לחמעג'ון בטורקי קטן הרצליה

מקום קטן אבל ממזר, עם אוכל טורקי אבל זריז, עם פיתה חמה חמה ולימונדה קרה קרה, והכי חשוב – עם טעם טורקי מעודן

גיא ששון, בעל ניסיון בניהול מסעדות, פתח לא מכבר את "טורקי קטן" – כפי שכתוב על הקיר: מקום קטן אבל ממזר, עם אוכל טורקי אבל זריז, עם פיתה חמה חמה ולימונדה קרה קרה, והכי חשוב – עם טעם טורקי מעודן כמו שעוד לא אכלת. אם טעמת כבר לחמעג'ון… אז אתה קרוב".

אז מה זה לחמעג'ון?
מדובר בארוחה משביעה בתוך מאפה טורקי עם בצק דמוי פיצה, שבמקום גבינה מוגש עם בשר. אחרי היציאה מהטאבון מוסיפים ירקות ורטבים ומגלגלים ללאפה – קצת פיצה איטלקית, קצת טורטיה מקסיקנית, והרבה לחמעג'ון טורקי.
ההיצע כולל חמישה סוגי לחמעג'ון: בקר, בקר וכבש (הלהיט), חזה עוף, טונה, וצמחוני), המוגשים בשתי מידות: גדול (22 עד 25 ₪) וקטן (13 עד 15 ₪).
כאשר התפריט למשלוחים ולהזמנה במקום הוא טופס למילוי עצמי של דגם הלחמעג'ון, הגודל (כלומר המחיר), הרטבים (טחינה, שום אפוי, איולי גמבה, איולי בצל ירוק, צ'ימצ'ורי, צ'ילי חריף), המילוי (עגבניה, מלפפון, בצל בסומק, בצל ירוק, חסה, מלפפון חמוץ, פטרוזיליה), והשתייה.

מהיכן בא הרעיון ללחמעג'ון?
כאשר נסגרה מסעדת "קיארה" אותה ניהל, קיבל גיא הצעות רבות, ואז נתקל במוצר בשווארמיה טורקית בתל אביב. הלחמעג'ון מצא חן בעיניו, ומכאן הדרך לנתב"ג הייתה קצרה. לעומת בצק כמו של לאפה, אותו מקפיאים ואז אופים ושמים עליו שווארמה – כפי שעושים בארץ, גילה גיא כי בטורקיה פותחים בצק במקום ואופים, כאשר בדרך כלל הרוטב והבשר עשויים ביחד. גיא שכלל את המתכון: הוא אופה את הבשר עם הבצק, ואת הרוטב שם בנפרד.
הלחמעג'ון המנצח הוא בקר וכבש, בדומה לטורקיה בה מכינים את המאכל בעיקר עם בקר וכבש, אך גיא החליטו לגוון, ואף לאפשר למי שלא אוכל בשר ליהנות ממנה טורקית.

גיא גם הביא מטורקיה אביזרים שתורמים לעיצוב המקום, כולל נרגילה לקישוט ושש-בש לטורנירים לוהטים שמתקיימים במקום. מוזיקת רקע טורקית משתלבת היטב בעיצוב הקשתות הטורקיות.
"המטרה הנה יצירת מקום של פאסט פוד עם אווירה, לא עם שולחנות פורמאיקה, כן עם שש-בש ותה טורקי על חשבון הבית בסוף הארוחה", אומר גיא, שבהחלט חושב על הרחבת "טורקי קטן" לרשת.


טורקי קטן
משכית 22 הרצליה פיתוח
פתוח ימים א'-ה' עד 17.30
טלפקס. 09-9554425





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר