איך לא לפשוט רגל במרכול?

לפני הכניסה לסופר מומלץ לדעת מספר עובדות על סידור מבנה הסופר, מבצעים מותגים ועוד:
1. מוצרי היסוד (קמח, סוכר, שמן , חלב, וכדומה) יהיו תמיד במקום מרוחק מהכניסה ומרוחקים אלו מאלו, כך שזה יחייב את מי שבא לקנותם לעבור על פני מסדרונות ארוכים של מוצרים.
2. המוצרים אותם רוצים למכור בעדיפות יהיו תמיד בגובה העיניים, כי הצרכן ממעט לחפש למטה או למעלה.
3. מבצעים רבים בסגנון 1+1 או מוצר שלישי חינם מתקיימים כאשר רוצים להיפטר ממלאי תקוע ולהגביר מכירות. שימו לב כי מחיר המוצר הבודד יקר יותר ממחירו בחודש בו לא היה המוצר במבצע.
4. אריזות חדשות בעלות תכולה קטנה מהכמות לה הורגלנו באופן משמעותי אך המחיר מוזל באופן מועט – כך מקשים על לקוחות לבצע השוואת מחירים מול המתחרים.
5. פיתויים רבים כמו ממתקים, חטיפים, מסטיקים ליד הקופות.
6. עגלות ענקיות כדי שנרגיש כי לא קנינו די.

אז איך לא “לפשוט רגל” במרכול?
חשוב: לפני היציאה לקניות קבעו את גודל התקציב המיועד, ולא לחרוג ממנו.
1. קנו רק על פי רשימת מצרכים שעשיתם בבית טרם הקנייה – רשימה מדוייקת הכוללת את שם המוצר, התוצרת והכמות. ראית מוצר שאתה רוצה ואינו ברשימה? אל תקנה. רשום אותו לפעם הבאה.
2. בהכנת הרשימה הפרידו בין מזון לבין ממתקים וחטיפים, כי מזון חייבים אבל השאר גם יקר וגם מזיק בריאותית.
3. העדיפו את המזון הבסיסי על פני מזון מתועש ומעובד, כי זה זול יותר ובריא יותר.
4. אל תתפתו לקנות “מבצע” שאינו ברשימה. כנראה שאינכם זקוקים לו.
5. אל תצברו מלאים בבית, אנחנו לא לפני מצור. מלאי גורם לבזבוז ולהוצאות טרם זמנן. לידיעתך: כמעט כל המוצרים נמצאים בזמן כלשהו במבצע. זה לא עושה אותם זולים יותר.
6. השוו מחירים לא רק בין המוצע במרכול (אם אין מספיק היצע של חברות, אולי שווה לחפש מרכול אחר).
7. בכל מרכול יש כמה מוצרים שהם זולים במיוחד. זה לא מלמד על כל השאר, ההיפך נכון. מושכים אתכם להיכנס עם מוצרים הזולים, אבל “דוחפים” לכם בדרך את השאר.
8. למרכול אין נאמנות ללקוח, אז אין שום סיבה שלך תהיה נאמנות למרכול, זהו כספכם, והפיקו ממנו את המרב בכל קנייה. אל תתפתו לרכוש כרטיס מועדון – זה יקשור אתכם למרכול.
9. פצלו את הקניות – אם במקום אחד הירקות זולים יותר, במקום אחר מוצרי היגיינה, ובמקום אחר המזון. זה פחות נוח, אך שווה המון כסף.
10. אל תקנו דבר בהמתנה לתור. כמעט תמיד יהיה תור כדי שאת הזמן הזה תנצלו לעוד רכש.
11. שלמו בדיוק בסכום שתכננתם מראש להוציא, אם חרגתם – הורידו מהעגלה, זו לא בושה.
12. אל תתפתו לקנות לצורך איסוף בולים או פרס. התגמול לא שווה את זה.
13. מחיר האריזה – לאותו מוצר באריזות שונות יש גם מחיר שונה, חבל לשלם על האריזה (תבלינים, סוכר, מרקים). לא תמיד אריזה גדולה מוזילה את המוצר, בדקו והשוו.
14. קנייה במעדנייה שבמרכול לעיתים קרובות זולה משמעותית מקנייה באריזות מוכנות (גבינה צהובה, נקניק פרוס, חמוצים).
15. לא ללכת לקנות רעבים – הוכח כי כשאנו רעבים, אנו קונים יותר.
16.ל א ללכת לקנות עם ילדים – תצטרכו להתמודד עם זאטוט שיגדיל את הקנייה ב- 20% .

לסיכום: אם קנייה במרכול זה צורך ולא בילוי, אז במחיר של תשומת לב כדאי לעשותו תכליתי. זה חוסך המון בהוצאות, ומשאיר אותנו ב”פלוס”

דוד בן ניסן הוא מנהל אגף פהמו”ן בארגון פעמונים.
הארגון לשיקום כלכלי נוסד לפני למעלה מ- 10 שנים. רק בשנה האחרונה הצליח פעמונים לסייע בשיקומן הכלכלי של למעלה מ- 2,000 משפחות מכל הארץ. הסיוע נעשה באמצעות הדרכה, ליווי, פיקוח כלכלי. הסיוע ניתן חינם ע”י כ-1,000 מתנדבים.
לפרטים: מיטל, טל. 050-7712775






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה