המלצות לתכנון החופש הבא

תכנון חופשה אינו משימה קלה: לאן נוסעים? מתי הכי טוב לנפוש? איזה יעד אטרקטיבי באיזו תקופה של השנה? איך מתכננים חופשה נקייה מתקלות? ועוד הרבה שאלות שעליהן אנו חושבים

אין מי שלא אוהב לטייל, בארץ או בחו"ל, לבד או עם המשפחה, עם הילדים או רק עם האישה.
תכנון חופשה אינו משימה קלה: לאן נוסעים? מתי הכי טוב לנפוש? איזה יעד אטרקטיבי באיזו תקופה של השנה? איך מתכננים חופשה נקייה מתקלות? ועוד הרבה שאלות שעליהן אנו חושבים.

להלן רשימת "טיפים" לתכנון חופשה מוצלחת ונעימהף

1. חודשי חופשת הקיץ – יולי ואוגוסט, הנם שיא עונת הכייף והבילויים. לרוב עונה זו מלווה במחירים יקרים בבתי המלון ובעומסי יתר בכל אתרי הנופש. המלצתנו היא שאם אינכם מחויבים לצאת לחופשה בחודשים אלו בשל שיקולים של אילוצי חופשות הילדים מבתי ספר, גנים וכו'.. – פשוט אל תצאו.
נצלו את הזמן בחודש יוני או לחילופין בספטמבר – תיווכחו לדעת כי תשלמו הרבה פחות כסף, הצפיפות באתרים תרד, וגם תזכו למזג אוויר נוח יותר.

2. לאלו מכם שפשוט לא יכולים בלי מלונות וקלאבים הפועלים בשיטת 'הכול כלול', אך אינם מבינים למה הם כל כך יקרים – להלן הסיבה: שיטת הכול כלול מתאימה בעיקר למשפחות עם ילדים, שכן משפחות אלה נוהגות להוציא הרבה מאוד כסף במלון. אם אתם משפחה כזו, מלון 'הכול כלול' הוא הפתרון עבורכם. אבל אם אין לכם עדיין הרבה ילדים, שמרבים לאכול בכל שעות היום ומבקשים שתייה וקרטיבים בלי סוף – מלונות הכול כלול הם לא המקום בשבילכם.

3. יש בינינו אותם אלה שמלאכת השוואת המחירים בין סוכני הנסיעות או ספקי המוצרים היא יותר מעוד משימה עבורם, אלא ממש ספורט אתגרי. לפעמים, מרוב השוואות מאבדים את הצפון ובסוף יוצא שמזמינים גם דיל יקר יותר, וגם דיל כזה שלא ממש מבינים מה יש בו ומה אין בו. המלצתנו היא: דאגו להשוות בין חבילות זהות, המכילות את אותם מוצרי נופש, באותם תאריכים ועל אותו בסיס אירוח – שכן רק כך תוכלו להבין אילו מבין ההצעות משתלמת וכדאית יותר.

4. נוסעים לחו"ל? סגרתם חבילה? לקחתם חופשה מהעבודה וארגנתם בייביסיטר לילדים?
הכי חשוב לא לשכוח לבדוק שיש בידיכם דרכונים בתוקף לפחות לחצי שנה קדימה מיום עזיבתכם את הארץ, וגם יש להקפיד לשאול אצל מי שביצע עבורכם את ההזמנה, האם למדינה אליה אתם נוסעים יש או אין צורך בוויזה. שאלה זו חשובה בעיקר לאלו מביניכם שמחזיקים בידם דרכון לא ישראלי ומשתמשים בו לצורך נסיעתם (לדוגמא: בעלי דרכון אתיופי חייבים בוויזה לטורקיה, בעוד שמחזיקי דרכון ישראלי, לא).
5. הזמנתם חופשה בארץ לאחד מיעדי הנופש הגדולים והרחוקים (אילת, ים המלח, טבריה) ובדיוק המכונית שלכם התקלקלה. אוטובוס לא ממש בסטייל שלכם, ונסיעה ברכבת בישראל בדרך כלל אינה עומדת על הפרק. מה עושים? המלצתנו: ישנן חברות של הסעות שירות, במחירים אטרקטיביים, שייאספו אתכם מהבית וייקחו אתכם עד לפתח המלון, וכך גם בדרך חזרה. אפשר למצוא רבות כאלה בדפי זהב, ואגב, אם תשאלו את סוכן הנסיעות שלכם, סביר להניח שמידע זה יהיה בידו.

6. לרוב המזמינים חופשה בחודשי הקיץ הקרבים, הוצאת עלות הנופש אינה קלה, וגוררת את ההתלבטות האם להזמין בבית המלון חבילה של לינה וארוחת בוקר בלבד (ואחר כך נסתדר), או שמא לקחת חבילה על בסיס אירוח של חצי פנסיון (דהיינו עם ארוחת ערב). התשובה לשאלה נחלקת לשניים: מהו אזור הנופש אליו נוסעים? לדוגמא, בים המלח, הסיכוי למצוא מסעדה במרחק הליכה מהמלון שואף לאפס. וצריך לעשות השוואת מחיר. בעת הזמנת החדר במלון שאלו כמה עולה תוספת ארוחת ערב לאדם. יש בתי מלון בהם הארוחה כלולה בדיל, וחבל לא לקחת גם אותה, וישנם בתי מלון המגישים ארוחה מלאה ומצוינת במחיר של כ-120 ₪ לאדם, כשבמסעדה טובה מחוץ למלון לא תצאו עם חשבון נמוך מכך.

'מלון דירות' או 'מלון סוויטות' תמיד נשמעים קוסמים, ומכאן שלא ברור לכם למה הם תמיד לא משתלמים במחיר. לרוב (אם כי לא תמיד), מלונות דירות וגם מלונות סוויטות מתמחרים את עלות השהייה לפי מחיר לכול החדר, בין אם ילונו בו שניים, שלושה או ארבעה אנשים. לכן לזוג המחיר יקר, בעוד שלרביעייה המחיר מאוד משתלם. כדאי להחליט עם כמה אנשים ברצונכם לישון בחדר במהלך הנופש, ועד כמה זה כדאי המשלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר