איך לבחור ולהכין אוזני המן בריאותיות

מרבית אוזני המן עשויות בצק פריך, ומכילות בדרך כלל קמח לבן. כדי להעלות את הערך התזונתי של האוזני המן, מומלץ לקנות או להכין אוזני המן מקמח חיטה מלאה ולא קמח רגיל, וכן עם סוכר חום ולא סוכר לבן, כדי להעשיר את גופנו בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

מבחינת קלוריות – אוזן המן אחת מכילה בין 140 ל- 200 קלוריות, תלוי בגודל ובמילוי. 80% מהקלוריות באוזן המן מגיעות מהבצק המכיל שומן לרוב. מומלץ להשתמש בחמאה או בשמן צמחי, ולא במרגרינה הנחשבת לשומן מוקשה, המעלה את רמת הכולסטרול ומזיק לכלי הדם.

גם למילויים השונים שבאוזני המן עיש רכים בריאותיים. כך שמעבר לטעם הנבחר, חשוב להתייחס גם לערכים הבריאותיים שלהם:
פרג – עשיר בסידן ומגנזיום, ובחומצה לינולאית, שהיא חומצת שומן בעלת יתרונות בריאותיים להורדת הכולסטרול ומניעת מחלות כלי דם.
תמרים – עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים בפעילות מערכת העיכול ועוזרים במניעת עצירות. התמרים מכילים ניאצין, ויטמין B, ברזל, ואשלגן המסייע בהורדת לחץ דם גבוה.
אגוזים – עשירים בחומצות שומן לינולאית ואלפא לינולנית- אלו חומצות שומן חיוניות, שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו וחייב לספקן מן המזון. הן עוזרות בהורדת לחץ דם גבוה, משמרות את רמות הכולסטרול ה"טוב" (HDL) ומקטינות את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם.
שקדים – עשירים בחומצה לינולאית, ויטמין E שתורם למראה עור זוהר, ואבץ שמחזק את המערכת החיסונית ומשפר את פוריות הגבר.
חלבה – עשירה בסידן ובברזל ובעיקר בויטמינים מקבוצת B.

מדלן גולדשטיין היא תזונאית רשת בתי הטבע "עידן הטבע",
טל. 03-7315665






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה