סניף ביגה החדש בגלובוס סנטר באשקלון – שווה להכיר

הסניף החדש באשקלון כשר למהדרין. שטחו כ-200 מ"ר, יש בו 150 מקומות ישיבה בפנים ובחוץ וחלל אירועים לכ-80 איש. צילום אייל מויאל
למרות הזמן הקצר שהסניף פועל קל לקבוע כי ארוחת הבוקר היא הפופולרית ביותר בתפריט, אך גם נודלס אסייתיים עם סלמון, גבינת חלומי ופטריות, וכמובן המאפים – הלחמים והעוגות איתם יצאה רשת קפה ביגה לדרך

רשת בתי הקפה 'ביגה' שנמצאת בתנופת התרחבות, פתחה לא מכבר סניף חדש במתחם גלובוס סנטר באשקלון. הסניף החדש באשקלון כשר למהדרין, שטחו כ-200 מ"ר, יש בו 150 מקומות ישיבה בפנים ובחוץ, וחלל אירועים לכ- 80 איש. למה אני מספר את זה? כי מסתבר שנועם – הזכיין ומנהל הסניף, מקושר היטב והאירועים תופסים חלק חשוב בפעילות ביגה כאן, למרות שסניף זה אינו במרכז העיר ואולי דווקא בזכות כך – עם גישה נוחה ומקומות חניה זמינים. יש לו הרבה לקוחות עסקיים, שירות קייטרינג, וימי הולדת ואירועים עבורם סוגרים את מרחבי הסניף.

צילום אייל מויאל

הגעתי לכאן ברכבת מהרצליה כדי לפגוש חברה ותיקה שגרה באחד המושבים בסביבה. כבר מזמן היא חזרה בתשובה כך שהכשרות למהדרין חשובה לה, ואני נוכחתי לדעת שהכשרות למהדרין לא פוגעת ולא פוגמת בתפריט, והעובדה שמדובר בתפריט חלבי רק תורמת למנות ובהחלט לקינוחים שאינם פרווה.

ועוד משהו חשוב: מדובר בבית קפה עם תפריט מורחב השוכן בקניון, אך העובדה שהזכיין נועם מנהל בפועל ונמצא במקום, והעובדה שמי שקיבלה מאיתנו את ההזמנה והגישה היא הבת קשת – בהחלט נותנת תחושה ביתית.

צילום מדף הפייסבוק

סניף זה של ביגה נפתח ביוני השנה, כשנועם עסק גם קודם במסעדנות והיה גם זכיין של רשת חנויות הפרחים זר4יו. בסניף זה, כמו בכול סניפי הרשת, הטבחים מיישמים את התפריט הרשתי.

מה המנות הפופולריות ביותר? למרות הזמן הקצר שהסניף פועל, קל לנועם לקבוע כי הפופולרית ביותר היא ארוחת הבוקר, אך גם נודלס אסייתיים עם סלמון, סלט חלומי ופטריות, וכמובן המאפים – הלחמים והעוגות שאיתם יצאה רשת קפה ביגה לדרך, כשהיום הרשת שבבעלות קבוצת גרג מונה כ-35 סניפים ברחבי הארץ ויש לה גם מפעלי מזון המייצרים בין היתר דברי מאפה, רטבים פסטות ומטבלים.

צילום פאפא רצי

אני התחלתי עם צלחת גדולה ובה קרפצי'ו חציל קלוי בתיבול שמן זית, פטרוזיליה, שום, פלפל חריף וטחינה לבנה, מוגש עם פוקאצ'ה חמה (49 ₪) – נהניתי מאוד ממנה זאת שבקלות יכולה להספיק לשניים, עם שפע טעמים. למי שאוכל פוקאצ'ה, זו הופכת לחגיגת ניגובים.

צילום פאפא רצי

סלט שורשים אסייתי (45 ₪) כלל כרוב לבן, גזר, בצל ירוק, מלפפון ירוק, הרבה בוטנים ורוטב סאטה בוטנים. הכול היה טרי, אבל אני אוהב שהסלט שוחה ביותר רוטב. לא מתלונן – יכולתי לבקש ולקבל כי כאן נענים ללקוחות.

צילום פאפא רצי

המנה הבאה הוזמנה בטעות, כלומר חשבתי שביטלתי את ההזמנה, אבל קשת הזריזה כבר קלטה אותה – נתחי דג ברוטב עגבניות חריף, מוגשים עם פרוסות בריוש, טחינה ופלפל חריף. חברתי לארוחה אהבה, אני לא התחברתי. נועם המנהל הפתיע אותי ואמר שרבים אוהבים אותה ולא מחמיצים את ניגוב שפע הרוטב עם צ'יפסים רחבים שמוגשים כאן.

צילום פאפא רצי

חברתי לא מצאה בתפריט הדגים בדיוק את זה שהיא רצתה, אבל בשמחה רבה יצרו עבורה מנה של דניס וצ'יפס – פילה דניס מטוגן בציפוי פריך, שהוגש עם רוטב טרטר ואותם צ'יפסים שחובבי ניגוב הרוטב מתים עליהם. הסועדת לא רק אהבה אלא גם ביקשה לארוז חלק מהמנה הגדולה כדי להביא לבן זוגה, ותוך כדי הצהירה שהם יחזרו  לכאן, כי אהבה את המקום ואת המוגש בו – הרוויחו.

צילום פאפא רצי

מסתבר כי היא רק חיכתה לתפריט הקינוחים, שמבחינתה הם המנה העיקרית בארוחה. בעוד היא הזמינה עוגת גבינה עם פירות יער ונהנתה ממנה מאוד, אני הזמנתי פאי תפוחים ללא תוספת סוכר, אבל לא עמדתי בפיתוי של כדור גלידת וניל מעולה שהגיע עם הפאי (45 ₪ יחד). בשלב זה הייתי כבר מסוחרר בלי אלכוהול, וקשת המלצרית התעקשה להביא לנו לטעום עוד עוגה – חלבה ופיסטוק, בונוס על התנהגות טובה. מפתה ביותר.  אם לא ברור, נהנינו מאוד.  

אסיים בציטוט של יאיר מלכה, מנכ"ל קבוצת גרג בעלת רשת ביגה, אותו קראתי בנסיעה ברכבת חזרה להרצליה: "ההתרחבות ברחבי הארץ מוכיחה כי הקונספט של הרשת, המושתת על מטבח בריא השם דגש על טריות, זמינות וחומרי גלם איכותיים במיוחד, מבדל עצמו משאר רשתות הקפה בישראל. כיום הצרכן הישראלי מחפש ערך לחווית הבילוי שלו, ורשת ביגה מספקת לו את זה". לא יודע איך הסניפים האחרים, אבל סניף אשקלון של רשת ביגה עומד בכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר