קונצרן היינץ תומך במו"פ של מזון ומשקאות עם מחברת מעבדה אלקטרונית Biovia Notebook של דאסו סיסטמס

המוצר הראשון של היינץ היה חזרת, שנמכרה בבקבוקים שקופים כדי להדגיש את איכותה. מוצר הדגל של היינץ – הקטשופ; הושק רק שבע שנים לאחר הקמת החברה ב- 1869, והיה התוצר הישיר של עקשנותו של ה. ג'יי. היינץ להקפיד על רכיבים ותבלינים טריים

בסוף חודש מרץ 2015 התמזגו שתי ענקיות המזון קראפט והיינץ לחברה אחת עם הכנסות של 40 מיליארד דולר.
עיתוני הכלכלה חגגו, אך חשוב לציין כי בחברות כמו היינץ יש פעילות רבה גם מאחורי הקלעים במגוון גדול של תחומים, ביניהם התחום המחקרי-מדעי, בדרך לפיתוח מוצרים חדשים ובדיקת מוצרים קיימים.

בנוסף לייצור מותגי מזון גלובליים איקוניים כמו הקטשופ שלה, היינץ מפתחת רטבים ומוצרי מזון ייחודיים עבור רשתות מסעדות, מפיצי מזון וגורמים אחרים בתעשייה. 

פיתוח מוצרים חדשניים הוא אתגר הניצב בפתחן של חברות מזון ומשקאות והן נדרשות לפתח מוצרים איכותיים וטובים יותר, מהר יותר, ובדרך חסכונית יותר. א Biovia Notebook מבית דאסו סיסטמס, הינה מחברת מעבדה אלקטרונית (ELN) המחליפה מחברות מעבדה מסורתיות מנייר ומייעלת ומשפרת תהליכים בענף זה.

Biovia Notebook משמשת כיום 300 מדענים בשמונה אתרי מו"פ של היינץ בארה"ב, כולל חטיבת תפוחי האדמה Ore-Ida של הקבוצה באיידהו, ומגדלים וכימאים בתחום העגבניות בקליפורניה, ובאתרים האחרים של החברה בעולם.

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל , מסביר כי מחקר בתעשיית המזון והמשקאות, דומה למחקר המתבצע בתחום מדעי החיים. הוא מקדם חדשנות מוצרים ותומך בקניין רוחני – ולכן חייב להיות מתועד כדי לעמוד ברגולציה, להגן על פטנטים, להבטיח רצף ועקביות של ידע ארגוני, ואך לתמוך במקרים בהם חברה נתבעת על ליקויים במוצרי מזון, ולעתים קרובות לשמש כמסמך רשמי וראיה בבתי משפט.

Biovia Notebook של דאסו סיסטמס עושה כל אלה, עם דרגה גבוהה של גמישות וזמן קצר הנדרש כדי להגיע לפרודוקטיביות, כשהיא מתאימה לדרישות חברות בכל סדרי הגודל – מקטנות ובינוניות עד לארגונים גלובליים גדולים.

בריאן כרמן הוא מנהל מו"פ ומוביל פרויקט הטמעת BIOVIA notebook בקונצרן המזון, בו הטמיעו פתרון זה להחלפת ניירת תיעוד מחקרים עבור גופי המחקר הגלובליים שלהם, תוך הגדלת יעילות מחקרים ותמיכה בשיתוף ידע גלובלי ושמירה על קניין רוחני (IP).
היינץ הצליחה להשיק את המערכת תוך פחות משנה ברחבי מרכזי מחקר מבוזרים גיאוגרפית, החיוניים לפיתוח מוצרי מזון ומשקאות חדשים.

מבשלים מוצרים חדשים: חומרים איכותיים עם קמצוץ של גאונות
המוצר הראשון של היינץ היה חזרת, שנמכרה בבקבוקים שקופים כדי להדגיש את איכותה. מוצר הדגל של היינץ – הקטשופ; הושק רק שבע שנים לאחר הקמת החברה ב- 1869, והיה התוצר הישיר של עקשנותו של ה. ג'יי. היינץ (בתמונה) להקפיד על רכיבים ותבלינים טריים. 

חברות מזון ומשקאות שמות דגש על חדשנות מתמשכת, לה הן זקוקות כדי להישאר מצליחות. בין אם מדובר באספקת מוצרים אותם קונים צרכנים בחנויות, או סיוע לרשתות מזון מהיר או שירותי הסעדה בפיתוח רוטב חדש להמבורגר או טעמי יוגורט חדשים.

חברות מזון ומשקאות חייבות למצוא דרכים להפיכת מומחיותן ברכיבים ותהליכים ספציפיים, למשהו חדש שלקוחות רוצים. מה שפופולארי אצל הצרכנים שבוע אחד, עשוי להשתנות בשבוע שאחריו מסיבות מגוונות, כמו מזג אוויר, המלצות בריאות, או המלצה של ידוען. 

"די נפוץ שבקשה מגיעה מלקוח בחברת שירותי מזון, לצ'ילי חדש שהשף פיתח את המתכון שלו באותו יום, מנת ייצור קטנה נבחנה, והצ'ילי החדש יהיה זמין ללקוח בסוף אותו שבוע", אמר בריאן כרמן מהיינץ. "אנחנו חייבים להגיב כך. תפריטים משתנים, דיאטות משתנות, מגבלות מוטלות, ותפקידנו לעזור ללקוחות לעמוד בקצב. לשם כך אנו רוצים לאחסן את המידע הדרוש באופן מרכזי, ולעשות אותו נגיש לכל אחד, דרך חיפוש פשוט, עבור פיתוח רעיונות חדשים".

מציאת ה- ELN הנכון
אז למה לעבור עכשיו למחברת מעבדה אלקטרונית (ELN), לאחר שמדענים בהיינץ תיעדו את המחקרים שלהם שנים רבות בדרך בה הנרי ג'יי. היינץ עשה זאת כבר ב- 1869? 

הסיבה היא שמחקר מזון ומשקאות אינו כפי שהיה לפני יותר ממאה שנים. חברות מזון ומשקאות רבות השקיעו באוטומציה ובמכשור מעבדות היוצרים נתונים באופן אלקטרוני, במאמץ לשפר תפוקת ויעילות מעבדות.

מחקר בחברה כמו היינץ הינו מגוון, מתבצע במעבדות שטח ובשדות בהם עגבניות ותפוחי אדמה נזרעים וגדלים, במטבחים ובמחלבות בהם מתכונים מפותחים, נבחנים, ונטעמים; ובמפעלי ייצור בהם רטבים חדשים, יוגורטים וגבינות נוצרים. 

"היינו זקוקים למשהו ששף, מדען ומהנדס יוכלו להשתמש בו, ושמנהליהם יוכלו לחתום על הממצאים ולאשר אותם", אמר כרמן. "ל- Biovia Notebook יש ממשק משתמש דמוי מיקרוסופט, עם "לוח חלק" שמדמה דף של מחברת מעבדה". 

ואכן, מדענים עובדים היום כפי שעבדו עם מחברת נייר מסורתית: כותבים טקסטים, משלבים גרפים ותמונות כדי לתמוך בטיעוניהם, כותבים מסקנות, ועוברים לניסוי הבא. משמעות דמיון המערכת למחברות נייר, היא שמדענים שונים יכולים לעשות זאת בעצמם, לאחר שעה אחת בלבד של הדרכה במנגנוני המערכת. 

ניתן ליצור תבניות דוחות ולשתפן בין חוקרים ליצירת אחידות בפרוטוקולי ניסויים ולייעול הדיווח, אך בסופו של דבר חוקרים מחליטים איך תיראה מחברת המעבדה האלקטרונית שלהם, כפי שהיו עושים עם נייר.

"המדענים שלנו אוהבים את BIOVIA ELN, אומרים כי הוא הופך את חייהם לקלים הרבה יותר", הוסיף כרמן, שציין כי ההטמעה הצליחה מפני שהמדענים גילו מעורבות כדי להבטיח שהמערכת תענה לצרכיהם. 

"כולם לקחו חלק בתהליך – שפים, אורזים, מדעני מזון, מנהלים, כדי לעבוד עם המערכת ולעשות אותה לטובה יותר", הוא אמר. "היום, גישה מידית לכל נתוני המחקרים הפנימיים שלנו, מבטלת כפילויות ומאפשרת למדענים להיות ממוקדים", סיכם כרמן מהיינץ. "היום אנו יכולים לחקור רעיונות חדשים, ולהטיל על מדענינו לעסוק בביצועם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר