טיפים תזונתיים לסובלים מבריחת שתן

כיום אנו יודעים שעלינו להכניס לתוך מערכת השיקולים בבחירת אוכל גם את ההשפעה על הבריאות בטווח הקצר והארוך
תזונה משפיעה על כל היבט בחיים שלנו, ומטבע הדברים היא גם יכולה להקל או להחמיר על תופעות הקשורות לבריחת שתן. אז מה צריך לאכול ועל מה כדאי לוותר? הנה כמה טיפים ליישום מידי

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במודעות לחשיבות של אוכל טוב. אם בעבר מדדנו את איכות האוכל לפי הטעם בלבד, הרי שכיום אנו יודעים שעלינו להכניס לתוך מערכת השיקולים גם את ההשפעה על הבריאות בטווח הקצר והארוך. עם זאת, יש עדיין תופעות כמו בריחת שתן, שבהן הקשר לתזונה לא מספיק ברור.

בראש ובראשונה צריך לזכור שתזונה משפיעה על כל היבט בחיים שלנו, ולפיכך היא גם יכולה להקל או להחמיר על תופעות שקשורות לבריחת שתן. למרות שאפשר לנצל את היתרונות של מוצרי ספיגה למבוגרים על מנת למנוע את עוגמת הנפש והמבוכה, יש עדיין כמה פריטים שחייבים לצאת ולהיכנס מהתפריט היומי.

למה עדיף לוותר על חריף?

מזון ושתייה הם בין הגורמים הזמניים לבריחת שתן אצל מבוגרים וילדים כאחד. הסכנה העיקרית היא מפני צריכת מזון או משקאות שעלולים לגרות את שלפוחית השתן, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם היכולות שלה, ואף גורם לדליפת שתן. בין היתר, מדובר בעיקר על מאכלים חריפים במיוחד, ועל כל מה שיש בו יותר מדי תבלינים.

החדשות הטובות הן שאפשר להתרגל לתפריט לא חריף ונטול תבלינים, ושזה לא חייב לבוא על חשבון ההנאה והטעם. בסופו של דבר, אנחנו מתרגלים לאכול יותר ויותר חריף כי רף הגירוי עולה – אבל זה לא חייב להיות ככה. כל מה שצריך לעשות הוא לקבל החלטה מושכלת לגבי הוצאת המאכלים החריפים מהתפריט, ועל הדרך להפסיק גם עם עודף התבלינים, המלח והפלפל.

ממחר מפסיקים לשתות קפה ומשקאות מוגזים

ההיבט המאתגר בקטגוריה של טיפים תזונתיים עבור אנשים שסובלים מבריחת שתן, קשור דווקא לשתייה. על פניו לא אמור להיות קשר מובהק בין מה שאנחנו שותים לבין הסיכוי לסבול מדליפת שתן, אך מסתבר שהמציאות הפוכה לחלוטין. למעשה, יש יותר משקאות שמציבים אותנו בקבוצת סיכון לסבול מדליפת שתן, מאשר מאכלים.

ברשימת המשקאות שעלולים לגרות את שלפוחית השתן נמצאים קפאין, אלכוהול, משקאות מוגזים ומיצים חמוצים. אמנם לא חייבים לוותר על כל המשקאות האלה בעת ובעונה אחת, וגם ככה כל שינוי אמור להיות הדרגתי, אך חשוב להכניס את העניין עמוק לתוך המודעות.

לבסוף, אנשים שסובלים מבריחת שתן ומודעים לחשיבות של תזונה נכונה, שואלים את עצמם מה לעשות עם המים. מצד אחד, למים יש יתרונות בריאותיים, ושתיית 10-15 כוסות ביום תורמת לאיכות החיים. מנגד, מים מגבירים את הסיכוי לסבול מדליפת שתן. הפתרון הוא כמו תמיד למצוא את נקודת האיזון, וכמובן להימנע משתיית מים בלילה ולפני שהולכים לישון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר