איך לשלב מוצרי חלב בתפריט המשפחתי, או איך לגדל ילדים עם עצמות חזקות יותר

תקופת הילדות וגיל ההתבגרות הם חלון הזדמנויות חד פעמי ובלתי חוזר להביא את העצמות לשיאן, ולבנות עצמות בריאות וחזקות יותר.
סידן הוא הבסיס החיוני והחשוב ביותר לבניית עצמות, והוא זה שקובע את חוזקן. גוף האדם אינו מסוגל לייצר סידן, ולכן לאספקה קבועה של סידן באמצעות המזון יש חשיבות רבה.

מוצרי חלב הם המקור העשיר והטוב ביותר לסידן העומד לרשותנו. מחקרים רבים הראו את הקשר החיובי בין צריכת מוצרי חלב, השגת שיא מסת עצם, והורדת הסיכון לשברים ולאוסטיאופורוזיס.

על פי הנחיות התזונתיות החדשות מומלץ לילדים (מעל גיל 8) לצרוך לפחות 3 מנות חלב ביום – חלב גבינה או יוגורט, כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה. ההנחיות החדשות מתייחסות לראשונה אל מוצרי החלב כאל נכס תזונתי שיש בכוחו לשפר את כלל התזונה והבריאות. מוצרי החלב מהווים מקור מצוין לחלבון איכותי, לסידן ולרכיבי תזונה נוספים החיוניים לבריאות, כמו ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, אשלגן ומגנזיום.

איך לשלב מוצרי חלב בתפריט המשפחתי: 
התחילו את הבוקר בחוכמה. שילוב של מוצרי חלב בארוחת הבוקר נותן התחלה טובה ליום מלא כוח ואנרגיה.
הניחו על השולחן בשעת הארוחה כוס חלב במקום משקה תוסס או מיץ.
אחר הצהריים מגיע, הילד מחפש משהו מתוק? ארוחה חלבית וקלה, כמו יוגורט בתוספת פרי, יכולה להוות פתרון רב יתרונות לעומת חטיפים וממתקים.
הפכו את הארוחה לזמן משפחה – מחקרים מראים שאכילה משפחתית לא רק מקנה הרגלים, אלא גם משפרת את איכות תזונת הילדים. לילדים שאוכלים ארוחות משפחתיות יש תזונתה מגוונת ומאוזנת יותר.
שתפו את ילדיכם בתכנון הארוחה ובהכנתה – ילדים נהנים יותר לאכול מאכלים שהיה להם חלק בבחירתם או בהכנתם.

אפשרויות לשילוב:
קיימים מזונות רבים על בסיס מוצרי חלב שילדים אוהבים:
בארוחת הבוקר אפשר להציע דייסה על בסיס חלב או דגני בוקר עם חלב.
בשעת הארוחה החלבית הציעו כוס חלב במקום מיץ או משקה קל.
כנשנוש אחר הצהריים אפשר להציע בייגלה לטבילה בקופסה קטנה של גבינה לבנה או קוטג' וירקות, או יוגורט עם פרי אם מתחשק משהו מתוק.
מטבל חם מגבינה (מחממים עד שהיא מבעבעת ואפשר להוסיף רסק עגבניות – חשוב לשים לב שהגבינה לא חמה מדי) שבתוכו אפשר לטבול טוסטים קטנים, בייגלה, ירקות, וכל דבר אחר שעולה על דעתכם
בארוחת הערב אפשר להכין: פשטידות עם גבינות; פסטה אפוייה עם קוטג' או ריקוטה ומוצרלה; כריך או טוסט עם גבינות, לחם מטוגן (עם ביצה וחלב) וירקות. 
חביתיות גבינה (ביצה אחת, 2 כפות גבינה לבנה ומעט סוכר).
את סלט הירקות אפשר לגוון על ידי הוספת ריבועי גבינה מלוחה או צפתית או בולגרית.

שרית עטיה שמואלי היא דיאטנית קלינית, יועצת למועצת החלב






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה