אפריל 24: סניף ראשון לרשת בתי קפה חדשה "קפה עוטף – נתיב העשרה" במתחם שרונה

מנהלי הסניף הראשון בשרונה: יותם קידר (מימין), רז קדר ונועה שבת עם היזם תמיר ברלקו. צילום סיון פרג'
בתוכנית הקמת עד שבעה בתי קפה השייכים לישובים ובניהולם. תחילה באזור המגורים הזמני ובהמשך יעברו איתם לישובים אם ירצו. הרווחים מבית הקפה יועברו ישירות לנתיב העשרה והם יחליטו על ייעודם והשימוש לטובת שיקום

"קפה עוטף" – רשת בתי קפה חדשה העתידה להיפתח במוקדים שונים ברחבי הארץ בישובים שקלטו מפונים מהעוטף בעקבות טבח 7 באוקטובר, קמה במטרה לייצר חוסן קהילתי ונפשי למפונים, ולאפשר להם עשייה ותעסוקה, אופק ותקומה. ברשת יועסקו בנות ובני הישובים. בתי הקפה יהפכו למקום בו תוכל הקהילה להיפגש ולשמור אותה שלמה ככל הניתן.

קריאייטיב והפקה Studio Hai! צילום עדן מור יוסף

הקמת הרשת תנציח ותהדהד את סיפורה של כל קהילה ולא פחות חשוב מכך, תחבר בין הקהילה המארחת לקהילה המפונה. כל "קפה עוטף" יהיה שייך באופן בלעדי ליישוב על שמו הוא נקרא, והרווחים מהפעילות הינם של הישוב בלבד. סניף ראשון של הרשת, "קפה עוטף – נתיב העשרה", צפוי להיפתח במתחם שרונה תל-אביב במהלך 2024. ינהלו אותו שלושה צעירים מנתיב העשרה: נועה שבת והאחים יותם ורז קידר.

מושב נתיב העשרה חווה מתקפת מחבלים רצחנית ב-7 באוקטובר. 20 מתושביו נרצחו ו-1080 תושבי הישוב, מתוכם 320 ילדים, פונו ברובם לתל-אביב. היוזמה תספק לקהילת נתיב העשרה מרחב פיזי, תעצים אותה ותספק את האפשרות לתעסוקה ופרנסה. בית הקפה ינוהל על ידי אנשי הישוב, ויאפשר גם חיבור לקהילה החדשה והמחבקת בתל אביב-יפו.

קריאייטיב והפקה Studio Hai! צילום עדן מור יוסף

בית הקפה יציע מוצרים מהעוטף: יין, ריבות, פירות יער, עוגות, גרנולה, מוצרים מקומיים נוספים וכן מוצרים שעוצבו במיוחד, כמו חולצות, ספלים, סינרים, תיקי בד ומגוון מוצרים נוספים. בסופי שבוע תתקיים גם מכירת פרחים. ניתן לרכוש את המוצרים כמארז פיקניק ולשבת במרחבי המתחם או בישיבה סביב בית הקפה.

תערובת הקפה נקלית במקום באמצעות מכונת קלייה בתערובות ייחודיות עבור הרשת, אשר ניתנות לרכישה גם הביתה. ניתן יהיה לרכוש הביתה מתערובות הקפה שנבחרו בקפידה למיזם. המאפים ייאפו במקום, והכריכים ישלבו מוצרים כמו ירקות טריים וממרחים מהעוטף, כאשר השפית רותי רוסו מתכננת את הכריכים מתוך מחשבה על רוח התקופה.

המועסקים בבתי הקפה יקבלו חניכה ולימוד יסודות הניהול של בתי קפה, וסדנת קפה ובריסטות. העובדים יקבלו שכר, וייפתחו את עצמם ואת בית הקפה שלהם. הרווח הנותר יעבור לטובת שיקום הקהילה של אותו ישוב על פי צרכי הקהילה. בכל סניפי הרשת ימכרו מוצרים מהעוטף ושיתופי פעולה עם אמנים מבצלאל ואמנית הכלניות יפה סלומון.

הנהלת מתחם שרונה תרמה את הנכס באחד ממבני השימור ההיסטוריים מימי הטמפלרים עבור הקמת הפרויקט למשך חצי שנה ללא עלות.

קרן Tech4Israel, שהוקמה מיד לאחר אירועי 7 באוקטובר על ידי משקיעים יזמים ומנהלים מקהילת ההייטק בישראל כדי לספק תמיכה מיידית לארגונים ויוזמות ברחבי הארץ ולסייע לנפגעים מהמלחמה, התגייסה לטובת המיזם באמצעות תרומה משמעותית ותמיכה במיזם. תורמים נוספים הם החברה המרכזית למשקאות, יכין, נירלט ונוספים.

היזמים של קפה העוטף הם תמיר ברלקו – יזם ומייסד רשת ארקפה ומיזמים קולינריים רבים בישראל ובעולם, שהיה לאחרונה סגן נשיא ברשת סלינה, מיכל ציון – בעלים ומנהלת חברת אידאה תקשורת שיווקית להפקת אירועים כנסים ופעילויות שיווקיות בארץ ובעולם, חגית אברון, לימור ארליכמן, ענת נתיב, זיו קורצקי ודיויד מרגולין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר