יד מרדכי מציעים מסלול טיול אל פריחת החלמוניות בשיתוף עם החברה להגנת הטבע

על הר תבור אמר יגאל אלון: "יש יפים ממנו אך אין יפים כמותו, ובאמת כשמסתכלים מרחוק לעבר ההר העגול הסימטרי, רואים כמה הוא יפה עוד לפני שמטפסים עליו או מטיילים בשביל הפסגה בין אלונים עתיקים וחלמוניות צהובות

"יד מרדכי" – יצרני הדבש – מציעים בשיתוף עם החברה להגנת הטבע מסלול טיול אל פריחת החלמוניות.
החברה מדגישה כי מסלול הטיול הנו בגדר המלצה ובאחריות המטיילים.

על הר תבור אמר יגאל אלון: "יש יפים ממנו אך אין יפים כמותו, ובאמת כשמסתכלים מרחוק לעבר ההר העגול הסימטרי, רואים כמה הוא יפה עוד לפני שמטפסים עליו או מטיילים בשביל הפסגה בין אלונים עתיקים וחלמוניות צהובות.

איך מגיעים:
הבאים מאזור המרכז ירדו במחלף קיסריה ויחברו לכביש 65. חוצים את עפולה, או נוסעים בכביש העוקף לכיוון צומת גולני, בצומת גזית פונים שמאלה (מערבה) לפי השילוט ומעפילים לפסגת ההר דרך היישוב הבדואי שיבלי.

עונה מומלצת:
כל השנה נהנים מהפריחה היפה.

רמת קושי:
קלה.

אורך המסלול:
כ- 1.5 ק"מ.

תיאור המסלול:
הר התבור הוא הגבוה בהרי הגליל, ופסגתו נישאת ל- 588 מ' מעל פני הים. הנסיעה לפסגה עוברת בכביש צר ופתלתל – חוויה בפני עצמה. הכביש מסומן בסימון שבילים כחול ובסימון שביל ישראל. נוסעים עד לרחבת החנייה של "כנסיית ההישתנות" הפרנציסקנית הנמצאת על פסגתו. על פי האמונה הנוצרית, בהר תבור התרחש נס ההישתנות של ישו, שבמהלכו התגלו לו משה רבנו ואליהו הנביא, אשר בישרו לו על מותו הקרב. מומלץ לבקר בכנסייה בסיום המסלול, כדאי לבדוק מראש מהן שעות הפתיחה.

המסלול המעגלי מתחיל מחוץ לחומת הכנסייה, מקיף את פסגתו של התבור וחוזר לחנייה. השביל מאוד נוח ועובר בתוך חורש אלונים עם נקודות תצפית מרהיבות לכל עברי הגליל, ובעונה זו גם פריחה מרהיבה של החלמונית היפהפייה הגדלה סמוך לאדמה.

כדאי להצטייד בנעלים נוחות ולא מחליקות, ובמעיל גשם למקרה שיירד גשם, וללכת בזהירות.

לטיולים נוספים ניתן להתקשר לטלטבע, טל. 03-6388688






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר