דנית סלומון – עוגות שאהבתי

בספר חדש זה של דנית סלומון שובצו עשרות מתכוני עוגות ביתיות הכתובים בשפה פשוטה, ברורה ומפורטת. כל מתכון מלווה בתצלום מעורר תיאבון, הממחיש את התוצאה הסופית

עוגות שאהבתי
מאת דנית סלומון
צילום ועיצוב: יהודה סלומון
הוצאת "קוראים"
המחיר: 89 ₪

בספר חדש זה של דנית סלומון שובצו עשרות מתכוני עוגות ביתיות הכתובים בשפה פשוטה, ברורה ומפורטת. כל מתכון מלווה בתצלום מעורר תיאבון, הממחיש את התוצאה הסופית.
מה יש כאן? עוגות טעימות אשר מתאימות את עצמן למצב הרוח, לזמן, לעונה ולמה שיש במזווה ובמקרר; עוגות מושקעות להזדמנויות מיוחדות ועוגות לאנשים שאוהבים, עוגות קלות לימים של עצלות ועוגות מהירות לימים לחוצים, מאפים שמעלים טעמים נשכחים ועוגיות לקופסה.

בין שלל המתכונים: עוגת דובדבנים וניטופי שוקולד; עוגת תפוחים קלה ומהירה; שזיפי סנטה־רוזה בעוגת קצפת; עוגת שוקולד, טופי ואגסים שיכורים; עוגת "גבינה" בלי גבינה; עוגת גלידה נוטלה־וניל־אגוזים; סווארין תפוזים ושוקולד; עוגות פרג ותפוחים; עוגת גבינה קלילה כענן; קסטה סיציליאנה; עוגות תמר ותפוח בגבינה ודבש; שבלולי גבינה במילוי אגוזים ומייפל; חיתוכיות שמנת־שוקולד־שקדים; חיתוכיות חלבה ושוקולד־צ'יפס; עוגיות חש"ק עם תמרים ושקדים; עוגיות דבש, אגוזים ודברים טובים; קונכיות גבינה צבעוניות; סקונס פקורינו, קממבר ואגוזים ומקלות גבינה מלוחים.

וכך כותבת דנית סלומון בהקדמה לספר:
זה לא סוד שאני אוהבת מאוד לאפות (ולאכול) עוגות, אבל לאחרונה נוסף לאהבה הזו מימד חדש: משוב מיידי בדמות לייקים, הערות ושיתופים.
העוגות והמאפים שנאספו בספר זה הוכנו במהלך השנה האחרונה בעיקר להנאתי שלי ולהנאת בני הבית והמשפחה. רבים מהם עלו על הקיר שלי ובמקומות אחרים ברשת, וזכו שם למאות ואלפי תגובות מחממות־לב, ששיגרו אותי חזרה אל המטבח בניסיון להתעלות על המופע הקודם. אין ספק – תשואות הקהל הן עניין ממכר.

כמו אצל כולם, גם אצלי האפייה הולכת לפי העונה, מזג האוויר, מצב הרוח ומה שיש בבית. מצד העונה תמצאו, למשל, שזיפי סנטה־רוזה בעוגת קצפת ועוגת דובדבנים וניטופי שוקולד, עוגות תמר ותפוח בגבינה ודבש בטעם סתיו ושנה חדשה וחג אסיף, או עוגות פרג ותפוחים שמתאימות למשלוח מנות בפורים, אבל עדיף לזלול מהן לבד עד־דלא־ידע. מזג האוויר? חיתוכיות חלבה ושוקולד־צ'יפס לימים חמים, כשצריך לקצר עד כמה שאפשר את השהות במטבח, או עוגת גלידה נוטלה־וניל־אגוזים, שתצנן את היום הלוהט ביותר. עוגת־קינוח שוקולד, טופי ואגסים שיכורים תרומם את מצב הרוח השפוף ביותר, ועוגיות חש"ק עם תמרים ושקדים יתאימו בדיוק למי שאין לו טיפת חשק לעשות משהו אבל משתוקק למשהו טעים. ממה שיש במזווה? עוגת תפוחים קלה ומהירה, פאי אפרסקים ושקדים, או עוגיות טחינה בשומשום.

המשותף לכל מתכוני העוגות שלי הוא קלות ההכנה. אני לא אוהבת לעמוד שעות במטבח, ומעדיפה לאפות ולבשל בקלות ובמהירות. דברים שאפשר לעשות "על הדרך", בין חדר העבודה לספה מול הטלוויזיה, אבל בלי להתפשר על הטעם ועל האיכות. בהוראות הכתובות אני דווקא לא מקצרת, כי אני מאמינה שהסבר מפורט וברור מבטיח שביצוע יהיה קל ופשוט. לכל מתכון מתלווה תצלום, כמובן, כי אני מאמינה שאין תחליף למראה עיניים
אז הנה, המיטב של השנה האחרונה: עוגות גבינה ועוגות פרי, עוגות קרם ועוגות מהירות, עוגות גדולות ועוגות אישיות, חיתוכיות, עוגיות ואפילו חטיפים ונשנושים מלוחים.

דנית סלומון, מחברת ספרי הבישול רבי־המכר עוגות בקלי קלות, שוקולד ושושנים, פיצהפיתה, קציצות בקלי קלות, עוגה פרווה לקינוח, שוקולד בריבוע – הבראוניז הכי טובות שיש, ילדים אופים ועוד רבים אחרים.
דנית, ילידת קיבוץ אשדות יעקב מאוחד, בוגרת החוג לתולדות האמנות והחוג לפילוסופיה כללית באוניברסיטת תל אביב, תושבת ת"א, נשואה ואם לשניים.
דנית היא בשלנית ומתכונאית מנוסה, ולפני שהחלה לפרסם ספרי בישול התמחתה במשך שנים בכתיבת מתכונים ובעריכת ספרי בישול וספרי דיאטה. בין השאר ערכה את מוסף הבישול "זמנים במטבח" בידיעות אחרונות ואת מוסף הבישול "תפריט" בעולם האישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר