סדרת הסינגל מאלט של Glen Moray הגיעה לישראל

לאזור הספייסייד השפעה מכרעת על תעשיית הוויסקי הענפה ביצירת ניחוחות ארומטיים וטעמים ייחודיים שבאים לביטוי מובהק בסדרת וויסקי זו
מזקקת גלן מוריי הוותיקה פועלת באלג'ין, הבירה ההיסטורית של אזור הספייסייד, מאז 1891

יסמין ספיריטס בבעלות יקב בנימינה, מייבאת את סדרת הסינגל מאלט Glen Moray המיוצרת במזקקת גלן מוריי (Glen Moray) שפועלת באלג'ין, הבירה ההיסטורית של אזור הספייסייד (Speyside) בסקוטלנד, מאז 1891, ומשקפת את המסורת ואת אופיו הייחודי של האזור הפורה ועתיר המזקקות. גרהאם קול הוא המאסטר דיסטילר (Master distiller) של המזקקה שבבעלות חברת "למרטיניקז".

מזקקת גלן מוריי ממוקמת במערב אלג'ין בירתה של מוריי והינה הצפונית ביותר מבין המזקקות באזור הספייסייד

מזקקת גלן מוריי ממוקמת במערב אלג'ין בירתה של מוריי והינה הצפונית ביותר מבין המזקקות באזור הספייסייד

CLASSIC COLLECTION – ELGIN CLASSIC

רשמי טעימה של המזקקה: סינגל מאלט שהתיישן 7 שנים בחביות בהן התיישן בעבר וויסקי ברבן אמריקאי מסורתי. גוון – זהב. אף – ניחוחות של לתת יבש וחם, ריבת חלב, עוגיות חמאה ושלל עשבי בר. טעם – לתת מתקתק ולעיס, טעמי דומדמניות שחורות וסיומת הדרים של לימון. סיומת –  עוגיות חמאה, שלל עשבים טריים וריבת זנגביל (ג'ינג'ר). כוהל: 40%. תכולה: 700 מ"ל. המחיר 109 ₪.

ביקשנו את חוות דעתו של רן בירון, כתב יין ואלכוהול: זהו וויסקי קל, נעים לשתייה, מציג ריח ארומטי של הדרים, טעם מתקתק וסיומת מענגת. לא יומרני, אך בהחלט וויסקי ברמת כניסה מכובדת, במחיר מעולה למוצר.

גרהאם קול הוא המאסטר דיסטילר של מזקקת גלן מוריי בכל שנות קיומה התחלפו בה רק חמישה מנהלים
גרהאם קול הוא המאסטר דיסטילר של מזקקת גלן מוריי בכל שנות קיומה התחלפו בה רק חמישה מנהלים

ELGIN HERITAGE – 12 YEARS OLD

רשמי טעימה של המזקקה: וויסקי סינגל מאלט שהתיישן 12 שנים בחביות עץ אלון אמריקאי מובחרות. גוון – זהב בוהק ומלוטש. אף – עשיר, מתוק ופרחוני, עם רמזים של טופי בטעם ווניל, פירות יער ועשבי בר קצוצים. טעם – אלון קלוי מפנה את מקומו לטעם פירותי קיצי ולמתיקות מאוזנת.  סיומת – מתקתקה עם סיומת של אלון מעודן. כוהל: 40%. תכולה: 700 מ"ל. המחיר 129 ₪.

טעמו האישי של רן בירון: מנחה הטעימה אמר שזה הוויסקי האהוב עליו. לא יכולתי שלא להסכים איתו. ממש נעים לחך, מציג מתיקות מאופקת ותיבול קל. יש בו יותר גוף ומבנה וסיומת ארוכה מאד. וויסקי כלבבי.

ELGIN HERITAGE – 18 YEARS OLD

רשמי טעימה של המזקקה: וויסקי סינגל מאלט שהתיישן 18 שנים בחביות עץ אלון אמריקאי מובחרות, ונחשב ליהלום שבכתר של סדרת הריטג'.  גוון – זהב עתיק. אף – אלון קלוי עם גוונים עמוקים של טופי ופירות סתיו מקורמלים. טעם – תפוח עץ אפוי מתובל וצימוקים מעושנים עם ווניל. עשיר, חלק ומלא. סיומת – מעודנת וארוכה.

טעמו האישי של רן בירון: קפיצת מדרגה ממשית לעומת קודמיו. עושר ניחוחות וטעמים, שילוב של מתיקות מאופקת ותיבול, נוכחות מרשימה על החך וסיומת ארוכה מאוד.

CLASSIC COLLECTION – PEATED SINGLE MALT

רשמי טעימה של המזקקה: הוויסקי סינגל מאלט המעושן של סדרת אלג'ין קלאסיק, עשוי משעורה מלותת ומיובשת עם עשן וכבול. התיישן 7 שנים בחביות אשר התיישן בהן בעבר וויסקי ברבן אמריקאי מסורתי. גוון – זהב עדין. אף – מורכבות של כבול מעושן עם ווניל. טעם – טעם הכבול המעושן מורגש מידית, כשהוא מתובל בעדינות בווניל קרמי. סיומת –  ארוכה, מתקתקה ומתובלת.

טעמו האישי של רן בירון: אני לא חסיד של עודף עישון בוויסקי, אבל כאן העישון די מאופק ומלווה יפה את התכונות האחרות אשר הוצגו בטעימת חבריו הלא מעושנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר