שמענו בין הגפנים 5.5.23: גיל שצברג פורש מרקנאטי, יקב קטלב בקו קלאסי, טועמים מתיישנים

תמונה פסטורלית זו של גבו של שוקי ישוב – מייסד ויינן יקב עגור הצופה על מרבד של פרגים, צולמה באפריל 2022 בכרם הצעיר של היקב בגבעת ישעיהו ליד חירבת עתרי – כ-35 דונם בהם נטועות היום גפני סירה, רוסאן, שנין בלאן, גרנאש וקריניאן. קראו עוד בהמשך. צילום מהיקב
פרישתו של גיל שצברג המשנה למנכ"ל רקנאטי, יקבי בוטיק בטעימת עצמאות נשיאותית לדיפלומטים, יונתן לבני ביקר ביקב קטלב, יוסי נאור טעם ברחובות, חגיגות יין: 4 היקבים ברמות נפתלי, יריד היין היזרעאלי, הפסטיבל של הרמיטאז' בחיפה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל עם מי שבאו להציג לדיפלומטים צד יפה של המדינה יחד עם שר החוץ אלי כהן. צילום עמוס בן גרשום (לע"מ)

זו השנה השנייה בה הגיעו אנשי ונשות יקבי בוטיק ביום העצמאות אל בית הנשיא בירושלים, בהזמנת נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו מיכל. זאת כדי להטעים את יינותיהם באירוע קבלת הפנים לדיפלומטים מרחבי העולם. השנה השתתפו גם מחלבות – לגבינות שהולכות יופי עם יין, ומזקקת וויסקי כחול-לבן – למי שהיו זקוקים ליותר אלכוהול.

אלה היקבים שהגיעו והטעימו את יינותיהם שהתקיים במסגרת חגיגות 75 למדינה בבית הנשיא: בזלת הגולן, בזק, גבעות, היוגב 8, טוליפ, יקב 70, כישור, כרם אלול, עגור, עמק יזרעאל, שדה בוקר, תל שיפון. שחקנית חיזוק: מזקקת Milk & Honey. את השתתפות היקבים והמזקקה ארגנה אילנית צמח העוסקת בפיתוח עסקי סטטוטורי ליקבים ותיירות חקלאית.‏

 

גם הוא במטעימים – גיל שצברג משנה למנכ"ל יקב רקנאטי בתערוכת פרווין 23 בדיסלדורף. צילום אורי כהן

גיל שצברג המשנה למנכ"ל יקב רקנאטי פורש אחרי 16 שנים

בהודעה של יקב רקנאטי ששוחררה השבוע, נכתב כי גיל שצברג, המשנה למנכ"ל יקב רקנאטי, פורש מהיקב אחרי 16 שנות עבודה בו. ב-10 השנים הראשונות לעבודתו ביקב היה שצברג היינן הראשי, ומ- 2018 היה משנה למנכ"ל ומנהל פרויקט התכנון וההקמה של היקב החדש של רקנאטי במרום הגליל – אזור תעשייה דלתון. עם סיום הפרויקט והעברת הפעילות למבנה החדש בגליל, ביקש שצברג לסיים את תפקידו.

אלי גידור (מימין) המנכ"ל החדש של יקב רקנאטי, הבעלים אורי שקד ולני רקנאטי, יניב ענבר המנכ"ל הקודם ביקב החדש. צילום מהיקב

"אני מודה ללני רקנאטי ולאורי שקד על ההזדמנות שנתנו לי, להיות חלק בלתי נפרד מצמיחתו של היקב והפיכתו לגורם מוביל בתעשיית היין הישראלית", הוא אמר. "אני גאה במתחם החדש והמפואר של היקב, אשר נגעתי בכל אבן מאבניו בכל שעות היממה".

לני רקנאטי ואורי שקד, בעלי היקב, הודו לשצברג על שנים ארוכות של עשיה ותרומה. "גיל שצברג תרם תרומה גדולה ליקב בשנים המכריעות של התפתחותו, טיפל במסירות ובתחושת שליחות אמיתית בהקמת היקב בגליל, והשקיע בכך ימים ולילות. אנו מודים לו מעומק הלב ומאחלים לו הצלחה בדרכו החדשה".

הקדים את היקב ביום

עד כאן הודעת יחסי הציבור של היקב, שלא הפתיעה, כי שצברג פרסם יום לפני כן פוסט פייסבוק ארוך בו כתב כך:

הייננים גיל שצברג וקובי ארביב
גיל שצברג אז יינן ראשי עם היינן קובי ארביב – היום יינן ראשי ברקנאטי. צילום אלי פרכטר

"נשאר נאמן לתשוקתי ומתחיל לצעוד בדרך חדשה. תשוקה למקצוע שלך אינה משהו רווחי בהכרח. אנשים יכולים ליהנות, אולי אפילו להתעניין בעבודתם, אבל להיות מונעים על ידי אש פנימית המכוונת אותם להיות הכי מדויקים, הכי חדשניים, להעמיק ולהרחיב את ידיעתם עד שנפרש אוקיינוס ענק לצלול בו, מאופק לאופק ולכל העומק, הוא זכות השמורה למעטים. אני גאה לומר שיש לי את הזכות הזו,  שהתשוקה היא  הכוח שממשיך ומניע אותי עד היום, וכנראה שכך לתמיד, בעולם עשיית היין.

התשוקה הייתה שם במעשים האימפולסיביים של עלם צעיר בן עשרים וארבע, שרצה להיכנס לתערוכת היין הנחשבת ביותר בניו יורק (New York Wine Experience) וקנה את כרטיסו דרך סחיבת ארגזי כוסות כדי להיוודע, לטעום קצת, תרתי משמע, מן העולם הזה. אותה תערוכה שבשש שנים האחרונות אני גאה להשתתף בה, הפעם בחליפה ועניבה, כיינן של יקב רקנאטי, אחד מ-250 היקבים הטובים בעולם.

הייתה זו גם התשוקה לשחזר את תחושת הערבות ושותפות ליצירה ולעשייה בין קהילת אנשי היין. תשוקה שהחלה בקליפורניה בהבנה שייננים הם שותפים לדרך וקולגות. רוח שעברה ממפגש ייננים שחגג את הקמת יקב 'אמפורה', אי שם בתחילת שנות ה-2000, והלאה, בליווי דור צעיר של צעירים השותפים לתשוקה, חברות בוועד של Ipevo Israel – ארגון הייננים והכורמים הישראלי, והזכות לראות בבניית קהילה תוססת ומפרה של ייננים.

זה ליד זה בטעימה השוואתית המראווי מהשנים 2014, 2015 ו- 2016
זה ליד זה בטעימה השוואתית המראווי מהשנים 2014, 2015 ו- 2016 – אימוץ זנים עתיקים. צילום אלי פרכטר

התשוקה הייתה שם במעשים המחושבים יותר. זכיתי להיות שותף בבניית יקב בוטיק חדש מאפס, עם טרואר שאתגר מעט את החך הישראלי של תחילת שנות האלפיים, הביא אנשים אל חוות מקורה מכול רחבי הארץ, ועשה את השם 'אמפורה' לנישא בכל פה בעולם היין הישראלי.

התשוקה הייתה שם בימים ובלילות: במעבדה, בכרם, במרתף, בנסיעות חובקות עולם, בהכרת שווקים חדשים, בחקר זני ענבים עתיקים וביישום טכנולוגיות חדשניות.

התשוקה הייתה שם במסע המדהים שהחל בשנת 2008, כשלני רקנאטי העניק לי את הזכות להיות היינן הראשי של יקב רקנאטי. קיבלתי לידיי מערכת קטנה ומצוינת שייצרה אז כ-600,000 בקבוקים. בנינו שם ותו של איכות בלתי מתפשרת גם כשהיקב גדל באופן מבוקר, ואחראי לייצור 1,800,000 בקבוקים בבציר האחרון.

ברקנאטי הגשמתי חלום. הצלחנו להביא את הטעמים החדשים של יקב בוטיק אל תוך המיינסטרים של עולם היין: חידוד ואיזון בין מושגים של ערך ואיכות. במהלך השנים הרחבנו שווקים, שכללנו טעמים וביססנו את היקב כשם נרדף ליין מעולה וחדשני. במקביל להרחבת הידע והחדשנות והכרת התעשייה וזניי העולם החדש, דאגנו לתת מקום לעושר העבר וחזרה למקורות; לזני ענבים אנדמיים שגדלים פה מקדמת דנא. זנים עתיקים שמקורם פה באדמה הזו ובזנים שהביא לארץ הברון רוטשילד במחצית השנייה של המאה התשע עשרה. ומכל אלו טווינו מארג ישראלי אחד.

יקב רקנאטי החדש בדלתון. צילום ליאור פוזניאק

בשנת 2017, כמשנה למנכ"ל ביקב, נרתמתי כולי לניהול המסע המפרך והקמת החזון לבניית יקב חדש וחדשני  באזור תעשייה דלתון. מסע חובק עולם שהחל בספרד ברתימת חברת תיכנון בינלאומית המתמחה בתכנון יקבים, דרך איטליה ופורטוגל עם חברות הציוד הטוב ביותר, וכמובן כאן בישראל. בנוסף לאתגרי האסדרה וההסדרה, התיאומים, הלוגיסטיקה ובניית היקב, התמודדנו עם מגבלות ואתגרים שהציבה תקופת הקורונה. אתגר בפני עצמו היה העברת תכולת היקב והציוד הקיים מבלי לפגוע בתפקוד הרציף; הקמת הציוד החדש מיקומו, והפעלתו בסינרגיה עם הקיים. זכינו לעמוד ביעד, וכך בבציר 2022 קיבלנו את ביכורי הענבים אל ביתם החדש שבצפון. היקב החדש, ללא ספק State of the art  בכל קנה מידה (עולמי ומקומי) – כמו שאומרים בימים אלו: לתפארת מדינת ישראל (בלי מרכאות!!).

בציר ראשון ליקב רקנאטי במשכנו החדש בדלתון. צילום ליאור פוזניאק

מסתיים לו פרק. 16 שנה חלפו ב'רקאנטי', היקב שהפך ממזמן לבית שני. 16 שנים בהן קמתי עם חיוך בבוקר לעוד יום מלא באתגרים ועשייה, וחזרתי בערב עם תחושת סיפוק. זכיתי!!

מודה לכל אחת ואחד שהעשירו את עולמי וליוו את המסע, שתמכו בשעות הקשות ועודדו בשעות היפות, ואני נפנה להמשיך לעבר האתגר הבא. כעת, אני נפנה לאותה תשוקה, בת לווייתי הנושנה, ופותח בפרק חדש ולא פחות מסעיר בדרכי".

בשעה זו איננו יודעים לאן מועדות פניו של גיל שצברג בשלב הבא שלו, ומאחלים לו הצלחה בכול שיבחר לעשות – מקווים שבענף היין

 

יוסי יטח בעלים כורם ויינן יקב קטלב. צילום יונתן לבני

יונתן לבני מבקר ביקב קטלב – יקב של מוזיקה קלאסית

על יקב קטלב, היקב של יוסי יתח בנס הרים, שמעתי לפני כ-15  שנים מדניאל רוגוב ז"ל, מבקר היין הנודע  והמוערך, שכתב שנים רבות בעיתון 'הארץ', וכתב במשך שנים את 'מדריך רוגוב ליינות ישראל'. רוגוב סיפר לי כי מדי מספר חודשים, היה מגיע לביקור בהרי יהודה, ביקב סוסון ים של זאב דוניה ויקב קטלב של יוסי יתח. נזכרתי בכך כשביקרתי השבוע לראשונה ביקב קטלב במושב נס הרים שבהרי יהודה.

צילום יונתן לבני

יקב קטלב וכרמיו ממוקמים בנס הרים שבפסגת הרי יהודה, בגובה 650 מטר מעל פני הים. המושב הוקם בשנת 1950 על ידי עולים מכורדיסטן ומרוקו, וכמו הרבה מושבים באזור היה מלא בלולי תרנגולות. היום אין יותר לולים באזור ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י), או "המינהל", כפי שהכרנו את שמה בעבר, מנהלת בין היתר מלחמת חורמה בלתי מובנת יקבים שהוקמו במקום הלולים שלא קיימים יותר, על מנת לגבות תשלום בלתי הגיוני מהייננים – כתבנו על כך לא מעט ונמשיך לתמוך במאבק.

יוסי יטח בחדר היינות. צילום יונתן לבני

יוסי יתח היה ארכיטקט ידוע בירושלים. את תהליך ייצור היין הוא למד ממשפחה יהודית יוצאת איראן, אשר יצרה בארץ המוסלמית, בה אסור לייצר יין, יין בעיקר לקידוש.  יתח שרכש ממשפחה זאת את הידע הראשוני בייצור יין, המשיך להשתלם בתחום הכימיה והטכנולוגיה של היין, עיבוד וגידול כרמים בקורסים שונים, שניתנו לפני שנים רבות על ידי משרדי ממשלה שונים.

כרם קטלב. צילום יונתן לבני

היום יוסי מייצר ביקב שלו כ-30,000 בקבוקים בשנה, מענבים שכולם מגיעים מגפנים שהוא נטע בכ-50 דונם כרמים, רובם כרמי בעל, שאינם מושקים למעט בתקופה של יובש מתמשך. לכן הגפנים נותנות כל הזמן קילוגרמים מעטים של ענבים, אבל באיכות יוצאת דופן. אחד הכרמים שהוא נטע נקרא 'כרם צוק איתן' כי הוא ניטע בשנת 2014 בזמן מבצע 'צוק איתן". יינות יקב קטלב כשרים, ניתן לקנות אותם בעיקר ביקב עצמו, או באתר היין של היקב.

את הטעימה עשינו ביום אביב נעים בתוך הכרם, ולא ביקב. "השכן שלי זאב דוניה מיקב 'סוסון ים' מתעסק ביינות על בסיס של ג’אז, אני עוסק במוסיקה קלאסית", הוא מסביר את עשייתו.

יינות הטעימה ביקב קטלב. צילום יונתן לבני

נס הרים 2019 – בלנד המורכב מחציתו מרלו ומחציתו פטי ורדו. שהה במשך 32 חודש בחביות עץ צרפתיות ישנות. יין בצבע כהה ביותר. גוף בינוני נעים, עשיר בטעמים של פירות שחורים כגון דובדבן שחור, אוכמניות ושזיפים כהים. יין טעים עם עומק וסיומת בלתי נגמרת, מאוזן ונעים לשתייה. המחיר 149 ₪ – ב-120 ₪ הוא יהיה VFM (תמורה למחיר).

מה טוב יותר מטעימה בכרם. צילום יונתן לבני

ואדי קטלב 2019 –  בלנד של ארבעה זנים: 40% קברנה סוביניון, 30% מרלו, 20% פטי ורדו ו-10% קברנה פרנק. יין שבעצם נקרא על שם אשתו של יתח, ששמה מלכי. בגימטריה האות מ' שווה 40, ל' שווה 30, כ' שווה 20, והאות י' שווה 10 – בדיוק כמו הרכב הזנים ביין זה. צבעו כמעט שחור. גוף מלא ומורכב מאוד. יין עם חומציות מאוזנת, שהתיישן גם כן במשך כ-30 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות ישנות. יין ארומטי מאוד עם טעמים מורכבים ועוצמתיים ביותר, ואף על פי כן נעים מאוד לשתייה. המחיר 149 ₪ – ב-120 ₪ יהיה VFM. מבחינתי היין הטוב בטעימה.

צילום יונתן לבני

יודאיקה 2019 – 55% קברנה סוביניון, 30% קברנה פרנק ו-15% פטי ורדו. שנתיים בחבית. טעמים עדינים של פירות אדומים. יין מאוזן, תבליני, רענן ועגול בפה. אף נעים בעת השתייה. יין שדורש לדעתי עוד זמן להתיישנות, ואז יהיה מעולה. המחיר 149 ₪. גם הוא מעט יקר, וב-130 ₪ יהיה VFM.

קברנה סוביניון Free Run 2019 – יין שרק בוקבק ביום ששתינו אותו. יין מתובל פירותי בטעמי שזיף וקפה שחור. יש לו פוטנציאל התיישנות מצוין, אך כמובן עדיין אינו מוכן לשתייה. מחירו לא נקבע עדיין.

יוסי יתח. צילום יונתן לבני

קברנה פרנק 2017 – יין עשוי 100% ענבי קברנה פרנק, שהה שנתיים בחביות עץ אלון. יין רך בטעמיו, מאוד עדין, עם סיומת קצרה לטעמי. אבל אם אתם רוצים לטעום קברנה פרנק אופייני, דומה לזה מאזור עמק הלואר בצרפת, אז זה היין הדומה לו ביותר בארץ. המחיר 179 ₪ – ב-140 ₪ יהיה VFM.

יקב קטלב – נס הרים 8. 02-5703575 או 054-7591866. פתוח בימים א-ה בתיאום מראש, בשישי פתוח לקהל בין 9:00-13:00 ללא תשלום עבור הטעימות. סגור בשבת 

 

יינות הטעימה בבוטיק של נתי. צילום דדי זהר

יוסי נאור בטעימת יינות מתיישנים (ולא רק)

לאחרונה השתתפתי בטעימת 16 יינות – מתיישנים ולא רק, ישראלים ואחד לא, ב'הבוטיק של נתי' ברחובות. סביב שולחן עץ גדול התיישבנו ארבעה עשר: שני ייננים – סם סורוקה מיקב פסגות וניר לביא מיקב הר ברכה, שני אנשי יקב טפרברג – נועם שלמה ויקי ניסן, ארבעה מייסדי יקב אדרא – שי אזולאי, רונן ביטון, שי מזרחי וחזי שבת, שלושה חובבי יין, מארגן המפגש דדי זהר מ'רזי הכרם', נתי פאוסט המארח, ואנוכי.

צילום דדי זהר

כיאה לטעימה מכובדת: גבינות משובחות, לחמים, ירקות וממרחים עזרו לנו להתרכז ביינות; ליהנות, לשתף חוויות ולהביע דעות (על יין).

נתי פאוסט אירח אותנו למופת עם כל הלב, ופתח את ביתו לחוויה טעימה ונעימה עם ובין האנשים. נתי הוא יהלומן וחובב יין, שנשאב לעולם המסחר ביינות מתיישנים, ובבוטיק היין שלו מאחסן ומיישן יינות, מוכר ומקיים ערבי יין במטרה להנגיש יינות מתיישנים.

צילום דדי זהר

היינות נמזגו באווירה נינוחה, ואני אתמקד באלה שאהבתי במיוחד מתוך שישה עשר היינות בערב זה.

התחלנו עם רזיאל מבעבע: פסגת העולם, הכי גבוה שאפשר.

יקב הר ברכה – איש הרים קברנה סוביניון 2016: עשיר, מלא, מאוזן, מרשים וטעים. יין לעוד הרבה שנים. ברכה.

צילום דדי זהר

יקב גוש עציון – האלון הבודד קברנה פרנק 2014: גוף מלא, מאוזן, פלפלי, חלק ואלגנטי, עדין ונעים. קברנה פרנק מורכב וטעים – אהבתי.

יקב עמק האלה – קברנה סוביניון 2003: חי בועט ונושם. יין בן 20 שנים. וואו וואו. מדהים ומעולה. התרשמתי ואהבתי מאוד. מראה על הפוטנציאל של היינן (דורון רב הון שממש את הפוטנציאל בגדול ביקב היינות הלבנים שלו ספרה) ושל היין. ליגת האלופות.

לעומתו, שני מתיישנים שלא שרדו את שיני הזמן (היין, הבקבוק הספציפי) היו כרמל בן זמרה קברנה סוביניון 2002, וברקן סופרייר קברנה סוביניון 2006. מצער.

יקב טפרברג – אסנס רוזה 2022: עשוי מענבי קלדוק. חמיצות, נעימות ורכות. פריך ורענן, נהדר לקיץ.

צילום דדי זהר

הפתעת הערב לטעמי, שני יינות מיקב חדש: יקב אדרא – הוקם מתוך חברות אמת, אהבת הארץ, חדשנות ותשוקה ליין וקולינריה. המייסדים הם ארבעה חברים ויזמים, שהפכו חלום ותשוקה למציאות: הקמת יקב בוטיק וייצור יין איכותי. מקור השם 'אדרא' בספר הזוהר, ומטרת המקימים לחבר עם היין שלהם ולןקרב בין אנשים.

יקב אדרא – קריניאן 2021: עשוי מענבי קריניאן, סירה ופטיט סירה. פירותי ומבושם, עדין ומרענן. קליל ומתאים לשתייה בערבי הקיץ החמים.

יקב אדרא – מאדרי (אימא) קברנה סוביניון אשכולות שלמים 2017: גוף מלא, טעם מרוכז וסיומת ארוכה. בעל אופי, מרשים ומשמח. יין עם סיפור אישי מחבר ומקרב.

באווירה הנעימה חיבר היין בינינו. סיפורים, מחשבות, רעיונות, טעמים וצבעים. שתינו, הקשבנו, הבענו דעות והחלפנו מחשבות על יינות איכותיים מגוונים ומרשימים. ערב מעניין ומאתגר – נכנס יין יצאה חוויה.

עומר אביטל מגבעתיים, בן להורים ממוצא מרוקאי ותימני, משלב יצירות מקוריות ועיבודים ייחודיים שלו לקטעי ג'אז בשילוב שורשיו הקלאסיים, ומאלתר ומלחין עם כישורי האימפרוביזציה שלו. במאמר בניו יורק טיימס כ"אחד מהצלילים הכי מקוריים בניו יורק –  Hafla  שמח וזורם". בדיוק כמו הערב בבית של נתי: התחיל לאט, בהיסוס. נפתח, זרם, אנשים נהנו, חייכו ושמחו. כיף גדול. תענוג אמיתי, חפלה מקומית

את רשימת היינות המלאה בערב זה תמצאו כאן

 

בתמונה א.נשי יקבי רמות נפתלי: מימין למטה עינת בן ברק מ-3 גפניםו, עמרם אזולאי מיקב עמרם, עומדים רמי נעמן מיקב נעמן ואיציק כהן מיקב רמות מפתלי. צילום בטינה נעמן

שישי 2.6.23: 4 היקבים במושב רמות נפתלי חוגגים 20 שנות פעילות

בפעם ה-10 יקיימו 4 היקבים הפועלים במושב רמות נפתלי בגליל העליון כבר 20 שנה, את חגיגתם השנתית המשותפת: שישי 2.6.23 בין השעות 11:00-17:00. היקבים הם עמרם, 3 גפנים, רמות נפתלי ונעמן. והתוכנית תכלול השקת יינות חדשים וטעימת קיימים, דוכני גורמה גלילי, והופעות מוזיקה.

אלה ההופעות ביום זה: ביקב עמרם – ניר מוצרי ולהקתו עם מוזיקת עולם. ביקב רמות נפתלי – לסירוגין: ספי כהן ומורן. ביקב 3 גפנים – חנה לארסן – גרוב ושירי א"י. ביקב נעמן – אומה גומה – רוק אנד רול מפינק פלויד עד שלום חנוך.

היו ימים: משמאל לימין יוסי בן ברק ז"למ-3 גפנים וייבדלו לחיים איציק כהן, רמי נעמן ועמרם אזולאי. צילום בטינה נעמן

איציק כהן מיקב רמות נפתלי סיפר לנו: "זה אירוע שכל ארבעת היקבים משתפים בו פעולה בכל שנה. האנשים שמגיעים רוכשים כוס, איתה ניתן לעבור ולשתות חופשי יין בכל אחד מארבעת היקבים. בנוסף, בכל יקב יהיו הופעות של זמרים ודוכני אוכל. השנה אנו חוגגים 20 שנה ליקב שלנו, וביום זה יהיו הנחות ענקיות ליינות, כמו כן בכל שעה עגולה אנחנו נפתח יינות מתיישנים – מגנום ודאבל מגנום. החידוש הוא שאנחנו נשיק ונמזוג את המבעבע הראשון שלנו – בלאן דה בלאן מענבי שרדונה מבציר 2020. בקיצור יהיה שמח".

רמי נעמן מיקב נעמן: "בחצר הבית יהיו עמדות טעימה ליינות החדשים בהשקה: פינק פלויד 2022, בייב מרלו 2022, קינג קרימזון גרנד ריזרב 2020, קברנה סוביניון גרנד ריזרב 2020, פטי ורדו גרנד ריזרב 2020, מרלו גרנד ריזרב 2020. יינתנו הנחות עד 20% על היינות בהשקה. בנוסף ניתן יהיה לטעום יינות מתיישנים. בחצר הבית יפעל דוכן של מסעדת אל-ראושה הלבנונית מצומת כח, עם מבחר בשרים וממולאים. ההופעות של להקת אומה גומה יתקיימו בשעות 13:00 ו-15:00".

הכניסה ל-4 היקבים וטעימות בהם ברכישת כוס ליין במקום: 80 ₪ ליחיד או 150 ₪ לזוג כוסות

 

יריד היין הקודם בעמק יזרעאל. צילום אבי חיימוביץ

18.5.23: יריד היין היזרעאלי לקראת חג שבועות

לקראת חג השבועות תקיים המועצה האזורית עמק יזרעאל את פסטיבל 'חלב ודבש' (18-27.5.23). במסגרת האירועים יתקיים זו השנה השנייה 'יריד היין היזרעאלי' – חמישי 18.5.23 החל מ- 18:00 באתר רכבת העמק כפר יהושוע.

יריד היין הקודם בעמק יזרעאל. צילום אבי חיימוביץ

ישתתפו בו 12 יקבי עמק יזרעאל הממותגים כ'עמק יין': יקב טוליפ, יקב שדות, יקב סימון, יקב משק אופיר, יקב יזרעאל, יקב ציפורי, יקב המצודה, יקב יונה, יקב פיוז'ן, יקב סער, יקב סריג ויקב היוגב 8.

ביריד יוקמו עבור המבקרים דוכני טעימות ומכירה של יינות מתוצרת העמק, עגלות אוכל, פינות ישיבה ומופע מוזיקה ישראלית.

מחיר הכניסה 100 ₪ לאדם, כולל טעימות יין ללא הגבלה.

פרטים נוספים על אירועי הפסטיבל באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל

 

פסטיבל הרמיטאז' הקודם. צילום יקטרינה בורינדין

23-24.5.23: פסטיבל I Love Wine של קבוצת הרמיטאז' בחיפה

בימים שלישי ורביעי 23-24.5 יתקיים בין השעות 17:00-23:00 פסטיבל היין של קבוצת חנויות היין הרמיטאז' במתחם הקונגרסים בחיפה. האירוע יתקיים זו השנה תחת כיפת השמיים, וישתתפו בו 23 יקבים ויינות ישראלים רבים בסימן חג השבועות.

בכל עמדה יהיה נציג מקצועי של היקב, שיוכל לתת הסברים מפורטים ולענות על שאלות המבקרים וחובבי היין המקומיים. מתחם הפסטיבל נבנה במיוחד לאירוע בכניסה לחנות הדגל של הרשת בחיפה.

פסטיבל הרמיטאז' הקודם. צילום יקטרינה בורינדין

כל משתתף שיקנה כרטיס לפסטיבל יקבל בכניסה כוס קריסטל ליין, וייהנה ממטעימות חופשיות מתוך מאות בקבוקי היין במקום תוך שמיעת סיפורם של היינות השונים מפי אנשי המקצוע של היקבים.

המארגנים אומרים כי היינות ימכרו במחירים מיוחדים לחג בחנות הסמוכה. מחיר כרטיס כניסה 99 ₪.

היקבים המשתתפים השנה בפסטיבל הם: אדיר, אמפורה, אפוד, בית אל, גוש עציון, הר אודם, ויתקין, טוליפ, יזרעאל, יתיר, לוריא, לטם, מאיה, סוסון ים, עמק האלה, פלדשטיין, עציון, פסגות, צובה, קסטל, רזיאל, רמת נגב, שילה.

רכישת כרטיסים לפסטיבל כאן או *9534

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר