טעימות ויסקי מקבוצת LOCH LOMOND – עולה חדש מסקוטלנד

 LOCH LOMOND מייצרת סינגל מאלט איכותי. היא ממוקמת על אגם הנושא את אותו שם ונחשב לאחד מפלאי הטבע בעולם
LOCH LOMOND מייצרת סינגל מאלט איכותי. היא ממוקמת על אגם הנושא את אותו שם ונחשב לאחד מפלאי הטבע בעולם. שמה של כל סדרה בתוך האוסף של המזקקה, לקוח מאחד מהאיים הפזורים באגם

שר האוצר כחלון יכול להתגאות בהישג אחד מרשים: הורדת המסים על אלכוהול גרמה למספר מרשים של מזקקות ויסקי, קוניאק וג'ין, לעשות עלייה ארצה ולהתחרות בשוק המשקאות החריפים על נישה בשוק שכנראה אינו רווי דיו. על פי מומחים לדבר, הוויסקי הנמכר ביותר בארץ גם היום הוא ג'וני ווקר רד לייבל – Johnny Walker Red Label, שלדעתי לפחות אינו  מהוויסקים הטובים בעולם.

לאחרונה השתתפתי בטעימת של ויסקי של קבוצת LOCH LOMOND מסקוטלנד – מזקקה שעד לטעימה מעולם לא שמעתי את שמה. מסתבר כי גם בעולם הוויסקי לא היה ידוע שמה של המזקקה, שכן רק לפני שלוש שנים היא עברה מבעלות משפחתית פרטית שהחלה עוד ב- 1814, לידיה של חברה שהחליטה לא רק למכור ויסקי למזקקות אחרות, אלא למכור ויסקי בשיווק עצמי. כשמייצרים כ-62 מיליון ליטר של אלכוהול צריך למכור. LOCH LOMOND מייצרת סינגל מאלט איכותי. היא ממוקמת על אגם הנושא את אותו שם ונחשב לאחד מפלאי הטבע בעולם. שמה של כל סדרה בתוך האוסף של המזקקה, לקוח מאחד מהאיים הפזורים באגם.

טעמנו סוגים רבים של ויסקי, משקה אלכוהולי שאני אוהב במיוחד ושותה כל יום אחר הצהרים. להלן רשמי הטעימה:

INCHMURRIN AGED 12 YEARS – מחירו 250 ₪: שילוב של ויסקי מאלט מדודי זיקוק שונים. ויסקי קליל ומעט עשבוני. התבגר במשך 12 שנה בשלושה סוגי חביות מאזור בורגון, ברמות עישון ויישון שונות,  כשבהמשך ערבבו את החביות . לטעמי מעט מעושן מדי.

INCHMURRIN MADEIRA WOOD FINISH –  מחירו 275 ₪: סינגל מאלט עבורו בחר המזקק הראשי ויסקי ממספר חביות עץ אמריקני, לפני שחיתן אותו לגימור בחביות ששימשו בעבר ליין מדירה. סיומת עץ המדירה מעצימה את אופי פירות הפרדס וכן את האפרסק, האגס, המרציפן ואגוז המוסקט, ומעניק לוויסקי סיומת אגוזית ועצית מתמשכת. בהחלט תוספת מעניינת.

INCHMURRIN AGED 18 YEARS – מחירו 470 ₪: סינגל מאלט שגם הוא התבגר בחביות בעלות אופי שונה, שנותנות לו טעם מעושן עם רמזים פרחוניים. לטעמי יקר מדי לתוצאה.

Glen Scotia 15 year old – מחירו 270 ₪: סינגל מאלט שהתבגר במשך 15 שנים בחביות עץ אלון אמריקאי, שנותנות לו מעט טעם וניל עם מליחות מסוימת ופירותיות. ויסקי נעים לשתייה.

Glen Scotia Double Cask – מחירו 260 ₪: הוויסקי מתבגר קודם בחביות בורבון ובהמשך בחביות שרי המפיקות מאלט יוצא דופן. טעמי פירות, סיומת קצת מליחה וטעמי וניל מתוק. ויסקי נחמד.

Glen Scotia Victoriana – מחירו 390 ₪: אינני יודע אם המלכה ויקטוריה נהגה לשתות את הוויסקי הזה, אבל שמה הוצמד לוויסקי שנעשה מחביות אותן בחר המזקק הראשי ממרתף חביות הרזרב של המזקקה. ויסקי עם חריכה עמוקה של חביות, הגורמת לוויסקי מאלט חזק במיוחד שמבליט את 25 השנים בהן הוא התיישן. מעושן ביותר, וטוב אולי כמשקה דיג'סטיף בסוף ארוחה עם סיגר, למי שמעשן סיגרים.

לסיכום: סדרה נוספת של ויסקי שמגיעה לישראל, בניסיון ליצור אלטרנטיבה למזקקות שאנו מכירים יותר אחרי שנים רבות של שהיית בקבוקיהן על מדפי הוויסקי בחנויות היין ובפיצוציות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר