חדש בסניפי שופרסל: עגלה חכמה שפיתח הסטארט-אפ הישראלי Shopic

הפתרון של Shopic לא דורש שינוי בתשתית הפיזית של החנות, לא מצריך השקעה מסיבית בעגלות חדשות ויקרות, ומאפשר פריסה של המערכת בכל חנות תוך ימים ספורים
עגלת הקנייה החכמה מבוססת על בינה מלאכותית ומאפשרת רכישה אישית ומהירה ללא עמידה בתורים ובקופות. זהו שת"פ אסטרטגי בין הרשת והסטארט-אפ

רשת הקמעונאות שופרסל תטמיע בהדרגה החל מתחילת שנת 2022 בכ-200 הסניפים הגדולים שלה, פתרון של הסטארט-אפ הישראלי Shopic, אשר פיתח טכנולוגיה שתשנה את חוויית הקניה של מיליוני לקוחותיה. שופרסל תטמיע את פתרון העגלה החכמה של Shopic, שמזהה כל מוצר שנכנס ויוצא מהעגלה באמצעות מצלמות ללא צורך בסריקת המוצרים. בנוסף מאפשרת העגלה להדריך את הקונים במהלך הקנייה, להמליץ להם על מוצרים בהתאם להרגלי הקנייה שלהם, לעזור להם לנווט בחנות לפי רשימת הקניות, ובסוף הקנייה אף תאפשר להם לדלג על התור והקופה.

הפתרון של Shopic, שהתקנותיו מתבצעות בימים אלה במספר רשתות קמעונאות מובילות בעולם, מבוסס על יחידה מודולרית ונוחה שניתן להרכיב על כל עגלת קניות סטנדרטית. הקונים יוכלו לקחת את היחידה בכניסתם לחנות, ירכיבו אותה על העגלה בלחיצה אחת, ויבצעו את קנייתם בדיוק כפי עד עתה, כאשר שתי מצלמות על גבי המתקן מזהות באופן אוטומטי מוצרים שמוכנסים לעגלה או מוצאים ממנה. מסך מגע גדול יתקשר עם הקונים, ידריך אותם וימליץ להם על מבצעים והנחות. בסוף הקנייה תסכם העגלה את החשבון. בשלב הראשון של הפריסה ישלמו הקונים בקופות ייעודיות ללא תור, אולם במהרה יוכלו לשלם היישר מהעגלה.

בחברה מציינים כי בהבדל מטכנולוגיות מתחרות, הפתרון של Shopic לא דורש שינוי בתשתית הפיזית של החנות, לא מצריך השקעה מסיבית בעגלות חדשות ויקרות, ומאפשר פריסה של המערכת בכל חנות תוך ימים בודדים. מדובר באחד הפתרונות היחידים הקיימים כיום לקנייה חכמה אשר מתאימים לסופרמרקטים גדולים והיפרמרקטים. היחידה החכמה של Shopic מצוידת בשבב בינה מלאכותית ובמערכת לזיהוי תמונות שמסוגלת ללמוד לזהות מוצרים חדשים תוך כדי שימוש.

שופרסל השתתפה בסבב ההשקעה האחרון בחברת Shopic, שהוקמה בשנת 2016 על ידי רז גולן וערן קרביץ. משרדי החברה נמצאים בתל אביב והיא מעסיקה עשרות עובדים. מלבד שופרסל השקיעו בחברה גם הקרנות IBI Tech Fund, Entrée Capital ו-Claridge Israel.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר