כיצד לגדל תבלינים וירקות אורגנים?

משתלות גבעת ברנר עורכות ב-22 בפברואר מפגש בנושא טיפוח גינת ירק ותבלין אורגנית

ביום שישי, 22 בפברואר, בשעה 10:00 יערכו משתלות גבעת ברנר מפגש בנושא טיפוח גינת ירק ותבלין אורגנית. במפגש יוצגו האפשרויות לגידול תבלינים וירקות בדרך טבעית וניתן יהיה לרכוש אותם. במפגש ירצה ד"ר דוד בר, אגרונום במשתלות גבעת ברנר. ההשתתפות ללא תשלום, אך מומלץ להירשם מראש במשתלה בטלפון 08-9443952.

בגידול ירקות ותבלינים בסביבת המגורים מומלץ להקפיד לטפל בהם בדרך אורגנית. הירקות והתבלינים יגיעו בסופו של דבר לשולחננו, וכדאי שלא לזהם אותם בחומרים כימיים שיפגעו בבריאות בני המשפחה, ובמיוחד בילדים ונשים בהריון. גידול תבלינים מגדיל, מטבע הדברים, את צריכתם, ולכך יש ערך בריאותי רב, בתנאי שגודלו כהלכה.

דוד בר אומר כי מי שחושק בגידול וטיפוח של ירקות בשטח הבית, אינו זקוק לשטח קרקע שיוקצה לצורך גינון. גם חובבי גינון עירוניים יכולים לגדל ירקות במרפסת הביתית באדניות ועציצים, אך חשוב להתייעץ במשתלות לגבי כמות האור שהירקות נחשפים אליה.

מומלץ לשתול את הירקות בסוף החורף לקראת האביב, מאחר ותקופה זו היא התקופה הטובה ביותר להתבססות בקרקע של שתילי הירקות הצעירים. הירקות הקטנים זקוקים לאדמה הרטובה והטמפרטורות הנמוכות יחסית שמאפיינות את עונת החורף. אם נשתול את הירקות בתקופה מאוחרת יותר, החום והקרקע היבשה יפגעו בהתפתחותם.

כדי לשמור על גידולים בריאים ללא שימוש בריסוס כימיקלים ודישון, יש להקפיד ולהעשיר את מצע הגידול בקומפוסט אורגני. התבלינים ברובם עמידים באופן טבעי נגד מזיקים ומחלות.



מידע על מפגשים נוספים ועצות בנושא גינון באתר: www.gardens.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר