סקר אפסון: קמעונאים עצמאיים בחנויות מכולת, בתי קפה ומסעדות מחמיצים את מהפיכת שירותי הענן בנקודות המכירה

הסקר בא לבחון את קצב האימוץ של הטכנולוגיה החדשה ואת רמת המודעות בקרב קמעונאים קטנים לפתרונות שבשוק. את הסיבה העיקרית להחמצה תולות תוצאות הסקר בחשש מבעיות אבטחה אפשריות הנלוות לטכנולוגיה

קמעונאים עצמאיים מחמיצים לחלוטין את המהפיכה שהביא עימו טרנד מחשוב הענן, וליתר דיוק את עידן נקודות המכירה (POS) מבוססות הענן, כך מגלה סקר חדש שערכה ברחבי אירופה חברת ההדמיה אפסון, בקרב מגוון בעלי עסקים כמו חנויות מכולת, בתי קפה ומסעדות.

הסקר בא לבחון את קצב האימוץ של הטכנולוגיה החדשה ואת רמת המודעות בקרב קמעונאים קטנים לפתרונות שבשוק. את הסיבה העיקרית להחמצה תולות תוצאות הסקר בחשש מבעיות אבטחה אפשריות הנלוות לטכנולוגיה – 70% מהנשאלים ציינו את סוגיית האבטחה כמכשול העיקרי שבשלו לא אימצו את הפתרון. עוד עלה מהסקר כי למעלה מרבע מהנשאלים העידו כי אין עדיין הבנה מלאה ברמת ההנהלה אצלם לגבי ההזדמנות הגלומה בפתרון הטכנולוגי החדש.

בשטח, מי שכבר התנסה בפתרונות החדשים, מרוצה ביותר: למעלה ממחצית העסקים שאימצו את פתרונות נקודות המכירה מבוססות הענן, אמרו שהם בהחלט רואים את היתרונות ביישום, כש-61% אף אמרו כי ראו שיפור בתוצאות העסקיות שלהם.

כיום, יש כבר בשוק פתרונות לא מעטים המאפשרים לעסקים לעשות שימוש בטכנולוגיות נקודות מכירה בענן, המקושרים למגוון מערכות מובייל, דוגמת טאבלטים וסמארטפונים, כשהעלות התפעולית נמוכה משמעותית מהעלות של המערכות המסורתיות. אפסון עצמה מציעה מספר טכנולוגיות המאפשרות לקמעונאי להדפיס קבלות וחשבוניות, כרטיסים וקופונים, בנקודת המכירה היישר מהטאבלט וממכשירים ניידים אחרים תוך שימוש בענן, לעתים כחלק מתשתיות ה-IT הקיימות, כדי לצמצם את עלויות ההשקעה החדשה ולהנות מהיתרונות הגלומים בפתרונות דוגמת בקרת מלאים מיידית ורציפה וניהול מסדי נתונים.

"בעלי עסקים, אפילו בעלי החנויות, בתי הקפה הקטנים או בעלי המסעדות, חייבים להסתכל קדימה ולהבין שזהו עתיד נקודות המכירה", אומר עמי שחר, מנהל התחום העסקי באפסון ישראל. "נקודות מכירה, שבעצם מסתכמות בטאבלט שהמוכר מחזיק ביד, המקושר לענן, מאפשר חופש תנועה בשטח, ניידות רבה ואינטראקציה רבה יותר עם הלקוחות, שמביאה בסוף היום להגברה של המכירות וכמובן מתן שירות טוב יותר ונטול תורים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר