ביקור שמני זית בבית הבד של הגולן

הגולן היה בית הבד של המזרח התיכון. בגולן עשרות ישובים עתיקים בכל אחד מהם בית כנסת עתיק ומספר בתי בד. לפעמים אפילו עשרה. בגולן יש היום כ- 4,000 דונם עצי זית

הגולן היה בית הבד של המזרח התיכון. בגולן עשרות ישובים עתיקים בכל אחד מהם בית כנסת עתיק ומספר בתי בד. לפעמים אפילו עשרה. בגולן יש היום כ- 4,000 דונם עצי זית.

אתר מוצע למטיילים ברמת הגולן הוא "בית הבד של הגולן" ומרכז מבקרים, המבוסס על חוות "תצפית כפר נחום" – חווה חקלאית המאגדת מספר חקלאים בגולן ובצפון הכנרת. מרכז המבקרים נמצא בבית הבד של הגולן באזור מרכזי המבקרים של קצרין מול מרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן.

במקום שמני זית מכבישה קרה, שמן זית כתית מעולה או טהור (EXTRA VIRGIN).
את שמן הזית של "בית הבד של הגולן" אפשר להשיג רק במרכז המבקרים של בית הבד בקצרין.
שמן הזית כשר בהשגחת הרב לוי יוסף שמעון, רב העיר קצרין. המפעל סגור בשבת, ופתוח מיום ראשון בבוקר עד יום שישי בצהרים. עוצרים שמן זית (תהליך ייצור שמן זית נקרא "עצירה") מיום ראשון אחה"צ עד יום שישי ב- 12.00.

שמני הזית מוצעים בטעמים ייחודיים בלעדיים: "בית ציידא", "כורסי", ו"טבחא". האחרון עשוי ממרכיב של זיתים שמוציאים מהם את הגלעין לפני העצירה. (בגלעין יש בעיקר שמן גלעין, שאיננו שמן זית).

ניתן לראות את התהליך המתבצע בטכנולוגיית עצירת שמן המתקדמת בעולם, התהליך גלוי לעין כל כולל ייצור, אחסנה במיכלי נירוסטה ואריזה ובקבוק.
המשך תהליך כולל עיבוד מלא של שאריות הייצור, משחת סבון קרצוף טיפולית (פטנט רשום בכל העולם), מוצרי "ניחוח הזית" (OLEA ESSENCE), זיתים כבושים טעימים.

המבנה של בית הבד הנו בסגנון הבניה ברמת הגולן של פעם, משתלב היטב בנוף הבזלת והירוק, רחב מידות ומסוגל לקלוט מאות מבקרים בו זמנית, לרוב יש במקום עמדת פיתה דרוזית המופעלת ע"י משפחה דרוזית ממג'דל שמס. בקרוב תפעל במקום מסעדה ובחלק אחר של המקום בית קפה.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר