הערכים הבריאותיים של אכילת תפוח בדבש

אחד ממנהגי ראש השנה הקרב ובא, הוא אכילת תפוח טבול בדבש, שתהא לנו שנה זו – שנה טובה ומתוקה. אך יש גם ערכים בריאותיים לתפוח ולדבש, וסיבות טובות מדוע מומלץ לאכול אותם לא רק בחג

אחד ממנהגי ראש השנה הקרב ובא, הוא אכילת תפוח טבול בדבש, שתהא לנו שנה זו – שנה טובה ומתוקה.
אך יש גם ערכים בריאותיים לתפוח ולדבש, וסיבות טובות מדוע מומלץ לאכול אותם לא רק בחג.

תפוח – בנוסף להיותו פרי טעים ועסיסי, מחקרים מצביעים כי בתפוח ישנם חומרים המסייעים לבריאות הגוף – למניעת מחלת הסרטן, איזון על רמת הכולסטרול ומניעת מחלות לב.
תפוח אחד מכיל 82% מים, 15% פחמימות, 3% סיבים תזונתיים (הרמה המומלצת ליום), וכן הוא עשיר בויטמינים מקבוצת B (לתפקוד תקין של מערכת העצבים), מקור לאשלגן (לאיזון לחץ הדם) וחומרים נוגדי חימצון (פלבנואידים ואיזופלבונים). תפוח בינוני השוקל 150 גרם מכיל 80 קלוריות. אין קשר בין מתיקות התפוח למספר הקלוריות.

דבש – בכפית דבש יש 25 קלוריות, כך שאין להגזים באכילתו. לדבש מייחסים סגולות בריאותיות. יש הגורסים כי הדבש הוא ה"אנטיביוטיקה" של הטבע. הוא מכיל סוכר זמין, ויטמינים, מינרליים ואנזימים. וכן הוא אנטיאוקסידנט, אנטיבקטריאלי ואנטי מוגלתי.
סגולותיו הרפואיות נגזרות ממקור הצוף ממנו הוא נוצר. הדבש פופולרי כ"תרופת סבתא" – לריפוי כל מיני מחלות וזיהומים: פצעים, כוויות, כאבי גרון, שיעול, הצטננות, מחלות פה וחניכיים ועוד.
יש אנשים שרגישים לדבש – הגורם להם לכאבי בטן. אין לתת דבש לתינוקות, משום שהוא יכול להכיל רעלנים העלולים להזיק לבריאות (בוטוליזם).


מדלן גולדשטיין היא התזונאית של רשת בתי הטבע "עידן הטבע", טל. 03-7315665.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר