האם סויה באמת בריאה יותר לתינוקות?

הסויה, כמו כל מזון אחר, יכולה להועיל ולהזיק לאנשים מסוימים. ההנחה שיש מזונות שהם בריאים לכולם שגויה ביסודה, מכיוון שלכל אחד מאיתנו רגישויות אחרות, תופעות שונות ומבנה פיזיולוגי שונה

לפי מסקנותיה של ועדה שהקים משרד הבריאות לבדיקת השפעת השימוש בתחליפי מזון לתינוקות מסויה, נקבע כי השימוש בהם מומלץ רק כאופציה אחרונה, ובכל מקרה יש להגבילו כיוון שהסויה עלולה לפגוע בהתפתחות ילדים ומסכנת גם תינוקות, חולי סרטן וחולי לב.

כמאבחנות באמצעות שיטת ה- B.e.s.t שפותחה ע"י מיקרוסופט בשיתוף צוות רופאים בכירים, חשוב לנו להבהיר כי אין מזון שהוא "בריא" או "לא בריא", מאחר שכל גוף הוא ייחודי.
רק על ידי בדיקה מקיפה של תפקודי הגוף ניתן יהיה לדעת מה נכון או לא נכון עבור גוף הנבדק עצמו.
האבחון ב"ביו-לוגי" מתבצע על-ידי התנגדות חשמלית נמוכה, בדומה לא.ק.ג, על-פי שיטתו של ד"ר וול.

עד לאחרונה ניתן היה למצוא מידע רק על יתרונותיהם של מוצרי הסויה והאיזובלפנואידים שמופקים מחלבון הסויה.
הסויה משווקת כאלטרנטיבה לטיפול הורמונלי לנשים בגיל מעבר, כמוריד סיכון לסרטן שד, וכחלבון עם רמת שומן נמוכה שיכול להיות תחליף לבשר ועוף.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי לסויה, כמו לכל חומר אחר, יתרונות וחסרונות – שלעתים מופיעים לאחר שימוש לאורך זמן.
חלק מהמחקרים הרבים המתפרסמים בעולם, הצביעו על עיכוב בגדילה אצל פגים שצרכו סויה. איגוד רופאי הילדים האמריקני המליץ לאחרונה שלא לתת תחליפים על בסיס סויה לילדים שנולדו במשקל של עד ‭1,800‬ גרם.
מעקב שבוצע במשך 30 שנה בקרב תינוקות שקיבלו תרכובות על בסיס סויה, לא מצא הבדלים במדדי גדילה, צפיפות העצם ורמות הברזל בדם לעומת קבוצת תינוקות שקיבלה חלב אם וחלב פרה.

הסויה, כמו כל מזון אחר, יכולה להועיל ולהזיק לאנשים מסוימים. ההנחה שיש מזונות שהם בריאים לכולם שגויה ביסודה, מכיוון שלכל אחד מאיתנו רגישויות אחרות, תופעות שונות ומבנה פיזיולוגי שונה.

רק על ידי בדיקה כוללת נוכל לאבחן אם מוצר כמו הסויה – שלו יש יתרונות וחסרונות רבים- מתאים לצריכה קבועה של הנבדק, האם הוא מתאים לשימוש מפעם לפעם, או שמא עלול להזיק יותר מאשר להועיל.

כל מזון עשוי להיות נכון- לחלקנו, כשם שאותם מזונות עצמם, במערכת עיכול שונה, עלולים ליצור בעיות.

את "ביו-לוגי" הקמנו בשנת 2000 במטרה לתת מענה אבחוני כולל לתופעות פיזיולוגיות אשר טופלו עד כה ברמה הסימפטומטית שלהן, ואובחנו כחולשות תפקודיות בגוף. באמצעות המערכת הממוחשבת שפותחה על ידי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט בשיתוף רופאים מומחים במגוון תחומי הרפואה, מספקת "ביו-לוגי" תמונת מצב מעודכנת של מערכות הגוף השונות, וממליצה על המשך טיפול. המערכת נבדקה ואושרה ע"י ה-FDA ומשרד הבריאות הישראלי.

Biologic
שד' ביאליק 62 רמת השרון
טל. 03-5477018


רותי ומרי ליאור הן מקימות "ביו-לוגי", ומאבחנות באמצעות שיטת B.e.s.t שפותחה ע"י מיקרוסופט ורופאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר