למה מומלץ לאכול מוצרי מזון טבעיים יותר?

אבינועם ארביב, דיאטן קליני B.Sc ויועץ למותג חטיפי הבריאות Free ריכז את היתרונות הבולטים באכילת מוצרי מזון טבעיים עם מספר טיפים לקוראים

כשרשימת הרכיבים היא קצרה, החלק של הדגן המלא או הקטניות במוצר יהיה יותר דומיננטי וכך גם כמות הסיבים בו. צילום pixabay

עם השנים מדפי המרכולים מתמלאים בעוד ועוד מוצרי מזון הזוכים לכינוי מזון "אולטרה מעובד". אלה הם מוצרים שאמנם מאוד נגישים לאכילה, אבל מכילים רשימת רכיבים מאוד ארוכה – שאת חלקם אנו הצרכנים כלל לא מכירים, ו"רחוקים" מחומרי הגלם המקוריים. למוצרי מזון אלה מתווספים רכיבים לשיפור הטעם וחיי המדף.
בד בבד גם המונח "אכילה טבעית" או "מזון  טבעי" צובר תאוצה לאחרונה. זוהי מגמה המבוססת  על אכילת  מזונות הקרובים יותר לחומרי הגלם, שעוברים פחות תהליכי עיבוד ותיסוף.

צילום pixabay

לפניכם מספר יתרונות בולטים באכילת מוצרי מזון טבעיים, עם מספר טיפים חשובים:

צמצום משמעותי של הסוכר – במזונות מעובדים רבים יש תוספת סוכר, במגוון צורות ושמות שונים (למשל סירופ תירס, דקסטרוז, ועוד רבים ששמם לאו דווקא מכיל את המילה סוכר). גם במזונות מלוחים, כמו קרקרים, לרוב נמצא את התוספת הזו. צריכה עודפת של סוכר נקשרה למגוון רחב של תחלואות כמו השמנה, סוכרת ואחרות. אכילה של מזון פחות מעובד יכולה לעזור לנו לצמצם את כמויות הסוכר היומיות שלנו, אפילו מבלי שנשים לב לכך.

צילום pixabay

הרחקת חומרים משמרים ותוספים – למוצרי מזון רבים מתווספים רכיבים שנועדו לשפר באופן מלאכותי את אורך חיי המדף, הטעם והצבע שלהם. חלק מהרכיבים הללו, כמו חומרים משמרים וצבעי מאכל, עלולים לעיתים ליצור אפקט שלילי בגוף, מהפרעות קשב ועד בעיות במערכת העיכול ואלרגיות. אכילה של מזון פחות מעובד מפחיתה את החשיפה  לחומרים האלה.

צילום pixabay

הוספת סיבים תזונתיים – ככל שמוצר מזון הוא "יותר טבעי", לרוב הוא יכיל כמות גדולה יותר של סיבים תזונתיים, המקיפים את גרעיני הצמח (ומושלכים הצידה בתהליכי עיבוד). בנוסף, כשרשימת הרכיבים היא קצרה, החלק של הדגן המלא או הקטניות במוצר יהיה יותר דומיננטי, וכך גם כמות הסיבים, התורמים רבות לתחושת השובע, בריאות מערכת העיכול וטיב המיקרוביום (חיידקי המעי).

צילום pixabay

להפסיק לחיות ב"דיאטה" – במקרים רבים, כשמנסים להקפיד על צורת אכילה כזו או אחרת, עושים ניסיון להימנע מקבוצות מזון שונות, או צוללים לחישובים של טבלאות, מספרים וקלוריות – דבר שיכול ליצור שחיקה, תסכול ותחושת חסך לאורך זמן. בנוסף, שיטות אלה לפעמים שמות פחות דגש על איכות המזון עצמו. ההחלטה לאכול יותר טבעי היא פשוטה בהרבה, קלה יותר לביצוע, ויוצרת אפקט בריאותי משמעותי באורח החיים שלנו.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה