התמודדות עם דיאטה במרחב המוגן

מצב של לחץ וחרדה יכול להביא לאכילה מיותרת כדי להתנחם באוכל או בניסיון להמתיק את התקופה הקשה. מעבר לכך, ישיבה ממושכת בבית מבלי לצאת החוצה מביאה לאכילה משעמום

אנו נמצאים עכשיו בתקופה לא קלה, תושבי הדרום וישובי עוטף עזה נמצאים ימים שלמים במרחבים מוגנים וחוששים לחייהם ולחיי בני משפחתם, וכל המדינה מקשיבה לחדשות וחרדה יחד איתם לעתיד לבוא.

מצב של לחץ וחרדה יכול להביא לאכילה מיותרת כדי להתנחם באוכל או בניסיון להמתיק את התקופה הקשה. מעבר לכך, ישיבה ממושכת בבית מבלי לצאת החוצה מביאה לאכילה משעמום.

כמי שלפני שנתיים וחצי חוותה את מלחמת לבנון השנייה וישבה חודש שלם בבית, אני מבינה כמה זה קשה לשמור על המשקל בתקופה כזו, ובטח שלא לעשות דיאטה ולהצליח לרדת. 

למזלנו, אנו יודעים שהמשבר הזה יגמר בקרוב ונחזור לשגרה שלנו, אך את המשקל שנצבור על גופנו יהיה לנו הרבה יותר קשה להוריד, ואת רגשות האשם יהיה קשה לסלק. עד היום אני עוד פוגשת לקוחות שסוחבים עליהם קילוגרמים שהעלו במהלך מלחמת לבנון השנייה, ולא הצליחו מאז להחזיר את עצמם למסגרת.
מסיבה זו החלטתי לכתוב את המאמר הזה, ולעזור לכם לעבור את התקופה הזו בצורה יותר טובה מבחינת האכילה.

הדבר החשוב ביותר מבחינתכם הוא לשמור על שגרת הארוחות שלכם ככל האפשר. הקפידו לאכול ארוחות מסודרות כל שלוש-ארבע שעות. אתם יכולים לשתף את בני הבית בהכנת הארוחות, וכך להעסיק את כולם וגם לבלות ביחד. הרווח שלכם יהיה בבילוי המשפחתי, הפגת השעמום ואכילה מסודרת.

ברור לי שצריך גם להתפנק מדי פעם ואי אפשר לשמור על כל מה שנכנס לפה, אבל כן אפשר לנצל את ההזדמנות של הבישול המשותף להכנת מאכל שכל בני הבית אוהבים, ולנסות לעשות אותו בגרסה משופרת ודלת שומן ככל האפשר.

כדאי לכם לנסות להיות עסוקים במהלך היום. יש הרבה דברים שאפשר לעשות ביחד כמשפחה מבלי לצאת מהבית. אם תהיו עסוקים, תתעסקו פחות באוכל. אתם יכולים לשחק משחקי קופסה משפחתיים, להסתכל על אלבומי תמונות, לצפות בסרטים משמחות משפחתיות, או כל דבר אחר שיכניס אופטימית ושמחה לביתכם.

השתדלו לצפות כמה שפחות בחדשות ובתוכניות אקטואליה, הם רק מעלים את סף החרדה והמתח, ורוב הזמן הם לא מחדשים ורק חוזרים על עצמם.

הפעילו את עצמכם. פעילות גופנית אפשר לעשות גם בבית. יש תוכניות המשדרות שיעורי התעמלות בטלוויזיה, והן יוכלו לתת לכם רעיונות כיצד להתאמן בבית. מי מכם שיש לו הליכון או כל מכשיר אירובי אחר בבית, יכול לנצל את הזמן בבית כדי לעשות כל יום שעה של פעילות.
הפעילות הגופנית משחררת מלחצים, מרגיעה ומסיחה את הדעת מהחדשות, ומעבר לזה עוזרת לכם לשלוט על מה שאתם אוכלים, מפני שלא תרצו להרוס את מה שעבדתם עליו כל כך קשה.

השהייה בבית היא זמן מצוין לסדר כל מיני פינות שלא הגעתם אליהן הרבה זמן. ניירת ששוכבת ומחכה לתשומת לב, ארונות מבולגנים שצריך לסדר וכו'. אתם יכולים להפוך את זה לפרויקט משפחתי, וליהנות ממנו כבילוי משותף.

נצלו את הזמן לקרוא ספר טוב או לחזור לקרוא ספר שאהבתם בעבר. קריאת ספרים תעזור לכם לשכוח במעט את לחצי היום יום, היא תאפשר לכם לברוח לעולם המופלא של הספר. השתדלו לא לקרוא ספרי מלחמה שרק ילחיצו אתכם עוד יותר.

לסיכום, אני חושבת שמה שיעזור לכם הכי הרבה זה להיות עסוקים ולא לשבת ימים שלמים מול הטלוויזיה ולנשנש מכל הבא ליד, בלי ארוחות מסודרות ומבלי להתחשב במנגנון הרעב ושובע שלכם.
לצערנו, האוכל לא יפתור את הבעיות, הוא לא באמת מנחם ולא יעזור לשינוי המצב. הוא רק יוסיף לכם עוד חזית של לחימה, לחימה עם עצמכם ועם הקילוגרמים שתוסיפו במהלך התקופה הזו.
אני מחזקת אתכם, ומקווה בשבילכם שזה יגמר מהר וישוב השקט לאזור.

ענת לובלינסקי, מאמנת אישית לדיאטה וחשיבה רזה, בוגרת קורס מאמנים של האוניברסיטה הפתוחה, בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה במדעי החברה ומאמנת כושר.
www.belightful.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר