אילדיז – אוכל רחוב טורקי של שף

השף הידוע אביב משה פתח בשרונה מרקט דוכן של אוכל רחוב המבוסס על המטבח הטורקי
פיתרון מצוין לכל הטרנדים הרלבנטיים, כלומר אוכל בלקני/טורקי ואוכל רחוב. לא צריך להגיע במיוחד לשם כך לשרונה מרקט, אבל אם אתם בסביבה, כדאי לעצור ולאכול כאן

שלוש מגמות מצטרפות להן יחדיו עם ההשקה של "אילדיז" (Yildiz): הביקוש לאוכל רחוב, שפים ידועים הנכנסים לתחום של אוכל רחוב, וההתעוררות של המטבח הבלקני בישראל. כיצד זה קורה? השף הידוע אביב משה (ממסעדת מסה השכנה, נוח לשלוט ולפקח) פתח דוכן של אוכל רחוב, המבוסס על המטבח הטורקי, וזאת בשרונה מרקט בתל אביב, בין שלל דוכני האוכל של שפים ידועים אחרים, בהם אהרוני ושגב משה. התפריט של המקום, שפירוש שמו בטורקית הוא 'כוכב', מתחלק לשלוש קטגוריות – מגולגלים בלאפה, "סכין ומזלג" וסלטים, כאשר המנות הטורקיות מקבלות את הטוויסט הישראלי המתבקש.

 התפריט של המקום, שפירוש שמו בטורקית הוא 'כוכב', מתחלק לשלוש קטגוריות - מגולגלים בלאפה, "סכין ומזלג" וסלטים
התפריט של המקום, שפירוש שמו בטורקית הוא 'כוכב', מתחלק לשלוש קטגוריות – מגולגלים בלאפה, "סכין ומזלג" וסלטים. צילום אדם שרז

יש כאן סלטים טריים כגון ביש בש אבוקדו – משלב אבוקדו, שומר, בצל סגול, כוסברה, פטרוזיליה ופלפל אדום קלוי (16 שקלים), ושעועית בובס עם סלרי, בצל סגול, בצל ירוק, פטרוזיליה וכמון (16 שקלים), שכל טורקי ירגיש איתן בבית. חומוס מצוין משמש בסיס לחומוס ג'ון. חומוס עשיר בטחינה, המספקת לו מרקם חלק וצבע לבן למדי. התוספת של גרגרי חומוס קטנים, מלפפון כבוש, ביצת עין, ויניגרט פלפלים קבב מפורק (42 שקלים), הופכת אותו למנה מזרח-תיכונית מפתיעה בטעמיה ומשביעה במיוחד.

הקבב מזכיר מנות דומות מאיסטנבול
הקבב מזכיר מנות דומות מאיסטנבול. צילום אדם שרז

מנת היומורטה קבב הזכירה לנו עד מאוד מנות דומות שאכלנו באיסטנבול, הודות לשילוב של שברי פיסטוקים בתערובת בשר האנטריקוט. הקבב מגיע עם ביצת עין, טחינה לבנה, עגבניות מדורה, בצל צרוב וירוקים בסומק ובצל (47/53 שקלים, בהתאם לגודל). אם תוותרו על הלאפה ותבקשו את המנה בצלחת, תיהנו גם ממגוון סלטים וחתיכות בשרניות של חציל קלוי היטב. עוד אכלנו ואהבנו בורקס קבב – בורקס תפו"א פריך וטעים במיוחד, אליו הכניסו מה שהשף מגדיר בולונז טורקי, עם מלפפון חמוץ וטחינה לבנה (39 שקלים). לא ברור לנו מה הקשר לבולונז, אבל אהבנו את השילוב.

פיתרון מצוין לכל הטרנדים הרלבנטיים
פיתרון מצוין לכל הטרנדים הרלבנטיים. צילום אדם שרז

התפריט מציע קינוח אחד – גלידת מלבי עם שבבי קוקוס, פיסטוקים, פקאן סיני וסירופ (13/19 שקלים, בהתאם לגודל). קצת מושחת ביחס למה שאנו מכירים בטורקיה, אבל תואם את ההתמכרות הישראלית למתוקים. בסך הכל מציע המקום פיתרון מצוין לכל הטרנדים הרלבנטיים, כלומר אוכל בלקני/טורקי ואוכל רחוב. לא צריך להגיע במיוחד לשם כך לשרונה מרקט, אבל אם אתם בסביבה, כדאי לעצור ולאכול כאן.

 

אילדיז – שרונה מרקט, רח' קלמן מגן 3 תל-אביב, 03-6524447, א'-ה' 9:00-22:00, ו' 8:00-17:00, שבת 9:00-23:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר