טיפים לטיול משפחות בקיץ בתאילנד

החופש הגדול בפתח, וההורים כבר שוקדים במרץ על התוכניות לחודשי הקיץ. שבתאי דניאל מחברת דיזנהויז מציע לקיים טיול משפחות לתאילנד. לדבריו, מהיום תאילנד כבר לא יעד לחיילים משוחררים בלבד

לפניכם מספר טיפים לטיולי משפחות עם ילדים למזרח הרחוק בכלל, ולתאילנד בפרט:

– מומלץ להזמין בית מלון על בסיס חצי פנסיון (שתי ארוחות ביום). ילדים עלולים להיות בעיתיים באוכל, ועל כן עדיף להימנע עד כמה שאפשר ממפגש עם המזון המקומי. במידה ובוחרים בכל זאת לאכול בחוץ, מומלץ לבחור ברשתות מזון בינ"ל.
– מומלץ לבקר באי פוקט, שם מתקיים מופע ענק לילדים הנקרא "פנטסי". מדובר במופע מרשים ביותר שמבוסס על התרבות המקומית, וכולל רקדנים תאילנדים, תהלוכת פילים ועוד. המופע מתקיים בתוך מתחם ענק המלא ברקדני רחוב, מצעדים ומשחקים.
– בתאילנד יש מגוון רחב של פעילויות לא שגרתיות לילדים – החל משייט רפסודות ועד רכיבה על פילים ונסיעה בכרכרות שוורים.
– התאילנדים הם אנשים מאוד עדינים, ולכן על מנת להימנע מאי נעימויות יש להתנהג בצורה נאותה. הרמת הקול עלולה להתפרש כגסות רוח. חשוב להסביר זאת לילדים, ובכך להימנע ממצבים מביכים.
– הישראלים ידועים כאנשים חמים הנוהגים להשתמש במחוות גוף רבות. יש להימנע מנגיעות אקראיות אשר מתפרשות בצורה שלילית על ידי התאילנדים. כמו כן, יש להימנע מלחיצות יד.
– רוב האוטובוסים בתאילנד צפופים, ועל מיזוג אין מה לדבר. לכן, מומלץ לנסוע "ברכבת השמיים" שהינה הרכבת העילית העירונית המשוכללת ביותר במזרח הרחוק.
– במהלך סיורים בשווקים מומלץ לתת לילדים מעט כסף אותו יוכלו לבזבז, ובכך גם לתת להם את התחושה של "מלך ליום אחד" וגם ללמד אותם שיעור באומנות המיקוח. שווקים מומלצים לביקור בבנגקוק: שוק פרטונם הגדול, שווקי הלילה של פט-פונג וסואן-לום, ושוק פרחים הלילי.
– מסאג' תאילנדי הוא חוויה נהדרת. לכל ההורים המתלבטים – מגיל 10 ומעלה אפשר להתחיל.
– חנויות נוחות פזורות בכל רחבי תאילנד ופתוחות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. הדבר מקל מאוד על הטיול עם ילדים, וניתן לקנות שם הכל.
– מומלץ ביותר לטוס בטיסה סדירה למזרח הרחוק. החברות המומלצות הן חברת התעופה האוזבקית, שכן מדובר במטוסי "בואינג" חדישים ובטיחותיים. כמו כן, מסלולי הטיסה קצרים יחסית ואינם עוברים מעל מדינות עוינות. חברה מומלצת נוספת היא החברה הירדנית "רויאל ג'ורדניאן", גם היא אינה עוברת מעל מדינות עוינות בעייתיות (איראן, עיראק ואפגניסטן). כמו כן, מדובר בחברת התעופה הערבית הראשונה בעולם שהצטרפה בשנת 2007 לברית ה- one world.
– אמנם תאילנד נחשבת למדינה הידועה בשירותי הרפואה הטובים שבה, אך עם זאת לעולם אין לנסוע בלי ביטוח רפואי. כמו כן, יש להקפיד לקחת את התרופות הקבועות מהבית (במיוחד כשמדובר בילדים).


שבתאי דניאל, מנהל הטיולים המאורגנים לחו"ל בחברת דיזנהויז, הנו בעל עבר עשיר בתחום התיירות ונושא בתואר "יקיר תאילנד" מטעם הממשלה התאילנדית בשל תרומתו יוצאת הדופן לתיירות במדינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר