בואינג חגגה את חנוכתו של מטוס ה-787 דרימליינר – יש למה לחכות

הבואינג 787 דרימליינר, המטוס הראשון בעולם העשוי ברובו מחומרים מורכבים, יצרוך כ-20% פחות דלק לכל נוסע מכל מטוס נוסעים אחר בעל גודל דומה, ישחרר פחות פליטות פחמן לאוויר, ויאפשר המראות ונחיתות שקטות יותר

יצרנית המטוסים בואינג חנכה באופן רשמי את מטוס ה-787 דרימליינר בעל הטכנולוגיה המתקדמת והחדשנית.
הבואינג 787 דרימליינר, המטוס הראשון בעולם העשוי ברובו מחומרים מורכבים, יצרוך כ-20% פחות דלק לכל נוסע מכל מטוס נוסעים אחר בעל גודל דומה, ישחרר פחות פליטות פחמן לאוויר, ויאפשר המראות ונחיתות שקטות יותר.

לאחר ההשקה תושלם הרכבתו של מטוס ה-787 דרימליינר במפעל באוורט, וושינגטון – כולל הרכבה של מערכות ואלמנטים אחרונים, עיצוב הפנים והציוד עבור טיסת המבחן. המטוס צפוי לטוס לראשונה בסוף אוגוסט או ספטמבר. שישה מטוסים יכללו בתוכנית טיסת המבחן אשר תושלם במאי 2008 עם מתן הרישוי למטוס, ומיד לאחר מכן יימסר מטוס ה-787 הראשון לחברת התעופה היפנית ANA.

נכון להיום, 47 לקוחות מרחבי העולם הזמינו 677 מטוסים בעלות כוללת העולה על 110 מיליארד דולרים, ובכך הפכו את חנוכת מטוס הדרימליינר להשקת המטוס האזרחי המוצלחת ביותר בהיסטוריה.
חברת התעופה הישראלית ארקיע כבר הזמינה שני מטוסי בואינג 787.

עובדות אודות מטוס בואינג 787 דרימליינר
באם יטוס מטוס ה-787 במהירות של 5,000 קשר עם נוסע אחד פחות מתפוסה מלאה, המטוס יוכל לטוס כמעט 12 מיילים רחוק יותר אודות לחיסכון במשקל של אותו נוסע בודד.
אם כל סיבי המתכת המרכיבים את מטוס ה-787 דרימליינר היו משולבים בסרט מתכת בעובי 1 אינטש, אורכו היה כ-2,200 מיילים – בערך המרחק בין סיאטל לניו-יורק, ארה"ב.
תא הנוסעים של מטוס ה-787 יכול להכיל כ-13 מיליון כדורי פינג-פונג.
קיבולת המטען של מטוס ה-787 דרימליינר יכולה להכיל כ-27 מיליון כדורי פינג-פונג.
אם היית מציב את כל מטוסי ה-787 דרימליינר שהוזמנו עד כה אחד אחרי השני הם היו משתרעים על פני 37 קילומטרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר