצרן מזון. הסטודנטים גילו, למשל, שניתן להגיע למסעדה ורק בשטח לגלות כי המקום אינו כשר, למרות שבעבר היה כזה. הכשרוגל יאפשר את עדכון האתר ע"י הרבנות הראשית, ואילו הגולשים יוכלו להוסיף הערות וציונים.

לעלות למטוס עם בקבוק השתייה
כל מי שטס בשנה האחרונה לחו"ל, התקשה להסתגל לגזירה החדשה לפיה אסור להעלות לתא הנוסעים נוזלים: החל בבקבוק שתייה וכלה בנוזל לעדשות. בזכות רועי סולומון, יתכן ובעתיד נהייה פטורים מהאיסור.
רועי פיתח מערכת חכמה לזיהוי ספקטרום פליטה של לייזר, המאפשרת לזהות את תוכן הנוזל שבבקבוק, בעת הליך הבידוק יעבור הבקבוק סריקה, ואם תוכנו יהיה תמים ניתן יהיה להעלותו על המטוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר