האם הגיע הסוף לצבע הכתום של המשמש?

זן הוורטיג' משנה באופן מהותי את מראה הפרי כפי שהכרנו. צבעו אדום, ולא כתום, דומה בצורתו יותר לאפרסק. גדול יחסית וטעמו מתוק
בהצגת זני פטנט של משמש מגיעה בשורת המשמש האדום. מגוון הזנים יגדל ועונת הקטיף תתארך לארבעה חודשים

בתצוגת 36 זנים חדשים של משמש, נקטרינה ודובדבנים, שהתקיימה בחוות  המטעים של מו"פ צפון, החברה לפיתוח הגליל ומועצה אזורית גליל עליון, הוצגו זנים שאוקלמו ופותחו על ידי גופים אלה בעקבות שנים של מחקר, ולאחר יותר מעשר שנים של בחינות מעמיקות, במהלכן נפסלו מאות זנים. הזנים החדשים יועברו לחקלאים שיוכלו לגדלם, ובעוד כשלוש שנים יגיעו לשווקים.

זנים רבים נוספים יאריכו את עונת המשמש לארבעה חודשים
זנים רבים נוספים יאריכו את עונת המשמש לארבעה חודשים

"הבשורה הגדולה מגיעה מענף המשמש", אומר אלקנה בן ישר מנכ"ל מו"פ צפון, "אם בעבר השוק התבסס על זן יחיד שהחזיק כחודש ימים, היום אנחנו מציגים זנים רבים נוספים וייחודיים שיאריכו את עונת המשמש לארבעה חודשים, אין ספק שזו בשורה של ממש לחקלאים, המעניקה להם יתרון שיווקי בארץ ובעולם".

הזן נמצא כמתאים במיוחד לאזורים הגבוהים ובעל חיי מדף ארוכים וטובים
הזן נמצא כמתאים במיוחד לאזורים הגבוהים ובעל חיי מדף ארוכים וטובים

בין זני המשמש החדשים: וורטיג' – המשנה באופן מהותי את מראה הפרי כפי שהכרנו. צבעו אדום, ולא כתום, דומה בצורתו יותר לאפרסק. גדול יחסית וטעמו מתוק. תקופת ההבשלה הינה מיוני ועד יולי. הזן נמצא כמתאים במיוחד לאזורים הגבוהים ובעל חיי מדף ארוכים וטובים. זן חדש נוסף הינו מאליס – הנחשב למשמש בוטיק קטן, בעל טעם מתוק במיוחד.

בתחום השזיף הוצג בלאק ספלנדר – צבעו סגול כהה, הפרי גדול במיוחד, מקדים את העונה במספר שבועות ועסיסי מאוד. כן מבדיקות שבוצעו בפרי עולה כי הוא עשיר במיוחד באנטי אוקסידנטים (נוגד חמצון).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר