טכנולוגיה וירטואלית פוגשת את "הנקודה המתוקה" של תחום הקמעונאות

השינוי לכיוון קניות המושפעות מטרנדים טכנולוגים, יוצר זן חדש של צרכנים בעלי ציפיות גבוהות משירות ומאיכות נתפשת. נושא זה מציב אתגר עצום לקמעונאים המתבססים על מעורבות צרכנים להגברת מכירותיהם

חווית משתמש היא מונח השגור בפי רבים בתעשיית מוצרי הצריכה, והוא מבטא את יחסי הגומלין בין משתמש הקצה לבין החברה ממנה הוא רוכש. אולם קמעונאים רבים נכשלים ביצירת חווית קנייה אף מבלי שיהיו מודעים לכך.
לפי נתונים עולמיים, בין השנים 2000 ו-2015 גדלו מכירות המסחר אלקטרוני
(e-commerce) ב- 18% לשנה בכל ערוצי הקמעונאות, בעוד כלל המכירות גדלו ב-2.3% בלבד.

השינוי לכיוון קניות המושפעות מטרנדים טכנולוגים, יוצר זן חדש של צרכנים בעלי ציפיות גבוהות משירות ומאיכות נתפשת. נושא זה מציב אתגר עצום לקמעונאים המתבססים על מעורבות צרכנים להגברת מכירותיהם.

עם נאמנות צרכן נמוכה מתמיד, ויעילות טקטיקות שיווק מסורתיות בירידהמתמדת, יצרני מותגים כמו יצרנית השוקולד פררו בריטניה (Ferrero UK) – השלוחה הבריטית של מותגים ידועים כמו Ferrero Rocher, tictac, Nutella, Kinder Surprise, ו- Kinder Bueno, זקוקים לפתרונות חזקים יותר כדי ללכוד מחדש את תשומת לבם של הצרכנים, להחזיר את הביטחון שבקנייה, ולקדם ערך עסקי אמתי.

איך שיתוף פעולה דיגיטלי מעודד צמיחה?
פררו בריטניה אשר השכילה להבין את חשיבות חווית הקנייה, הכינה את עצמה לשדרוג חוויית צרכן הקצה, והצעד הראשון היה שיתוף פעולה עם הקמעונאים.
יצירת חווית מדף אופטימלית נמצאת במקום הראשון מבחינת הקמעונאי. כיום, כאשר צרכנים רבים מבצעים את הקניות השוטפות שלהם בחנויות נוחות, קמעונאים צריכים לחפש פתרונות שיאפשרו להם ליהנות ממגמה זאת ולהגדיל את הקנייה הממוצעת של כל קונה.

כדי לעזור לקמעונאים, ומתוך רצון לשיתוף פעולה איתם, פררו בריטניה בחרה להשתמש בחוויית פתרון התעשייה "המדף המושלם" (Perfect Shelf industry solution experience) של דאסו סיסטמס. התוכנה מאפשרת ליצור הדמיה ריאליסטית של מדפי החנות במספר אופנים, כמו עיצוב המדפים, החלטה על מיקום ברחבי החנות, ואפילו פיתוח אסטרטגיות של קביעת מגוון סחורות. בזכות ההדמיה הוויזואלית בתלת ממד, אפשר לגרום לצרכן להגיב באופן שיגרום לעלייה במכירות והגדלת רווחיות.

שיתוף הפעולה בין פררו בריטניה ושותפיה העסקיים, מאפשר יצירת פתרונות טובים יותר עבור גורמים שונים הנלקחים בחשבון מבחינה שיווקית. פתרונות כמו עיצוב חסכוני ויעיל, עמידה בדרישות הצרכנים והגברת חווית המותג, משפיעים על המותג ומחזקים אותו. כל אלה הודות לסביבה הווירטואלית אותה ניתן לייצר באמצעות התוכנה ,והיא הפלטפורמה לה זקוקים יצרני מותג וקמעונאים כדי לעודד שותפות חזקה ויוצרת הזדמנויות.

איך יצרני מותג יכולים למצב עצמם מעל התחרות?
שיפור חווית המותג הוא בהחלט התחלה טובה, שלב השכנוע המהווה חלק מתוכנת 3Dexperience Perfect Shelf, מאפשר ליצרני CPG (מוצרי צריכה ארוזים) כמו פררו בריטניה, להפיק תועלת מלאה מתובנות הצרכנים ומהפרמטרים העסקיים הדרושים ליצירת אסטרטגיית קטגוריה אופטימלית עם שותפיה הקמעונאים. 

 

יכולות ויזואליות למיצוב מוצרים כמו קטעי מציאות מדומה, מאפשרות למנהלי קטגוריה לשתף ולהתאים ברציפות חוויות של 3Dexperience עבור ישיבות הנהלה וישיבות צוות פנימיות, תוך הימנעות משימוש בפלנוגרמות דו-ממדיות שאינן יעילות, או במודלים פיזיים.

בין אם מדובר בייעול הכנת השקה של מוצר חדש או עיצוב מהלך קידום מכירות, פתרונות דיגיטליים אלה הם נכס שמציב רף חדש עבור יצרני מותגים כמו פררו בריטניה, המחפשים יתרון תחרותי.

היתרונות של עיצוב מדף מתקדם
היתרונות של טכנולוגיות עיצוב מדף אינם מסתיימים כאן. מאחר שפררו בריטניה רצתה להבטיח שאסטרטגיות מדף חדשות אלה יישרו קו עם מדדי עמידה ברגולציה וחוקי מיקום סחורה על המדפים, היא פנתה לייעוץ נוסף במרכיב ערך העיצוב  של המדף המושלם ב- 3Dexperience Perfect Shelf.

בעזרת עיצוב אינטואיטיבי ושיטתי עם יכולות Drag & Drop, נהנים הקמעונאים מיכולות מיקום חכם, סינון וחיפוש מתקדמים של תמהיל מוצרים – הרכיבים הדרושים לשיפור ניהול מלאי.
באמצעות יצירת מדפים וירטואליים בתלת ממד, יכולים מנהלי קטגוריות לתכנן ביעילות המלצות לניצול שטח מדף, וכך גם רכיבי קד"מ ואלמנטים של סחורה העומדים בסטנדרטים של הקמעונאי וביעדי נכסיות מותג.

ליצרני המותג מתאפשר כך:
– לטפח תחושה חזקה של ניהול תפעולי יעיל
– לפתח הבנה טובה יותר של קטגוריות המוצרים שלהם
– לקבל החלטות מדויקות בתכנון סחורות

בשימוש בחוויית פתרון התעשייה Perfect Shelf של דאסו סיסטמס, פררו בריטניה יכולה לשלב מותגים חזקים, חומרי קד"מ בנקודת המכירה שהנם בעלי נראות גבוהה, וכוח מכירה מקצועי, כדי להשיג גידול במכירות ומנהיגות בנישת המוצרים.. 

על ידי סימולציה ריאליסטית של מערכים קמעונאיים בתוך סביבות תלת ממד מרשימות המדמות את המציאות, יכולים קמעונאים ויצרני מוצרי צריכה ארוזים (CPG) , לדמיין טוב יותר, לאמת ולהטמיע חוויות קניות אופטימליות, להגדיל את האטרקטיביות של מוצרים, לקדם רווחיות מותג וקטגוריה, ולבדל עצמם מהמתחרים.

המאמר נכתב על-ידי אלי בויקיס מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל; הסניף המקומי של ענקית התלת ממד דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) הצרפתית, חברת התוכנה השלישית בגודלה באירופה המספקת פתרונות תלת ממד.



צילומים: פררו, דאסו סיסטמס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר