איך לעבור את חופשת החגים במלונות ובצימרים ולשמור על המשקל

שירה נחושתן, דיאטנית קלינית במרכז הרפואי זיו בצפת, מסבירה כי יציאה לחופשה מהווה עבור רבים "שבירת הסדר" ולכן רבים חוזרים מהחופשה עם "עודפים". נופתע לגלות שניתן לשמור על המשקל מבלי לקלקל את החופשה

אנשים רבים "מתבלבלים" מהמגוון שמציע המלון בארוחות, וממלאים את הצלחת "עם העיניים". כדאי לעשות "סיבוב בופה" לפני ששמים מזון בצלחת ולבחון מה באמת רוצים לאכול ומה פחות אטרקטיבי.

אני ממליצה שלא להגיע לארוחות רעבים, להתחיל כל ארוחה בשתיית מים ו"בנשנוש" ירקות טריים, ולהקפיד על כך שבכל ארוחה הצלחת תכיל שליש מנה חלבונית – עוף או דג או בשר או ביצה, שליש מנה פחמימתית – פסטה , אורז,לחם או תפו"א, ושליש ירקות טריים או מבושלים.

בנוסף, חשוב לא לאכול מהר מדי, מכיוון שאכילה מהירה אינה מאפשרת לחוש את השובע בזמן. לכן כדאי להתחיל במנה של ירקות חיים, לאכול לאט, לשוחח עם השכנים לארוחה, ולדאוג ללעוס כל ביס לפחות 15פעמים.
תחושת השובע מגיעה תוך 20 דקות מתחילת הארוחה. לעיסה טובה משפרת את ניצולו של המזון, מושכת את זמן האוכל, ותגרום לכם לגלות שאתם הרבה פחות רעבים.

קשה לוותר על קינוחים בחופשה. אני ממליצה לקחת בצלחת קטנה את המנות המושכות ביותר, לטעום ביס אחד מכל מנה, או להחליט שבכל יום אתם מנסים קינוח אחר, שגם אותו מומלץ לחלוק עם בן משפחה או חבר.

לא כל בילוי חייב לכלול הרבה אוכל. אני ממליצה לשלב בחופשה פעילות גופנית כמו הליכות, שימוש בחדר הכושר במלון, או כל פעילות ספורטיבית אחרת, כדי לאזן את כמות הקלוריות שאנו מכניסים לגוף ולשמר את חילוף החומרים.

בנוסף, מומלץ ללבוש בגדים צמודים ומחמיאים שיעזרו לכם לא להפריז באכילה.
גם אם הפרזתם ביום אחד, אל "תשברו את הכלים". חזרו למחרת למוטב, אכלו מסודר והימנעו מרגשות אשם שיוצרים מעגל שלילי באכילה, וזכרו כי תזונה נכונה היא המפתח לבריאות הגוף והנפש.

שירה נחושתן היא דיאטנית קלינית במרכז הרפואי זיו בצפת
www.ziv.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר