המתכונים המושלמים – לא רק מפה לאוזן

היום אין עוד צורך בקנייה של ספרי מתכונים שיעלו אבק במטבח. במקום זאת מצאנו עבורכם את האלטרנטיבות המובילות שימקדו אתכם כיצד למצוא את המתכונים האהובים בצורה נגישה ומודרנית דרך האינטרנט

משחר הימים, האוכל שימש אותנו לצורכי הישרדות – והרי בלי מזון לא ניתן לחיות. עם זאת, כיום רובנו לא רק אוכלים כדי לחיות אלא גם חיים כדי לאכול. אנחנו חיים בעידן של שפע קולינרי, כשמתכונים שהיו עוברים מפה לאוזן ורק מעטים זכו לטעום, ניתן למצוא כיום בלחיצת עכבר. אין עוד צורך בקנייה של ספרי מתכונים שיעלו אבק במטבח. במקום זאת מצאנו עבורכם את האלטרנטיבות המובילות שימקדו אתכם כיצד למצוא את המתכונים האהובים בצורה נגישה ומודרנית דרך האינטרנט.

יוטיוב – רואים את האוכל בעיניים

באתר היוטיוב ניתן למצוא סרטונים מכל סוג, וביניהם גם סרטוני בישול ואפייה. הסרטונים בדרך כלל קצרים ומתומצתים, מכילים את המצרכים והכמויות בצורה מדויקת, מדגימים את אופן ההכנה, ולבסוף ניתן לצפות בתוצר הסופי ולהתרשם ממנו. היתרון שבצפיית הכנת מתכון דרך היוטיוב הוא השפע של המתכונים מכל הסוגים ולכל הרמות. בנוסף, ניתן להריץ את הסרטון תוך כדי הכנת המתכון, לעצור את הצפייה בעת הצורך ולהריץ אחורנית במקרה שמשהו לא ברור. מסיבה זו, סרטוני היוטיוב הם האופציה הכדאית ביותר למציאת מתכונים באינטרנט לבשלנים מתחילים שטרם צברו ניסיון במטבח. בנוסף, בניגוד לספרי מתכונים או למתכונים שעוברים מפה לאוזן, ניתן לראות ביקורות ותגובות של צופים נוספים שניסו את המתכון בעצמם ושיתפו את חוות דעתם.

בלוגים קולינריים – הדור החדש של ספרי הבישול

הבלוגים הקולינריים ואתרי המתכונים למיניהם, יתאימו לחובבי הבישול והאפייה שמעדיפים את התמצות המילולי במתכון ולא זקוקים להמחשות ויזואליות. כיום מציאת מתכונים באמצעות בלוגים קולינריים היא הדרך הפופולרית ביותר להורדת מתכונים, ולכך יש מספר סיבות. ראשית, הבלוגים הם למעשה "המשך דרכם" המודרנית של ספרי הבישול. בדומה לספרי הבישול, הקטגוריות מאוד מובנות, מסודרות ומופרדות, והכתיבה האופיינית לספרי הבישול נשמרת גם באתרים. הכותבים בבלוגים הם לרוב אנשי מקצוע מתחום הקולינריה, ולכן המתכונים שומרים על מוניטין מסוים. בשונה מספרי המתכונים, הבלוגים הם חינמיים, חוסכים בנייר, נגישים יותר, וממשיכים להתעדכן באופן יום-יומי.

פייסבוק – חולקים את אהבת הבישול והאפייה

ברשת החברתית פייסבוק הוקמו קבוצות רבות לחובבי הבישול והאפייה. המשתתפים הם לרוב חובבנים, אך כולם מתחברים סביב מכנה משותף של אהבת הבישול והאפייה. המתכונים שניתן למצוא בקבוצות הפייסבוק השונות, הם הפלטפורמה המודרנית שמציעה החברה לשיטת ה"מפה לאוזן". השיטה לפיה חבר מעביר לחברו מתכון שאהב היא השיטה העתיקה ביותר להעברת מתכונים בין אדם לחברו, אך החיסרון הבולט בה הוא הגבולות המצומצמים שלה. לפי שיטה זו ניתן למצוא ולקבל מתכונים רק ממעגל מצומצם, דבר שהופך אותה ללא יעילה במיוחד. קבוצות הפייסבוק הינן הפתרון המתבקש: בקבוצה חברים רבים, מאות ולפעמים גם אלפים, המשתפים את המתכונים שלהם וזוכים לקהל גדול. בנוסף, בניגוד לבלוגים הקולינריים, המתכונים המועברים בקבוצות הם לרוב ביתיים יותר, וניתן לשאול את מפרסם המתכון שאלות ובדרך כלל לזכות גם בקבלת תשובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר