בין ביס לביס – איך סטודנטים שורדים את עונת הבחינות

תקופת הבחינות נחשבת לתקופה לא קלה כלל מבחינה פיזית ונפשית כאחד, כאשר הגוף והמוח עובדים שעות נוספות וזקוקים לאנרגיה רבה. במיוחד בתקופה זו חשוב להקפיד על תזונה נכונה ובריאה

עונת המבחנים כבר בפתח, וסטודנטים רבים את הספריות, חורשים, משננים נוסחאות סבוכות ולומדים עד שעולה עשן לבן. וכל זאת על מנת לצבור עוד ועוד נקודות בדרך לתואר הנכסף. 

תקופת הבחינות נחשבת לתקופה לא קלה כלל מבחינה פיזית ונפשית כאחד, כאשר הגוף והמוח עובדים שעות נוספות וזקוקים לאנרגיה רבה.
במיוחד בתקופה זו חשוב להקפיד על תזונה נכונה ובריאה.
לפניכם מספר עצות שיעזרו לסטודנטים לשרוד את עונת המבחנים:

* יש להקפיד על אכילה נכונה ומאוזנת, ולהמעיט באכילת מוצרים עתירי קלוריות ושומנים. בנוסף, יש להפחית באכילת ממתקים וחטיפים, שאינם בריאים כלל.

* חשוב לאכול ארוחות מסודרות ומבוקרות, ולא לדלג על אף ארוחה.

* מומלץ להרבות באכילת פירות ובעיקר ירקות, שהינם עתירי סיבים תזונתיים, לשמירה על הערנות.

* לפני המבחן רצוי לאכול מנת פחמימות מורכבות וחלבון (קורנפלקס לא ממותק עם חלב, לחם עם גבינה, מנת עוף עם אורז), וזאת מכיוון שפחמימות אלה מתפרקות לאט וגורמות תחושת שובע שנמשכת זמן ארוך יותר.
חשוב לציין כי ביצה בכל צורה היא החלבון המושלם, ותהיה יעילה מאוד בכל הנוגע לחידוד המחשבה.

* אם אתם מרגישים שאתם חייבים משהו מתוק על מנת לשפר את הריכוז, כדאי שתצטיידו מראש במנת פרי: תפוח, ענבים ואפילו דובדבנים. הכי כדאי להצטייד בכמה חופנים של אגוזים ושקדים, שמספקים גם אנרגיה זמינה וגם ערכים תזונתיים נוספים (סידן, מגנזיום, אבץ).

* מומלץ לצרוך סלמון, אגוזי מלך, מקרל, טונה, המכילים אומגה 3 העוזרת לשיפור הזיכרון. את האומגה 3 ניתן לצרוך גם בתוסף מזון אם לא צורכים אותה דייה מהמזון.

* יש להקפיד לעסוק בפעילות גופנית סדירה גם במהלך תקופת הלימוד לבחינות.

* על מנת להירגע לפני המבחנים, ניתן להכין חליטות תה מצמחים שידועים בתכונות המרגיעות שלהם, כגון קמומיל ולבנדר. כמו כן ניתן להשתמש במוצרים טבעיים כגון רגיעון שמקלים על הלחץ, מרגיעים, ובזכות קבוצת ויטמין B בתוכם אף מחדדים את הזיכרון. תוסף מזון נוסף המכיל גינקובילובה יכול אף הוא לעודד את זרימת החמצן במוח, ומשפר תהליכי זיכרון.

* מומלץ שלא ללמוד עד הרגע האחרון, ולהגיע לבחינה רעננים וערניים לאחר שינה טובה. 

שיהיה בהצלחה.

רוני גוטליב היא דיאטנית קלינית ומנהלת צוות תעמולה בחברת "הדס" למוצרים טבעיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר