הפנינג נגישות באגמון החולה בחול המועד סוכות

אגמון החולה נבחר לארח את יום הפעילות, שתתבצע ע"י קק"ל, נגישות ישראל ו"מסד נכויות", עקב היותו אתר המונגש לבעלי מוגבלות ברמה גבוהה ביותר

קרן קימת לישראל ועמותת נגישות ישראל, בשיתוף ג'וינט ישראל – מסד נכויות, יקיימו הפנינג סוכות באגמון החולה ביום ראשון, 26 בספטמבר.
במסגרת יום זה יתקיימו סדנאות חווייתיות, הפעלות ומשחקים המאפשרים היכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות, כחוויה מרגשת הפותחת את הלב כלפי האחר והשונה.
עגורים בחולה, צילום דרור ארצי
המשתתפים ייחשפו לחוויית טבע מרשימה של נדידת מינים רבים של ציפורים, עופות דורסים ופרפרים המתרכזים באחד המקומות המרשימים ביותר בארץ.
התחנות וההפעלות שיתקיימו במסגרת ההפנינג כוללות תחנת קעקועים בשפת הסימנים להיכרות עם עולם החירשים; מסלול מכשולים המדמה מעבר יומיומי עם כסא גלגלים; מיצג ציור ענק כולל התנסות של ציור בפה; היכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות בראיה, מסלול עם כיסוי עיניים, כלבי נחייה ומקלות נחייה; משחק כדורסל על כסאות גלגלים בשיתוף הפועל גליל עליון לנוער זוכת גביע המדינה 2010, הכרות עם שפת הסימנים.

ביום זה תיחשף באגמון פעילות המיזם "יוצאים למרחב…" – מרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן, המופעל ע"י עמותת נגישות ישראל, בסיוע ג'וינט ישראל – מסד נכויות, הממשלה וקרן משפפחת רודרמן.
מטרת המיזם תכנון ופיתוח שירותים לנכים ושילובם בקהילה. "יוצאים למרחב…" יקדם את נושא הנגישות של נכים ברחבי הגליל, וייצור הזדמנויות חדשות לחיים פעילים ועצמאיים בקהילה. המיזם נועד לסייע לאנשים עם מוגבלויות שונות ולבני משפחותיהם באזור הגליל והגולן, ומאפשר להם ליהנות מחיים עצמאיים יותר בתחומי התעסוקה, הפנאי והחברה, ומנגישות לכל השירותים הניתנים לכל אזרח במרחב.

במסגרת מדיניותה של קק"ל, הנגישות לכלל הציבור כוללת פעולות רבות, ביניהן שיפור דרכי הגישה לאתרים, ציפוי שבילים באספלט או ריצופם באבן כדי לאפשר תנועה בכיסא גלגלים; סלילת שבילים בשיפוע מתון (עד שמונה אחוזים); התקנת אבני שפה גבוהות, המסייעות ללקויי ראייה להתמצא בשבילים ולמנוע אפשרות של התהפכות כיסא גלגלים כתוצאה מירידה מהשביל; הצבת שולחנות פיקניק מתאימים לאדם היושב בכיסא גלגלים; התקנת מכשירי מנגל בגובה מתאים לאדם יושב; הכשרת חניוני רכב בקרבה לאתרי הבילוי והפיקניק וסימון החניונים המותאמים לנכים; התקנת מתקני משחק וספורט המותאמים לנכים; שילוט מותאם, אמצעי קול וצמחייה ארומטית להגברת חוויית הטיול ללקויי ראייה; הצבת מתקני שירותים מותאמים לנכים.

הפנינג נגישות באגמון החולה יתקיים בחול המועד סוכות,
יום ראשון, 26 בספטמבר בין השעות 10:00-16:00, ללא תשלום.
במקום תוצב סוכה לרווחת הציבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר