BARMAN'S 2009 – תערוכת האלכוהול המקצועית

BARMAN'S 2009 – תערוכת האלכוהול, מתקיימת זו השנה השנייה בהיכל NOKIA ביד אליהו שבתל-אביב. התערוכה נפתחה ביום שני 29.6, ותינעל ביום רביעי 1.7, כשהיא מיועדת לקהל המקצועי מתחום הברים והמועדונים, לעובדי המסעדות וענף האירוח, לאנשי חנויות אלכוהול, לקניינים וסיטונאים

BARMAN'S 2009 – תערוכת האלכוהול, מתקיימת זו השנה השנייה בהיכל NOKIA ביד אליהו שבתל-אביב. התערוכה נפתחה ביום שני 29.6, ותינעל ביום רביעי 1.7, כשהיא מיועדת לקהל המקצועי מתחום הברים והמועדונים, לעובדי המסעדות וענף האירוח, לאנשי חנויות אלכוהול, לקניינים וסיטונאים.

גם השנה לא נפקד מקומם של הגימיקים מושכי הקהל; בין אם היו אלו כרטיסי הגרלה עם אפשרות זכייה בבקבוק אלכוהול יוקרתי על פי בחירת הזוכה מהוויטרינה הצבעונית והמוארת במתחם המפואר והמושקע של חברת "הכרם"; או דוגמניות צבועות על כל גופן בצבעי אה-לה-ואן-גוך; או דוגמניות מצודדות עין ומראה – עירומות בחלק גופן העליון, שרק דיסקית זעירה ומוזהבת מסתירה קלות את פטמותיהן – אשר הובאו על מנת לקדם וודקות קלאסיות ממזרח אירופה, שמבטיחות להעניק תמורה מלאה לכסף.

אלא שהשנה בהשוואה לתערוכה הקודמת קרה משהו, ולדעתי זהו הסימפטום העולמי הנקרא מיתון. אין זה משנה עד כמה גדול אתה ועשיר; גם אצלך בבית צריך ורצוי להדק את החגורה. ולפיכך, במקום מותגי אלכוהול וביתנים רבים ומפוארים, הצטמצמה לה משהו התערוכה בהיקפיה, ומותגי בירה מקומית כמו בירה "גולדה" או בירה "מלכה" או עראק עסלי "אל נמרוד" המקומי, שמיוצר בגליל המערבי ע"י איש צד"ל לשעבר עם ניחוח וטעמי אניס מודגש ורענן, היוו עמדות תצוגה.

טעמתי סנגרייה "לוליילו" מרעננת של נתיב יין (ללי – אפרים נתיב), שהייתה פירותית, קרירה, קייצית ומרעננת; מאזנת היטב בין טעמי פרי אמיתי לבין אלכוהול נחבא היטב, שייכה אתכם רק בדרכם הביתה.
פגשתי את הסומלייה ויבואן היין אורי כפתורי, שהטעים שני יינות סיידר קייציים ומרעננים, עם טעמים משכרים של קלבדוס תפוחים ואגסים, מבית דופון הצרפתי המייצג את האסכולה החדשנית והצעירה של בתי הקלבדוס.
היו גם משקאות אנרגיה, בירות יבוא מגרמניה מהולנד ובלגיה, ויסקי סקוטי וויסקי אירי, ליקרי פרלינים שוקולד והדרים עשירים ומרעננים ממחוז טרנטינו, וגראפות מצפון איטליה.

אבי בן עמי העומד מאחורי ההפקות הכי גדולות של השנים האחרונות בתחומי היין והאלכוהול, אומר כי מטרת התערוכה היא ליצור מפגש ישיר ומקצועי בין היבואנים והמפיצים לבין לקוחותיהם מתחום הברים והמסעדות, וכן להרחיב את החשיפה לתרבות השתייה המתפתחת בארץ, ולהציג מגמות וטרנדים מעולם האלכוהול והברים.


שיחה עם אורי שקד

חברת שקד הגדילה נוכחות והשקעה, וזה היה בדיוק הזמן לחטוף שיחה קלה עם אורי שקד, מבעלי החברה ורשת חנויות דרך היין.
אורי, מה תספר לנו על התערוכה?
"התערוכה עבורנו מגיעה בעיתוי מוקדם יחסית לתוכניות שלנו, אבל באותה נשימה אני שמח לבשר שתוך 3 חודשים יגדל מבחר המשקאות האלכוהוליים שאנחנו יכולים להציע, ביניהם ויסקי ממותגים ידועים ומוכרים, ג'ין, רום וליקרים".

האם אתה חש שבאיזה שהוא מקום שוק היין נזנח על חשבון כניסתם המואצת לאחרונה, וגם אצלכם, של מותגי בירה ואלכוהול?
"חלילה. ההיפך הוא הנכון. שוק היין מקומו מכובד, וככזה הוא שומר על מיצובו ומיקומו. כידוע לך, מדובר בשוק גדול ורציני שלא פוסק לגדול ולהתרחב, אבל לצדו, אין שום סיבה שמבחינתנו כמפיצים, לא נהיה קשובים להלמות לבו של השוק, ונספק מענה איכותי גם בשוק האלכוהול הנושק בנקודות המכירה גם למותגי היין".

האם אתה מאשר שלאחרונה יותר ויותר הבירה תופסת אצלכם בחנויות הרשת מקום של כבוד?
"אנחנו מאמינים בצרכן שלנו, ואנחנו עושים כל מאמץ לספק את צרכיו. לפיכך אנחנו מוצאים את עצמנו גם קשובים לשוק. אנחנו בקיץ, ומן הסתם בקיץ שותים יותר בירה. היא קרה, היא מרעננת, היא אופנתית, היא מתחברת לקהל בכל חתכי הגיל והחברה. היא נגישה, היא מגוונת, היא טעימה, היא מבוקשת ונצרכת, ויצרניה וטעמיה רבים ומאוד מגוונים.
לכן החלטנו לתת לבירה מקום של כבוד אצלנו בחנויות היין. אנחנו נותנים משקל ליצרני הבירה המקומיים, אנחנו מייחסים כבוד וחשיבות ליבוא מותגי הבירות פרימיום, וזה מוכיח את עצמו ותופס תאוצה מיום ליום."

מה אתה יכול לומר מהתרשמות ראשונית על האירוע הנוכחי, האם אתה מזהה מגמות או איזו אמירה?
"אישית, חסרים לי הרבה מיבואני האלכוהול היותר בולטים ומוכרים, שמקומם נפקד משום מה, כמו אקרמן, הסקוטית, כספי ואחרים. אני חושב שזה פשוט חבל. נוכחותם של הגדולים הללו עם מוצריהם, חסרה לי".

האם אתה כיבואן וכמפיץ מייחס חשיבות רבה לתערוכה זו ?
"בהחלט. אני סבור שהחשיפה והחיבור של מגון המוצרים לקהל הלקוחות, מאוד חשובים. לנו במיוחד זה נכון וחשוב להשתתף, מאחר ואנו חדשים יחסית בתחום האלכוהול".

אם כך, האם חברת שקד אינה שוקטת על שמריה, ומרחיבה את פורטפוליו מוצריה לצד ההתעסקות הכול כך מזוהה אתכם והיא תחום היין?
"ליבת העסקים של שקד היא יין. אנחנו החלטנו לצרף מוצרים נוספים לצד היין. אנחנו חושבים שזה אך נכון, מתאים ומתבקש".

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר