כיצד לשדרג את שולחן החג?

יש לכם תקציב מוגבל ואתם מעוניינים לעצב את שולחן החג קצת אחרת, שיראה חגיגי ועשיר? אז ממש לפני ערב החג תתקיים סדנא לעיצוב שולחן החג במלון הסקוטי בטבריה, בהנחיית אורה יוכלמן -יועצת, מדריכה ומעצבת אירועים וסידורי שולחן, שתציע כיצד לערוך את שולחן ארוחת ליל הסדר וארוחות חגיגיות בכלל, במינימום השקעה וזמן

יש לכם תקציב מוגבל ואתם מעוניינים לעצב את שולחן החג קצת אחרת, שיראה חגיגי ועשיר?
כיצד לערוך את שולחן ארוחת ליל הסדר וארוחות חגיגיות בכלל, במינימום השקעה וזמן, כיצד ניתן להפתיע את האורחים, איך משלבים את הפרחים, הנרות, והאביזרים הנלווים כך ששולחן החג ישודרג ויראה כ"חגיגה" הרמונית ברת ביצוע, כולל התאמת צבעים וצורות, טרנדים אחרונים ואופנתיים בתחום ובהתאם לעונת האביב?

להלן כמה טיפים לעיצוב השולחן לארוחת החג מהמלון הסקוטי:
· מומלץ לארגן את השולחן יומיים מראש ולא בערב החג, כך ניתן לתכנן הכל בקפידה ולהתבונן בשולחן מספר פעמים, בנוסף, רוב ההכנות נותרות לערב החג כשכולם כבר עייפים ולכן כדאי להקדיש לכך זמן לפני הארוחה. ופשוט לארגן אזור אחר לסעוד בו לבני המשפחה במהלך היומיים של ארגון ועיצוב השולחן.
· לתכנן מראש את השולחן על פי מספר האנשים המוזמנים לארוחה.
· לקבוע מראש מה הסגנון שתרצו לעצב בו את השולחן – סגנון כפרי, קלאסי, רומנטי, עתיק וכד'.
· בחירת הצבעים המובילים בעיצוב השולחן – רצוי לבחור שני צבעים מובילים, למשל: לבן וזהב, או לבן ואדום, או כחול וירוק וכד', או על משפחה של צבעים. למעוניינים בשולחן יותר "חי": משפחת הצבעים החמים – לבן, כתום, צהוב חום, או משפחת הצבעים הקרים – כחול, ירוק, טורקיז.
· לבחור את הצלחות, הכוסות והסכו"ם בהתאם לבחירת הצבעים, או להיפך: על פי צבע הצלחות לבחור את הצבעים של המפה והאביזרים לעיצוב השולחן.
· החלטה על אביזרים לעיטור השולחן: מפה, פרחים יבשים (בצבעים שנבחרו), מפיות, פמוטים וכד'.
· המפה לא חייבת להיות כזו שקונים במחיר גבוה. ניתן לרכוש בד יפה בחנות בדים, לתפור את השוליים, ולשלב לאורך השולחן אביזרים ובדים שישדרגו את המראה. גם את המפיות ניתן לעשות מאותו בד, או לרכוש מפיות נייר יפות בצבע מתאים למפה.
· ניתן לשדרג את שולחן החג עם אביזרים מהבית, למשל: אצטרובלים או עלים מרוססים בצבע זהב או כסף (לרסס על המרפסת או בחוץ ולחכות עד שיתייבשו), שישולבו סביב סידור הפרחים, או סרטים צבעוניים להידוק המפיות, או בד צבעוני או מוזהב שיעבור לאורך השולחן, ועוד.
· לשים לב לגימורים ולפרטים הקטנים אך לא להעמיס, להחליט על שניים שלושה אביזרים בולטים ולא עומס של פריטים, אפשר לשים בכל כוס קוביות ספוג קטנות (ניתן לגזור עם מספרים) ולנעוץ בהם פרחים, או למלא שלוש צנצנות שקופות מזכוכית בלימונים או בזרדים ישרים או קני סוף, לקשור סביב הצנצנות בחבלים או קש.
· לזכור כי אם מעוניינים להשאיר סידור פרחים על השולחן לאורך הארוחה. כדאי לעצב אותם נמוך לאורך ולא גבוה, כך שלא יסתירו לאורחים.

אורה יוכלמן היא יועצת, מדריכה ומעצבת אירועים וסידורי שולחן


לקראת חג הפסח תתקיים סדנא לעיצוב השולחן לפסח במלון הסקוטי בטבריה, שבת 31 במרץ 2007 בשעה 11:00.
המחיר 35 ₪, לאורחי המלון – ללא תשלום
לפרטים, המלון הסקוטי: 04-6710710 – www.scotshotels.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר