אוקטוברפסט ישראלי נוסח לנדוור

אנו מבינים את הצורך להתאים את המסורת הקולינרית של בוואריה לפסטיבל המתקיים ברשת בתי קפה, הפונה לסועד הישראלי הממוצע. במובן הזה, ההתאמה מוצלחת' ומי שייכנס לקפה לנדוור במהלך אוקטובר, יהנה מחוויה קולינרית שונה מהרגיל

מאמצע חודש ספטמבר ועד תחילת חודש אוקטובר (16.9 עד 6.10) מתקיים מדי שנה ה- Oktoberfest, פסטיבל הבירה של העיר מינכן, השוכנת במדינת בוואריה שבגרמניה. במשך שלושה שבועות אלה נהנים מיליוני אנשים מבירה בווארית, אוכל מקומי, כמו גם הרבה ריקודים, שירה ועוד פעילויות שעושים כשהגוף מלא באלכוהול.

ברשת 'לנדוור – בית הקפה', המונה כיום 30 סניפים ברחבי הארץ, החליטו לרתום את המסורת הגרמנית למען העלאת היקף הביקורים ברשת, ויזמו את הגרסה שלהם לפסטיבל אוקטובר. זה יתחיל באוקטובר – אחרי הכל ספטמבר מלא חגים – ויימשך לכל אורך החודש, עם הצע של תפריט מיוחד.

גולת הכותרת בעינינו היא האפשרות לשתות 200 מ"ל של בירת פאולנר הגרמנית תמורת 9 שקלים בלבד. מלבד זאת, יש תפריט ייחודי שממנו אפשר להזמין תמורת 59 שקלים מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח.

מאחר והפסטיבל המקומי הוא גרסה מעודכנת למקור, כך גם התפריט נע בין ישראל לבוואריה. כלומר, המנות הראשונות הן על טהרת המזרח התיכון – כרובית פריכה על סלסה עגבניות וטחינה יונה, שנעשתה עם ציפוי עבה מדי ופחות מדי מתובל; טאבולה סלק בתוספת גבינת פטה ורוטב רימונים, מנה קלילה וטעימה; וחציל קלוי בטחינה, בתוספת גרגרי חומוס ושמן זית – טעים, גם אם כבר קצת בנאלי.

הנגיעות הבוואריות נוכחות בתפריט המנות העיקריות, גם אם לפעמים צריך להתאמץ כדי למצוא אותן. כך הסלט קייזר – סלט צבעוני, טרי וטעים במיוחד, המשלב נבטי חמניה, רוקט, צנונית, קוביות סלק, עדשים, פולי סויה, חמוציות, גבינה כחולה, פטרוזיליה, נענע, בזיליקום ופיסטוק קלוי, ברוטב רימונים. לא בטוח שהבווארים שמעו על פולי סויה ופיסטוק קלוי, אבל עדיין מוצלח מאוד.

הר רוסטביף הוא למעשה מנה של פרוסות רוסטביף, מיונז, חרדל, עגבנייה, מלפפון חמוץ, חסה ובצל מקורמל המוגשים על לחם שיפון. פשוט וטעים; שניצלאגר זו מנה של נגיסי עוף בבצק בירה שלמרבה השמחה לא התייבשו מדי, והוגשו עם קוביות תפו"א מטוגנים ופריכים. אוקטובר וורסט / מינכן וורסט זה נקניקיית עגל בסיסית בלחמניה אוורירית יחסית המוגשת עם בצל מקורמל, סלט כרוב, מיונז, חרדל וקורני שונים.

אהבנו מאוד את הקלוזה קלוס – בצקניות, או ניוקי, ברוטב שמנת, בצל מקורמל ועירית; אבל התקשנו להבין את הקשר בין הדאס המבורגר – מיני המבורגר בקר המוגש עם קוביות תפו"א מטוגנים – לבין בוואריה. אולי זה רק אנחנו, אבל המבורגר מקושר לנו בראש לאמריקה, ובכל מקרה קיבלנו נצבורגרים עשויים מדי..

ומה הקינוח? שוב ללא קשר בווארי/גרמני: בראוניז בלונדי במרק שוקולד חם המוגש עם כדור גלידת וניל.

למרות הפערים אנו מבינים את הצורך להתאים את המסורת הקולינרית של בוואריה לפסטיבל המתקיים ברשת בתי קפה, הפונה לסועד הישראלי הממוצע. במובן הזה, ההתאמה מוצלחת' ומי שייכנס לקפה לנדוור במהלך אוקטובר, יהנה מחוויה קולינרית שונה מהרגיל.

לרשימת הסניפים

צילום מנחם רייס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר