טנזניה אל עונת ההמלטות הגדולה: 8 ימי ספארי בסוואנות האפריקניות

שלושת השבועות הראשונים של חודש פברואר הינם תקופה מדהימה במיוחד במשורי הסרנגטי המשתרעת על שטח של כ-14,000 קמ"ר. זוהי עונת ההמלטות של הגנו

חברת "עולם אחר" מוציאה טיול יוצא דופן וייחודי לחובבי טבע בעונת ההמלטות הגדולה של עדרי הגנו בשמורת הסרנגטי.

בדצמבר, במהלך עונת הגשמים הקצרה, מוריקים משורי העשב וישנה פריחה מרהיבה. עדרים עצומים חוזרים מצפון לאחר נדודים של כ-7 חודשים. בין החודשים ינואר עד מאי מכסים כ-2.5 מיליון בעלי חיים את מישורי העשב של הסרנגטי – עדרי גנו, זברות, אנטילופות, להקות של אריות, ברדלסים, תנים, שועלים, צבועים ועוד.
העדרים נעים לאטם בעקבות הגשם. שלושת השבועות הראשונים של חודש פברואר הינם תקופה מדהימה במיוחד במשורי הסרנגטי המשתרעת על שטח של כ-14,000 קמ"ר. זוהי עונת ההמלטות של הגנו. אז מתרכזות אלפי נקבות במישורי העשב הנמוך, עד 8,000 עגלים נולדים מידי יום. הטורפים ואוכלי הנבלות זוכים לשפע של מזון, והמטיילים זוכים לחוויות מרגשות שלא ניתן לתאר אותן אלא אם נמצאים "בשידור חי" בעת ההתרחשות.
זוהי הזדמנות יוצאת דופן לשוחרי הצילום, הטבע ובעלי החיים לצפות במגוון העשיר של בעלי החיים, הנופים והטבע הבראשיתי.
בשמורות נשהה בלודג'ים שהם בתי מלון מעולים וייחודיים, המשתלבים היטב בנוף. ברובם ניתן לצפות בבעלי חיים בסביבתם הטבעית.
תנאי המגורים בלודג'ים הם ברמה גבוהה, והאוכל עשיר ומגוון. התנועה בשטח מתבצעת ברכבי שטח 4 על 4 מצוידים במכשירי קשר,וגגותיהם נפתחים על מנת לאפשר לצפות בחיות מקרוב.

יום 1: תל אביב – קילימנג'רו – מניארה
המסע מתחיל בקילימנג'רו שבטנזניה עם סיור בשמורת ארושה, המציעה נופי יער מרהיבים, פלגי מים ושרשרת של אגמים מדהימה ביופיים ובאגמי מומלה המשמשים בית גידול לאלפי פלמינגו ועופות מים נוספים. משם מעפילים אל מכתש וולקני יפה, מכתש נגורדוטו, ממנו ניתן לצפות על פרסתנים הרואים את המכתש, צביי סבך, ג'ירפות, בופאלו ועוד. אחר הצהריים מגיעים למניארה ומתמקמים במלון המצוי על שפת "מצוק העתקים" ממנו נשקף נוף מרהיב של האגם.

יום 2-3: מניארה – סרנגטי
לאחר ארוחת הבוקר המוקדמת יוצאים לסיור בשמורת אגם מניארה, אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי. השמורה היא קטנה אך העשירה והמגוונת ביותר. אגם מניארה הוא אחד המקומות הבודדים בו ניתן לראות אריות מטפסים על עצים. מערבה לעבר שמורת הסרנגטי. היומיים הבאים יוקדשו לשמורת הסרנגטי המופלאה. בשמורת הסרנגטי קיים הריכוז הגדול ביותר בעולם של בעלי חיים מכל הסוגים, בעיקר של פרסתנים וטורפים. אלפי בעלי חיים, אנטילופות, זברות, ג'ירפות, נשרים, פילים, ברדלסים, נמרים, אריות ועוד. לינה בשמורה.

יום 5-4: סרנגטי – עמק אולדובאי –כפר מסאי – נגורונגורו
בדרך אל רמות הנגורונגורו עוברים בעמק אולדובאי בו התגלו עצמותיו של האדם הקדמון שחי לפני מיליון וחצי שנים. משם ממשיכים לביקור מרתק במניאטה (כפר) של שבט המסאי. בתום הביקור ממשיכים לשטח השימור של הנגורנגורו. היומיים יוקדשו לסיורים מרתקים בתוכו של לוע הר הגעש שעומקו 600 מטר, קוטרו כ- 18 ק"מ ושטחו כ-300 קמ"ר, תוצאה של קריסת הר געש לפני כ-2.5 מיליוני שנים. סיור במכתש אשר בתוכו חיים רבבות בעלי חיים שונים: פילים, אריות, ברדלסים, עדרים של זברות וגנו, נשרים וצבועים, כל זאת בנופים מגוונים של סוואנה, יערות, ביצות אגמי סודה ומים מתוקים המייצגים את רוב בתי הגידול של מזרח אפריקה. לינה בלודג' בשמורה.

יום 6 : נגורנגורו – קראטו – אגם אייסי (בני שבט ההדזבה)לאחר ארוחת הבוקר המוקדמת נוסעים בדרך משובשת למדי אל אגם איסיי. כאן מצטרפים אל סדר היום של בני שבט ההדזבה (Hadzapi). בני השבט חיים חיי לקטים, ציידים, כמנהג עד לפני מאות שנים אחדות.
הגברים נוהגים לצאת בשעות הבוקר אל מסע הצייד היומי. בני שבט זה מצלקים את עור הפנים בצורות סימטריות כסימני יופי, שומרים על לבוש מסורתי העשוי מעור ומקיימים אורח חיים נוודי למחצה. בתום הביקור נוסעים לאיזור קראטו, אזור חקלאי בנוף מרהיב. ומתמקמים ללינת לילה ב- farm house בלודג' סמוך לאזור.

יום 7-8: Farm House – ארושה – אדיס אבבה – ת"א
לאחר ארוחת הבוקר יוצאים לדרך תינתן הזדמנות להשלמת קניות, וניפרדים מטנזניה ומהסוואנות האפריקאיות הקסומות לטיסה הביתה דרך אדיס אבבה.

תאריכים: 21-28 בפברואר
מחיר לאדם בחדר זוגי: 2,735 דולר
הנחה לילד: 350 דולר
תוספת ליחיד: 390 דולר


המחיר כולל:
* טיסות "אתיופיאן אירליינס"
* מסי נמל וביטחון
* אשרת כניסה
* טיפים
* לודג'ים מהשורה הראשונה
* סיורים בשמורות ללא הגבלת ק"מ
* כלכלה מלאה
* מדריך: אלי חוטר

· חיסונים – יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית לקבלת החיסונים המתאימים


חברת "עולם אחר" מתמחה בטיולים וחופשות למגוון יעדים אטרקטיביים ואקזוטיים. סוגי הטיולים: טיולים מודרכים, טיולי ג'יפים, טיולים לנוסע העצמאי, חופשות ונופשים ליעדים בלתי שגרתיים וטיולים בעלי דגש מיוחד, כגון: טיולי אתגר, צילום, צפרות ועוד. טיולי "עולם אחר" מאופיינים בקבוצות איכותיות בעלות מספר משתתפים מצומצם ובעלי אופי מיוחד, הכולל דגש רב על טבע, פולקלור ותרבויות. מדריכי הטיולים הם מהשורה הראשונה בארץ ומתמחים כל אחד בתחומו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר