יום העצמאות – לאן נוסעים ומה עושים?

מגוון בילויים, אירועים וסיורים ביום העצמאות

המוזיאונים של סטף ורטהימר ללא תשלום ביום העצמאות
ביום העצמאות מזמינים המוזיאונים הפתוחים בתפן, תל חי ועומר – את הקהל הרחב לביקור ללא תשלום. מדובר במסורת רבת שנים שמנהיג יוזם גני התעשייה והמוזיאונים, התעשיין סטף ורטהימר.
במוזיאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי תוצג התערוכה "עדות מקומית" – התערוכה הישראלית לצילומי עיתונות, תערוכת "תל-חי 1920-2009" – עם יצירת אמנות מונומנטלית אחת – פסל האריה השואג של אברהם מלניקוב, תערוכת אוסף מצלמות עתיקות ועוד.
במוזיאון הפתוח, גן התעשייה תפן יוצג "קו תוהו, מיצב" של האמנית דניאלה שינמן. עוד בתפן – סרט כל שעה עגולה, משחקי חשיבה, המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, המוזיאון לתעשייה ותערוכת מכוניות קלאסיות שכולן נסעו על כבישי הארץ.
במוזיאון הפתוח, גן התעשייה עומר תוצג תערוכת "היהודי המתחדש" של אייל בן דוב – פרויקט של צילומי דיוקנאות שצולמו במהלך פסטיבלים שבטיים הנערכים מידי שנה בישראל. כמו כן תוצג בגן הפתוח תערוכות פסלים ואוסף מכוניות קלאסיות – שכולן נסעו על כבישי ישראל.
שעות פתיחת המוזיאונים הפתוחים- ביום העצמאות בין השעות – 10:00-17:00. לפרטים נוספים: www.open-museums.co.il

יום העצמאות בגן השלושה
אתר חומה ומגדל המשוחזר בגן הלאומי גן השלושה (הסחנה) מזמין ביום העצמאות את הילדים לחוויה של שחזור אורח חייהם של המתיישבים הראשונים בעמק. המבקרים יוכלו להשתתף במשחקי תפקידים ופעילויות כשהם לובשים בגדי חלוצים בצבע כחול שמסמל את העבודה העברית. את החוויה ניתן יהיה להשלים במוזיאון הארכיאולוגי "עקבות בעמק" שמציג אוספים נדירים מתרבויות של אזור יוון, פרס ומצרים ועתיקות מאזור עמק בית שאן.
פרטים באתר: http://www.gan3.co.il  ובטל. 04-6586219, 04-6586352

יום העצמאות בגן גורו
גן גורו שבקיבוץ ניר דוד בעמק המעיינות מזמין את כל בני 61, כגיל המדינה, להכנס לאתר ללא תשלום עם הצגת תעודת זהות. כל מי שבא לבוש כחול לבן יקבל 20% הנחה בכניסה. גן גורו הוא פארק אוסטרלי ייחודי מסוגו בארץ ובעולם המאפשר לפגוש קנגורו חופשיים, ללטף ולהאכיל אותם. האורחים יוכלו להמשיך לביקור במסעדת מוזה בגן השלושה, שם יקבלו ללא תשלום משקאות בצבעי כחול ולבן כדי לחגוג את היום.
לפרטים: 04-6488060, [email protected]

בשר על הפארק: חוגגים עצמאות בפארק אוטופיהצילום: אלה דניאלי
פארק הסחלבים האקולוגי אוטופיה, שבמשך ימות השנה הפארק מקפיד על נהלי שמירת הטבע והסביבה ואינו מאפשר הבערת אש בשטחו, החליט השנה לשלב את יופי הטבע עם קרנבל בשרים מסורתי, מסודר ומאורגן במתחם אוכל בכניסה לפארק. האורחים יהנו ממבחר בשרים "על האש", סלטים וכל מה שצריך לחגיגת מנגל אמיתית, בלי לסחוב, להבעיר ולנפנף. מחיר הארוחה החל מ- 20 ₪ לאדם, בהתאם לבחירותיו.
לפרטים: טל. 09-8782191, www.utopiapark.co.il

משט יום העצמאות ה-61 במרינה הרצליה בסימן הצדעה לחיילי עופרת יצוקה
משט ההצדעה למדינת ישראל וללוחמי צה"ל במרינה הרצליה, מתקיים גם השנה. בעלי היאכטות יארחו את החיילים והלוחמים למשט חגיגי שיצא ממרינה הרצליה ויחבור עם ספינות חיל הים למשט מרהיב ביופיו. במשט ישתתפו מעל 250 יאכטות, וכלי שייט, ממועדוני השיט בישראל. המשט יחל במרינה ויפליג דרומה לאורך חופי ת"א ועד נמל יפו וחזרה.

צוננת ונסתרת – סיור בירושלים התת קרקעית לכבוד יום העצמאות
29.4.2009 יום רביעי, יום העצמאות, החל מ- 10:00
מתאים למי שרוצה להמלט מהטמפרטורות העולות ומעשן המנגלים למספר חללים תת-קרקעיים קרירים ברחבי העיר העתיקה שבדרך כלל אין מגיעים אליהם. משתתפי הסיור יכנסו למערה ענקית המצויה מתחת לעיר, יראו היכן נכלא ישוע בדרכו לצליבה, יבררו מה עושה הבתולה הקדושה בחמאם תורכי, יחזו בבריכות ענק נסתרות ויציצו למה שאולי הייתה מחילת מסתור עבור המלך הורדוס בכבודו ובעצמו. מסלול הסיור: מערת צדקיהו, הוויה-דלורוזה, קאפלות נסתרות בסביבת כנסיית הקבר וכנסיית המשיח.
לפרטים והרשמה: בית שמואל 02-6203461

מנפנפים בפארק? חפשו את בר היין הנייד של יקבי רמת הגולן
בר יין נייד יגיע ביום העצמאות לפארקים מרכזיים ברחבי הארץ ויציע למנגליסטים חגיגת עצמאות עם יינות הר חרמון אדום והר חרמון לבן מסדרת ירדן, המתאימים לארוחת המנגל המסורתית. בבר היין ניתן יהיה לטעום ולרכוש את היינות במחירים אטרקטיביים ובמגוון אפשרויות: בכוסות, בבקבוקים קטנים (375 מ"ל) ובבקבוקים גדולים (750 מ"ל).

יום העצמאות בחמת גדר – כניסה חינם לילדים במשך כל היום
אתר המרחצאות חמת גדר מציע ביום העצמאות כניסה חינם לילדים במשך כל היום, בקניית כרטיס כניסה במחיר מלא למבוגר. באתר יתקיימו פעילויות לכל המשפחה ובניהן פעילויות מים בבריכת הספלאש ובבריכת המים הקרים עם מגלשת האקסטרים. להשלמת החגיגה, יוקצה איזור מיוחד למנגלים לרשות האורחים (בצמוד למקום). כל אלה בנוסף לפעילויות המוצעות באתר: בריכות המים הטרמומינראלים, חוות התנינים, פינת ליטוף ומופעי תוכים של תוכים מאולפים.
חמת גדר, טל. 04-655555 www.hamat-gader.com

קטיף פטל במשק משפחת ז"ק בשדה יעקבצילום: טל זק
בחלקת אדמה רחבת ידיים במשקם של משפחת ז"ק במושב שדה יעקב אשר בעמק יזרעאל, נמצאים זנים של פטל שחור ותותי עץ מתוקים. אוהבי הפרי מוזמנים לקטיף ביום העצמאות של הפירות. בכניסה למתחם מקבלים סלי קש וסלסילות לפרי. מהלכים בין שורות השיחים, קוטפים ואוכלים כמה שרוצים. עבור הפירות שקוטפים ולוקחים הביתה- משלמים בנפרד. עוד במקום, חורשה מוצלת וחנות לממכר ריבות וליקרים תוצרת בית. פתוח ביום העצמאות בין השעות 09:00-19:00. מחיר כניסה: מבוגר: 20 ₪ , ילד: 15 ₪
לפרטים: ענת, טל. 050-5530862

יוצאים לטייל בין נופי הארץ עם "אודיסיאה אווירית"
לקראת יום העצמאות מעלית הזמן מזמינה את קהל החוגגים לבוא לראות את נופי הארץ בדרך ייחודית – ממעוף הציפור. האודיסיאה האווירית, האטראקציה החדשה מבית מעלית הזמן, תיקח אתכם למסע הרפתקאות בשמי הארץ, דרכו תחוו את הנופים המוכרים של ארצנו מנקודת תצפית חדשה, וכן תגלו מקומות נסתרים, שכיות חמדה ונופים מרהיבים חדשים ב"מסע" בן 40 דקות.
בשלב זה ניתן לחוות את האודיסיאה האווירית בשפה העברית ובקרוב גם באנגלית וברוסית. ביום העצמאות יורחבו שעות הפעילות של האודיסיאה האווירית. יש להתעדכן באתר האינטרנט של מעלית הזמן.
"מעלית הזמן" – רח' הלל 37, בית אגרון, ירושלים, טל. 02-6248381
www.time-elevator.co.il

פעילות לכל המשפחה בנאות קדומים
שמורת נאות קדומים ליד מודיעין, מארחת סיורים עצמיים בעקבות סמלי המנורה והמדינה ולניווט ברחבי השמורה, המשלב כתב חידה ושאלות טריוויה. ניתן לבחור בין ניווט עממי המתאים לכל המשפחה או ניווט תחרותי לחובבי הספורט. לרשות המשתתפים יעמדו ערכות ניווט עצמאיות שבהן מפות ודפי הסבר על המקום והתחנות שבדרך וכתב חידה.
הסיורים יתקיימו ביום רביעי ה- 29.4.2009 בין השעות 09:00-17:00. מחירי כניסה ליום זה: 30 ₪ למבוגר – 25 ₪ לילד. המחיר כולל כניסה, מפת ניווט ומסלול לסיור עצמי. כניסה אחרונה בשעה 15:00
לפרטים: 08-9770770 http://www.n-k.org.il

קרקס דורולה ב- 61 שקלים בלבד ביום העצמאות
המופע החדש של קרקס דורולה – "דורולה על גלגלים" יתקיים בנתניה. בתאריכים 22 באפריל עד 2 במאי 2009. לרגל יום העצמאות יתקיימו 4 הופעות של הקרקס בעלות של 61 ₪ למופע בלבד. ההופעות עם העלות המיוחדת ליום העצמאות יתקיימו בתאריכים הבאים: 28 באפריל, בשעה 21:00 וביום העצמאות: 29 באפריל בשעות 11:30 / 16:30 / 19:30. אין כפל מבצעים.
"דורולה על גלגלים" הוא מופע המשלב מתח וצחוק, רגעי הנאה מבדרים לצד קטעי אקרובטיקה מדהימים. בקרקס עשרות אמנים מכל רחבי העולם, המלהיבים את הקהל בפעלולי אקרובטיקה שכולם על גלגלים: 16 רוכבות על זוג אופניים אחד, האופניים הקטנות בעולם, האופנוענים המתגלגלים בכדור המוות ועוד הפתעות.
להזמנת כרטיסים: 03-6391134, www.hap.co.il

תצפית מודרכת מפסגת הר בנטל – מורשת, והסטוריה
בתיירות מרום גולן מציעים לקהל הרחב ללא תשלום תצפית מודרכת מפסגת הר בנטל (1,200 מ' מעל פני הים). משך הסיור – שעה, יש לתאם מראש.
עוד במרום גולן – טיולי טרקטורונים וטומקארים (באגי) אל גבול סוריה. היציאה מקיבוץ מרום גולן לעבר עמק קוניטרה, ממנו נשקף נוף החרמון, העמק והגבול הסורי. במהלך הנסיעה לעמק חוצים מעברי מים, שדות קציר ומטעי פרי. בהמשך המסלול, גובר האתגר, כאשר נתקלים בתעלות ומעברי הטנקים בגולן, כל אלה נמשכים עד פאתי מוצב צה"ל האחרון לפני הגבול עם סוריה. עוד בטיול: ביקור במנחת הסורי הישן, בית קברות צ'רקסי בן 300 שנה, אגמון מרום גולן. אורך המסלול: כשעה וחצי. הטיול בטומקאר מתאים לילדים מגיל 3, בטרקטורון מגיל 6 בליווי הורים. משך הסיור – שעה וחצי כדאי לתאם מראש.
תיירות מרום גולן, טל. 04-6960267, www.meromgolantourism.co.il


משחק חפש את המטמון במרכז קנדה מטולה
במהלך יום העצמאות יוכלו המבקרים במרכז קנדה להשתתף במשחק נושא פרסים "חפש את המטמון". עוד מציע מרכז קנדה מגוון פעילויות ואטרקציות ספורט לכל המשפחה: משטח החלקה על הקרח אולימפי, בריכת שחייה מקורה ומחוממת, שתי בריכות ג'קוזי, ובריכה לילדים, מתחם באולינג עם 10 מסלולים, חמישה שולחנות סנוקר, טניס שולחן, אולם כדורסל, חדר כושר מקצועי ומטווח ירי.
מרכז קנדה טל. 04-6950370  www.canada-centre.co.il

מהו קיבוץ? סיור מודרך ברכבת זעירה ברחבי הקיבוץ קיבוץ עין גב
ביום העצמאות יערכו בעין גב סיור ברחבי הקיבוץ, ברכבת זעירה, בין המבנים הישנים, ענפי החקלאות, הרפת ועוד. הסיורכבת יתקיימו מ- 11:00 עד שעת החשיכה, כל שעה עגולה, במחיר 12 ₪ לילד ו- 14 ₪ למבוגר.
עוד בקיבוץ, סדנאות יצירה ובניית צעצועי עץ, ממש כמו פעם, ב"נגריה של סבא יוסי", על המזח בעין גב. הכניסה לנגרייה וסדנת היצירה ללא תשלום, כניסה למשחקייה בתשלום, משלמים רק על מה שבונים ולוקחים, החל מ- 18 ₪.
תיירות נמל עין גב, טל. 04-6658008, www.eingev.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר