המלצות לבילוי וטיול בסוכות עם הסדרי נגישות לבעלי מגבלות

צוות סוקרי נגישות של עמותת נגישות ישראל בחר מקבץ מהאירועים הבולטים הצפויים להתקיים במהלך חג הסוכות, ומציג מידע כללי על טיולים, בילויים, אירועים ומידע אודות הסדרי נגישות לנכים שיסייע להחליט לאן והיכן לבלות במהלך החג

עמותת נגישות ישראל ריכזה מידע נגישות נרחב אודות טיולים ופסטיבלים מרכזיים נגישים לטובת אנשים עם מגבלות, אשר יתקיימו בחול המועד סוכות.
צוות סוקרי נגישות של עמותת נגישות ישראל בחר מקבץ מהאירועים הבולטים הצפויים להתקיים במהלך חג הסוכות, ומציג מידע כללי על טיולים, בילויים, אירועים ומידע אודות הסדרי נגישות לנכים שיסייע להחליט לאן והיכן לבלות במהלך החג.
בין היתר ניתן למצוא מידע אודות מקומות עם הסדרי נגישות, כגון פסטיבלים מרכזיים, טיול בנמל קיסריה, תל דן, קניונים, גנים לאומיים.
לפניכם מקבץ מהמידע:

שמורת תל דן
ארץ הפלאות של הצפון: פלגי המים זורמים כאן מכל העברים ומצטרפים לנהר גועש, וצמרות העצים מתנשאות אל על ושומרות על אפלולית תמידית וקרירות מרעננת, גם בצהרי יום קיץ חם.
יש שירותי נכים לא מאובזרים, יש חניית נכים מסומנת, שביל מיוחד מאספלט וגשרי עץ יובילו אתכם עד לתצפית מימי השמורה.

דרך נוף יער ביריה – "ריאה ירוקה" ומרכז טיול ונופש
גוש יערות ביריה מהווה "ריאה ירוקה" ומרכז לטיול ולנופש לאוכלוסיית העיר צפת מדרום, חצור וראש פינה ממזרח, ומושבי מרום הגליל במערב ובצפון.
במקום נעשה פיתוח נרחב של אתרים ובהם מעיינות משוקמים, שחזור בית הכנסת העתיק של נבוריה ומצפורי נוף. במצודת ביריה נמצא מרכז מבקרים ובו תצוגה על תולדות ההתיישבות במקום.
בלב היער עוברת דרך עפר, באורך של כ-6 ק"מ, המובילה את המטייל ברכב פרטי או ברגל בין אתריו השונים של היער. הדרך מתחילה מצומת מחניים ומסתיימת בסמוך לחניון עין זיתים. לאורך הדרך הוכשרו נתיבי הליכה מצודת ביריה, חלקות הארזים, עין גוזי, עין נבוריה, אל בית הכנסת העתיק, בור הסיד, עין גבר ועמק הבוטנה.
אין חנייה שמורה לנכים במגרש החנייה. השבילים סלולים. שטח כבוש. יש שיפועים מתאימים.
שביל סלול עם אבן שפה אל שולחנות הפיקניק המותאמים ואל השירותים.
השירותים מתאימים לנכים. נמצאים ליד מגרש החנייה. מוט האחיזה לא תקני, מצד אחד. אין כיור בתא השירותים. שירותים ירוקים. ברזיה מבחוץ ליד השירותים.
מתקנים לא נגישים. מתקני שעשועים. מדרגה אחת, סוג מעבר – חול.
יש שולחנות נגישים ומותאמים. מתקני שתייה ליד השירותים.

לעוף עם ציפורים באגמון החולה
מדי סתיו מגיעות לאגמון חולה עשרות אלפי להקות של ציפורים. האגמון משמש עבורן כ'תחנת ביניים' בנדידה – שם הן עוצרות ונהנות ממזון עשיר של דגים, חרקים, מכרסמים.
נגישות: ניתן בתיאום מראש בטלפון 04-6817137 להיכנס אל המתחם. לאגמון גישה מלאה עבור נכים הכוללת שלושה מבני שירותים ומצפור תצפית נוחה (מצפור השקנאי). מרכז המבקרים (המבואה) מותאם ונגיש גם הוא למוגבלים בתנועה.

סוכות בראש הנקרה
הדרכות של רשות הטבע בראש הנקרה
במהלך חג הסוכות יתקיימו הדרכות של רשות הטבע והגנים בנקרות בשעות-11,12:30,14,15:30,17 ללא עלות נוספת מעבר לעלות הכניסה לאתר.
הסדרי נגישות לנכים: המידע מפורסם באתר הבית של ראש הנקרה בצורה מורחבת.
איך להגיע: נסיעה צפונה עד הסוף על כביש מספר 4
מדי יום בין 09:00-16:00. מחיר כניסה: מבוגר – 43 שקלים, ילד – 35 שקלים .

אירועי סוכות בנמל קיסריה
למידע:
חניות נכים מסומנות בקרבת הכניסה לנמל. יש שירותי נכים מאובזרים.
שבילי גישה נוחים לתנועה ,יש ספסלי ישיבה למנוחה.
למוגבלי הליכה – שטח הנמל אינו קטן, כך שהגישה למסעדות ומופעים מצריכה הליכה.

מידע נוסף באתר נגישות ישראל 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר