אלכוהול: איך לשתות לחיים ולהישאר בחיים

כמה פעמים יצא לכם לחבק את האסלה אחרי ערב שתייה שהסתיים בכוסית אחת יותר מדי? אם קשה לכם להיזכר בתשובה, הכתבה הזו מיועדת בדיוק בשבילכם. לפניכם המדריך לשתיין הוודקה החכם, עם טיפים לשתייה נכונה שתותיר אתכם על הרגליים גם אחרי ערב רווי אדי אלכוהול

כמה פעמים יצא לכם לחבק את האסלה אחרי ערב שתייה שהסתיים בכוסית אחת יותר מדי? אם קשה לכם להיזכר בתשובה, הכתבה הזו מיועדת בדיוק בשבילכם. לפניכם המדריך לשתיין החכם, עם טיפים לשתייה נכונה שתותיר אתכם על הרגליים גם אחרי ערב רווי אדי אלכוהול:

• לשתות עם הפסקות בין משקה אחד למשנהו, או לשתות לאט יותר.

• עדיף לשתות משקאות איכותיים במקום פשוטים ולא מוכרים, לא חייבים לקנות משקה יקר מאוד, אך רצוי שיהיו לו "אבא ואימא", כלומר, הוא יהיה של מותג מוכר.

• הקפידו לא לשתות על בטן ריקה, ורפדו את הקיבה לפני שאתם מתחילים לשתות. הקפדה על כלל זה תגרום לעיכוב זרימת האלכוהול מהקיבה למערכת הדם, ובכך תאפשר לכבד להתמודד יותר טוב עם פירוק האלכוהול.

חשוב לאכול גם תוך כדי השתייה, אבל לא בכמויות גדולות. תפקידם של המנצ'יס ששמים על הבר לא רק לעשות אתכם צמאים כדי שתזמינו עוד שתייה, אלא לעזור לקיבה להתמודד עם רעל האלכוהול.
מומלץ לאכול ליד הדרינק בעיקר פחמימות ושומנים: סטייק אנטריקוט עסיסי, פיצה, צ'יפס נוטף שמן  – המטרה מקדשת את האמצעים.

• כשאתם שותים וודקה, אל תשתו משקאות אלכוהוליים אחרים. ערבוב של משקאות (ובמיוחד בכמויות גדולות) הוא בבחינת תפסת מרובה לא תפסת. צריך להחליט מה שותים, ולהישאר נאמנים למשקה כל הערב.
המתכון הבדוק ביותר לשכרות כבדה הוא שלושה סוגי אלכוהול שונים בדרינק אחד שיפיל אתכם לרצפה, ממתינים חסרי אונים עד שמישהו יואיל בטובו לגרד אתכם משם.לכן, מה שלא יהיה הפייבוריט שלכם להערב (וויסקי, וודקה פרפקט, ערק, ג'ין, רום, קוקטייל כלשהו או אפילו יין לבן), היצמדו אליו מבלי לרעות בשדות זרים.

• דללו את האלכוהול והקפידו לשתות מים. אלכוהול גורם לעיכוב בהפרשת ההורמון האנטי התייבשותי (ADH), ובנוסף גם גורם להשתנה מרובה ולאיבוד נוזלים מוגבר מהרגיל. לכן חשוב להשלים את מאזן המים בגוף. לשתות הרבה מים או סודה במקביל לאלכוהול.
שתייה מרובה של מים תעזור גם למתן את ההנגאובר הצפוי בבוקר שאחרי. לשתות רדבול, למתחכמים שביניכם, לא נקרא לדלל. החומרים הכימיים ברדבול מעודדים דווקא שתן, ולכן הוא לא בדיוק יעזור להישאר פיכחים.

• חשוב לקום מדי פעם – זה יסייע לכם לבדוק את עצמכם ולהבין כמה אתם שיכורים. כשאתם יושבים רכונים על הכסא, אין לכם שום יכולת לדעת באמת מה מצבכם. אתם עשויים לחוש שאתם "בסדר גמור" ופיכחים לגמרי, כשבעצם אתם כבר שיכורים כלוט.

• מתי עוצרים? – זו באמת השאלה, ולדאבוננו אין לה תשובה חכמה אחת. כל אחד צריך להכיר את עצמו ואת סף הקיבולת שלו, ולמרבה הצער סף זה נרכש רק בניסיון.

• בבוקר שאחרי – אין סיבה להיות עם ראש מפוצץ כל היום שאחרי. אחינו הרוסים נוהגים לשתות על הבוקר כוס גדולה של חלב בשילוב מנצח עם כדור חזק נגד כאבי ראש. נסו את זה, חזרו לישון, ומובטח שתקומו "כמו חדשים".

והכי חשוב: זכרו שכששותים לא נוהגים. אם אין נהג תורן  – לא חוזרים הביתה במכונית. תמיד יהיה נהג מונית שישמח להסיע אתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר