אלו הטעויות שיש להימנע מהן בעת שימוש במיקרוגל

יש להקפיד לטפל במכשיר המיקרוגל כראוי כך שלא ייהרס, שלא יחליד ושלא תיפלט ממנו קרינה בשום מצב. צילום pixabay
לא תמיד אנחנו יודעים שהאופן בו אנו מטפלים במכשיר המיקרוגל עלול להיות מוטעה ואף מסוכן. במאמר זה נביא לפניכם מספר טעויות שיש להימנע מהן בכל מחיר כדי להאריך את חייו של מכשיר פלא זה

זהו אחד ממכשירי החשמל הנפוצים והפופולריים ביותר במטבח בישראל וברחבי העולם. לפני שהגיח לחיינו נאלצנו לחמם את המזון על הגז או בטוסטר אובן, אך מאז שהגיע אל מטבחנו זמן ההמתנה לחימום המזון התקצר באופן משמעותי, והוא גם מציע אפשרויות נוספות כמו הפשרה, בישול, צלייה ועוד. יחד עם זאת, לא תמיד אנחנו יודעים שהאופן בו אנו מטפלים במכשיר המיקרוגל עלול להיות מוטעה ואף מסוכן. במאמר זה נביא לפניכם מספר טעויות שיש להימנע מהן בכל מחיר, כדי להאריך את חייו של מכשיר פלא זה.

תמיד נקו את דפנות המיקרוגל

אם אינכם מנקים על בסיס קבוע את דפנותיו של המיקרוגל, דעו כי אתם חשופים לקרינה שעלולה לצאת החוצה מדפנותיו הפנימיים. איך זה יכול לקרות אתם תוהים? ובכן כאשר לא מקפידים לכסות את המזון שמכניסים לחימום בתוך מיקרוגל, המזון ניתז אל הדפנות. אם מדובר במאכלים בעלי רוטב למשל, הם נדבקים אל הדפנות הפנימיות וסופגים את האנרגייה לתוכם בכל פעם שאתם מפעילים את המכשיר לחמם מזון חדש. שאריות אלה שמתחממות כל הזמן, גורמות לחלודה שלמעשה "אוכלת" את דפנות המיקרוגל מבפנים, וכך עלולה לדלוף קרינה פנימה מבלי שאתם מודעים לכך כלל.

אך תניחו דבר על גבי המיקרוגל שלכם

מיקרוגל הוא מוצר שיש לוודא שמונח במקום מאוורר, כדי שפתחי האוויר שלו לא יחסמו. לכן אל תצמידו אותו לקירות או לארונות, תמיד הניחו אותו במקום שמאפשר לאוויר החם שיוצא ממנו להתפזר בחלל המטבח. דבר שני שמומלץ להימנע ממנו הוא קישוט המכשיר עם מפה יפה או עציץ נחמד. עדיף שתוותרו על הרעיון כליל, כיוון שחסימת פתחי האוורור שלו בכל דרך עלולה לגרום לו להתחממות יתר ועימה תקלות רבות במכשיר.

אל תפעילו את המיקרוגל כשאין בו דבר

כאשר אתם מפעילים את המיקרו כשהוא ריק ממזון כלשהו, אפילו אם רק בשוגג ורק אם לזמן קצר, אתם למעשה גורמים לכך שהקרינה שמיועדת לחימום המזון תחזור על עצמה ותהרוס את המכשיר. אומנם למיקרוגל יש מערכת הגנה אשר מנתקת אותו כשהוא מתחיל להתחמם, אך אם הפעלתם אותו בטעות על ריק המתינו מספר שעות, ורק לאחר מכן נסו להפעיל אותו שוב עם מוצר מזון בתוכו. אם הוא עובד כשורה הכל בסדר.

אל תתעלמו מחריקה של הגלגלים

אם אתם שומעים שהגלגלים חורקים ייתכן שזה נובע משום שאינכם מנקים גם את הגלגלת והצטברו בה שאריות מזון. חריקת הגלגלים מונעת מהם למעשה להסתובב בתוך המיקרוגל, דבר שיוצר מצב בו הם נגררים ושורטים את המשטח התחתון. עם הזמן הצבע יתקלף ותיווצר חלודה, דבר שיגרום לפליטה של קרינה מהמיקרוגל. חשוב להקפיד לנקות את כל דפנות המיקרוגל, חלקו העליון, חלקו התחתון, הצלחת, הגלגלים, וכמובן הדלת מצידה הפנימי.

הקפידו לנקות את המיקרוגל עם מטלית לחה

אם יצא לכם לשפשף את המיקרוגל עם סקוטש,, ועם חומרי ניקוי עוצמתיים, עדיף שתימנעו מכך. הסקוטש בשילוב החומרים יכול לקלף את הצבע, הדפנות יחלידו, ואיטום המכשיר עלול להיפגע ולגרום לפליטה של קרינה. במקום זאת מומלץ להכניס קערה עם חצי לימון בקליפתו, ולהפעיל את המיקרוגל כך שייווצרו אדים בכל החלל. כעת בעזרת מטלית נגבו את כל החלל הפנימי של המכשיר, והניחו לו להתייבש.

לסיכום, המיקרוגל בהחלט הביא שינוי מבורך לחיינו, אך יש להקפיד לטפל בו כראוי כך שלא ייהרס, שלא יחליד ושלא תיפלט ממנו קרינה בשום מצב. אם תעקבו אחר הטיפים שלנו, תוכלו ליהנות ממנו עוד  שנים רבות וארוכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר